PDA

View Full Version : Filmpjes van onze band live



Riky
10 mei 2012, 14:16
Een paar weken terug mochten we spelen in het voorprogramma van Rowwen Hèze.
Een trouwe fan is zo aardig geweest om filmpjes te maken van dit optreden en 3 daarvan hebben we online gezet.

We zijn erg benieuwd wat mensen van deze nummer vinden. Zelf zijn we nog altijd de druk deze nummers te verfijnen dus suggesties zijn ook zeker welkom!

Kortom gooi uw ongezouten mening hier neer:)

Hadrian's Wall - Follow
http://www.youtube.com/watch?v=MT7u4202FcI&feature=plcp

Hadrian's Wall - Snowflakes
http://www.youtube.com/watch?v=9_6gwCDN9GQ&feature=channel&list=UL

Hadrian's Wall - Nowhere I go is home
http://www.youtube.com/watch?v=7hFomSVYGbQ&feature=plcp

Riky
15 mei 2012, 16:01
niemand iets te melden?

bass blom
15 mei 2012, 16:26
ja stom is dat hè? soms gebeurt er gewoon helemaal niets :chicken:

Riky
15 mei 2012, 16:57
ja stom is dat hè? soms gebeurt er gewoon helemaal niets :chicken:

haha! Heeft dat betrekking op onze muziek of de tot nu toe uitgebleven reacties daarop:D

bass blom
15 mei 2012, 17:03
haha! Heeft dat betrekking op onze muziek of de tot nu toe uitgebleven reacties daarop:D

nee :D ik heb nog niet geluisterd :hide:

Han S
15 mei 2012, 17:53
56 keer bekeken en alleen Baas Blom reageert. Ik heb wel gekeken en geluisterd en ik vind dit best een lekker bandje. Het geluid van zo'n camera of telefoon is meestal kut, je hoort een compressor de boel afbreken, maar daar luisteren we wel doorheen.

Waar ik altijd een beetje moeite mee hebt is een zingende drummer, niks mis met de zang of de drums maar ik mis altijd een frontman of vrouw. Je zou kunnen overwegen wat hij belangrijker vindt, zingen of drummen en dan zoek je een zanger (liever een zangeres) of een drummer.

Maar wel een lekker stukkie muziek en een leuke band hoor.

Mr.Fingers
15 mei 2012, 19:09
Als het kon voor "The Band", tsja...

EBOUE
15 mei 2012, 19:54
Ach, Phil Collins heeft ook gedrumd, dat bandje deed het ook leuk met zijn zang.

Ik vind de zang wel de moeite waard, in het bandgeluid ook. Doet me wat denken aan Marillion (niet qua muziek, wel qua stemgeluid). Het soundje van de band boeit ook zeker wel, soms komen jullie terug naar de root en dan is't niet zo spannend meer, maar bvb Follow vind ik zeker de moeite waard.

Well done, kan alleen maar beter worden. Bassist en gitarist moeten wel een beetje meer beleving tonen, zeker omdat de drummer juist zingt.. 't is ook entertainment mensen... (al ben ik daar ook geen goede in en ik speel vervolgens als een krant).

:)

grayfink
15 mei 2012, 20:24
Ja, wel leuk. Maar als de drummer de frontman is, zou ik het drumstel ook helemaal vooraan zetten ipv traditioneel naar achteren.
Bas en gitaar kunnen er wel achter langs huppelen.

Riky
16 mei 2012, 12:23
Kijk hier hebben wel erg veel aan! Erg bedankt!

@Han S: We hebben vaak de overweging gemaakt of we een drummer er bij moeten zoeken. We zijn alleen erg bang voor verstoring van de 'klik' tussen ons 3en. Onze koppen staan dezelfde kant op, we vullen elkaar nu bij het schrijven erg goed aan en we kunnen prima een flinke discussie hebben mede doordat we 3 goede vrienden zijn. We zijn bang dat een nieuwe drummer dit gaat verstoren. Vandaar dat we op dit moment gewoon zo doorgaan.

@EBOUE: Die vergelijking houdt ons ook op been;) Drive Like Maria had in hun begin tijd ook een zingende drummer. Stoorde mij als publiek niet. Wel ben ik het met je eens dat ik en de bassist nog meer mogen doen qua performance. Om het 'gat' van de frontman op te vullen zullen wij minsten het dubbele moeten doen dan een band met frontman. Lastig aangezien we niet van die extraverte personen zijn, maar wat wel helpt is dat we steeds meer tevreden worden met onze nummers.

@grayfink: Ook mee eens! Hier staat de drummer al wat naar voren toe, maar het mag van ons na het zien van dit filmpje ook meer.
Bedankt voor het aankaarten.

