PDA

View Full Version : Marshall MG 50 FX



Dominique-1995
10 mei 2012, 18:00
Een vraagje...

Ik heb 2.5 jaar geleden een starter pakket van Fender gekocht met een fender squier en een fender
bullet 150 versterker erbij van rond de 250 euro in totaal.
Ik heb nu afgelopen zomervakantie een telecaster gekocht (480 euro) en het geluid van mn telecaster
komt nog niet helemaal goed tot z'n recht met deze versterker dus ik ben op zoek naar een nieuwe.
Ik liep vandaag door de muziekwinkel en zag voor een lage prijs een Marshall MG 50 FX staan.
Ik wil deze nog binnenkort uitproberen in de winkel maar ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met deze versterker. Is het een goede versterker of is hij eigenlijk vrij slecht maar gewoon 280 euro vanwege het merk Marshall? Ik speel vooral blues rock/Funk Rock/Psychedelische Rock.

M'n budget is niet zo hoog. Eigenlijk wil ik het graag onder de 4- 500 euro houden..

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg

Terminus
10 mei 2012, 18:03
"is hij eigenlijk vrij slecht maar gewoon 280 euro vanwege het merk Marshall?"
Ja.

B-stone
10 mei 2012, 18:36
Ga dan voor dat geld beter voor een roland cube. Of een goedkopere buizen amp. Bv. Een jcm800 combo

grayfink
10 mei 2012, 19:12
Ik heb een tijdje in een oefenruimte gerepeteerd waar zo'n ding stond. Ik vond hem erg schel, veel te hard suizen, een lelijke distortion en onhandige bediening hebben.
Koop voor dat geld liever een Fender Mustang III, of voor veel minder een tweedehands Cube30.

Dominique-1995
10 mei 2012, 20:27
Bedankt voor de reacties. De marshall MG 50 FX gaat het niet meer worden als ik jullie allemaal zo hoor haha

B-stone bedankt voor de tip van de goedkope buizenversterker! Ben nu naar jcm 800 aan het zoeken en heb er
een gevonden voor 150 euro. Klopt het dat die echt zo goedkoop zijn!?

Terminus
10 mei 2012, 22:17
Bedankt voor de reacties. De marshall MG 50 FX gaat het niet meer worden als ik jullie allemaal zo hoor haha

B-stone bedankt voor de tip van de goedkope buizenversterker! Ben nu naar jcm 800 aan het zoeken en heb er
een gevonden voor 150 euro. Klopt het dat die echt zo goedkoop zijn!?
150 voor een JCM800 is veel te weinig, als je een link hebt kunnen we er naar kijken.

B-stone
10 mei 2012, 23:19
Bedankt voor de reacties. De marshall MG 50 FX gaat het niet meer worden als ik jullie allemaal zo hoor haha

B-stone bedankt voor de tip van de goedkope buizenversterker! Ben nu naar jcm 800 aan het zoeken en heb er
een gevonden voor 150 euro. Klopt het dat die echt zo goedkoop zijn!?

Graag gedaan hoor :D 150 is idd veel te weinig. Maar voor 4 tot 500 euro moet dat denk ik wel lukken. Ik zou wel degelijk voor een buizen amp gaan gezien jouw situatie. Misschien niet perse een marshall?

VLP
11 mei 2012, 17:56
Ik zou ook voor een goedkope buizen gaan ? misschien twedehands ?
Fender super champ ?

Dominique-1995
12 mei 2012, 20:23
Ahh ik zie het al de jcm 800 die ik had gevonden was een transistor versie... het was ook te mooi om waar te zijn haha
Ik hoef niet per se een marshall ik zag hem alleen toevallig staan. Ik ben niet echt bekend met versterkers en de merken ervan
dus ik heb ook niet echt een voorkeur.

Ik zal even zoeken naar de Fender Super Champ!