Afgelopen zaterdag zijn er tijdens een bandwedstrijd veel betere opnames gemaakt. De zanger/drummer zit nu wel helemaal achterin, aangezien er niet met het drumstel gesleept kon/mocht worden. Gelukkig mag dit tijdens de finale wel.
In onze ogen is dit nummer meer af.


http://www.youtube.com/watch?v=d69d2TyBfVM&list=UUMmjzvmf_0FcES9f-kOHHlg&index=2&feature=plcp

Kim Wilson
16 mei 2012, 12:27
Qua opstelling met zingende drummer: kijk eens of je filmpjes kunt vinden van de Juke Joints.

Riky
16 mei 2012, 12:43
Qua opstelling met zingende drummer: kijk eens of je filmpjes kunt vinden van de Juke Joints.

Dank voor de tip!

Duhsjaak
16 mei 2012, 12:56
Hi
Volledig met Han S zijn analyse eens. Helemaal nu ik de laatste post heb gezien.
Geluid is daarbij ook beter in balans. Niet dat dat normaal een punt zou zijn, maar je ziet maar dat het de band te kort doet als dat errug achterblijft. Da's niet alleen bij Han een doorn in het oog.

Cameravoering door een persoon met Korsakov? Komt nogal eens voor bij mij in de familie, vandaar dat ik het gebruik van allerlei middelen een beetje beperk.
Of is dit een poging tot een vage/bibberige/übermoderne cameravoering van 4 jaar terug te maken?

Leuke Paisley slagplaat. Fijne dartelende partijtjes op de gitaar.
Goede bassist alhoewel in de eerste drie posts wat druk (of misschien door de flodderige sounds komt dat niet helemaal uit de verf - ik hou wel van een goed gedefinieerde bas, zeker als de bassist rocks, en dat doet ie goed).
Fijne drummert. Eigenlijk klopt alles aan dit bandje.
Never change a winning team zou ik zeggen; niet repareren wat niet kapot is.

Lekker zo laten en misschien eens een mooie opname maken of laten maken. En ons mee laten genieten.
Alsjeblieft.
Vriendelijke groet, Gus

Riky
16 mei 2012, 13:12
Parel van een post weer Gus.
Bedankt voor de feedback en de complimenten.

Op de vragen betreffende de camera mensen kan ik helaas geen zinnig antwoord geven. Ze zijn niet bekend bij mij:)

Herman
16 mei 2012, 15:53
Het heeft zeker wel potentie denk ik. Vooral het laatste filmpje vind ik best overtuigend! Wat opstelling betreft.. Is het misschien een idee om jullie drummer bijv. rechts op het podium te zetten, wellicht iets gedraaid (zeg maar schuin naar jullie) en dan jij en de bassist in het midden en links?

Riky
16 mei 2012, 16:05
Dank je wel Herman!

Is inderdaad ook ene optie Herman. Als vraag ik me af op dat veel gunstiger wordt voor het publiek. Ze moeten dan naar recht kijken om een zingende drummer van opzij te zien.
De oplossing die Kim Wilson postte hebben we zelf voor ogen, maar op dit moment is daar geen budget of podium ruimte voor.

EBOUE
16 mei 2012, 20:49
Die positie is wel tof hoor, doet Soulive ook. Bovendien is een drummer qua actie altijd leuk om te zien voor publiek.

Martin_
16 mei 2012, 22:41
Oh, ik had deze opname gemist. Die van "de Malle" kende ik al wel. Verder speel ik jullie nummers wel eens af via jullie website. Wat ik zelf zou proberen is om het geluid van de zang meer op de voorgrond te krijgen. Misschien eens zo'n microfoontje die op je hoofd bevestigd en kort voor de mond uitkomt, uitproberen? Of een kwestie van mixen? Ik kan moeilijk bepalen hoeveel inspanning/lucht het kost om tegelijk te drummen als te zingen. De keuze om dit zo te houden, kan ik echter ook wel begrijpen.

http://www.youtube.com/watch?v=2g3INkmFYi0

Riky
18 mei 2012, 14:23
@EBOUE : ja de opstelling is zeker gaaf. Vraag me alleen af of het bij ons werkt. Ik kijk zelf namelijk het liefst recht naar de zanger...

@Martin_ : Hey dat is gaaf om te horen:D!! dank je!
Drummer heeft tijd gespeeld met headset. Toch was eigenlijk geen enkele geluidstechnicus er over te spreken. Je kunt niks doen qua dynamiek aangezien je handen niet vrij zijn en de meeste headsets zijn voor spraak. Die pikken teveel drum op.
Een pro headset voor dit gebruik schijnt een behoorlijke duit te kosten. Vandaar dat we maar gewoon spelen met de aanwezige mic:).

Han S
18 mei 2012, 18:06
Veel van de microfoontjes zijn rondomgevoelig en dan hoor je idd veel te veel drums via de zangmicrofoon. Maar er zijn ook richtinggevoelige exemplaren. Uni is richtinggevoelig, omni is rondomgevoelig.

Riky
19 mei 2012, 15:06
Dankje Han voor de termen. Wist niet dat het zo heet.