Dominique-1995
12 mei 2012, 20:55
http://www.feedbackmusic.com/gitaar/fender-super-champ-x2/100005514/FBR103676
Fender Super Champ x2 ziet er goed uit! Het heeft eigenlijk alles wat ik in een versterker wil.
Is het geluid van dit ding ook goed?
Zal aankomende week even kijken of een muziekwinkel in de buurt hem heeft zodat ik hem zelf kan uitproberen.

Bedankt voor de tip Andreas (:

B-stone
12 mei 2012, 21:10
http://www.feedbackmusic.com/gitaar/fender-super-champ-x2/100005514/FBR103676
Fender Super Champ x2 ziet er goed uit! Het heeft eigenlijk alles wat ik in een versterker wil.
Is het geluid van dit ding ook goed?
Zal aankomende week even kijken of een muziekwinkel in de buurt hem heeft zodat ik hem zelf kan uitproberen.

Bedankt voor de tip Andreas (:

misschien omdat je nieuw in de versterkers bent, en je nog niet precies weet wat je wilt? (ook niet qua sound?) dat je beter voor een blackstar oid kan gaan, hier kun je namelijk eigenlijk alles wel mee (tenminste de stage 100 waar ik vaker op speel).

groetjes Bram

en nog succes :D

Dominique-1995
12 mei 2012, 21:55
Het liefst zou ik precies dezelfde sound hebben als John Mayer bij z'n Where The Light is concert in LA haha maar ja daar speelt hij op een signature two rock amp als ik me niet vergis en die is toch wel een paar duizend euro haha.
Ik zal ook eens naar de blackstar kijken (:

Bedankt voor alle tips! :D

B-stone
12 mei 2012, 22:06
Het liefst zou ik precies dezelfde sound hebben als John Mayer bij z'n Where The Light is concert in LA haha maar ja daar speelt hij op een signature two rock amp als ik me niet vergis en die is toch wel een paar duizend euro haha.
Ik zal ook eens naar de blackstar kijken (:

Bedankt voor alle tips! :D

nahhhhh, dan heb je niet veel aan een blackstar. ik zou dan toch gewoon een fender zeggen. Misschien een blues junior?

Jan Buurman
13 mei 2012, 09:53
Kijk ook zeker even naar de Blackheart versterkers. Ik heb de Handsome Devil voor "erbij" maar ik ben erg enthousiast. Echt een top versterkertje voor weinig geld! JJ buizen (pre en post). Goede EQ. Lekker no nonsence. Ik heb de head-versie. Zo kan ik kiezen (gig afhankelijk) of ik hem op mijn 4x12 zet of op mijn 1x 12. Een zeer volwassen geluid! En dat voor 150,- euro (2e h.)
Als er een 30-50 watt versie geweest zouden zijn was het best denkbaar geweest dat ik er één had als main amp.....

Het verbaast mij een beetje dat deze amp op dit forum zo weinig aan bod komt.... Ben ik alleen zo enthousiast of hebben weinigen een Blackheart ervaring?

EDIT: http://link.marktplaats.nl/557266866
Geen spam want hij is niet van mij.
Ik zeg: vraagprijs bieden en ophalen! Krijg je echt geen spijt van!!!!

Dominique-1995
13 mei 2012, 14:36
zal eens naar de Blues Junior kijken (:
Wat is precies het verschil tussen de Fender Super Champ XD en de super champ X2?
Qua mogelijkheden lijken het me prima versterkers en ze zijn 359 euro en dat is voor mij nog wel te overzien :P

VLP
13 mei 2012, 22:21
Het beste is om zoals je bezig bent wat op te zoeken en dan eens naar een winkel te trekken en alles te testen zonder iets te kopen.
Ik denk dat je ook nog niet zo goed weet wat je wil. Niet te veel geld uitgeven is dan een goed idee.

Die fender super champ heb ik in nog geen enkele winkel zien staan.

Succes nog

Jan Buurman
14 mei 2012, 13:07
Google Blackheart Handsome devil nou eens.....