PDA

View Full Version : Fender Hotrod Deville 2x12 60 watt USA ruilen tegen Marshall JCM800 4212



thierry1982
10 mei 2012, 09:14
Hallo,

Ik kan mijn Hotrod Deville ruilen tegen een JCM800 4212. Ik speel zelf veel rock en ik denk dat de JCM800 daar meer geschikt voor is. Ik heb alleen geen ervaring met de clean van JCM800 - de clean is de bom op de Hotrod Deville.

Hoe zijn de 2 versterkers qua waarde?

Kan iemand mij uitleggen of dit een goede ruil zou zijn?

bass blom
10 mei 2012, 09:25
je zou denken dat je kwa clean wel wat inlevert.
maar als je meer rock speelt, heb je clean minder nodig toch?

thierry1982
10 mei 2012, 09:28
Klopt, ben vooral benieuwd naar de meningen hier op het forum over de JCM800 4212? Het is trouwens geen reissue, maar een origineel uit 1986.

muziekschuur
10 mei 2012, 12:46
Clean is klote. Tenzij goed onderhouden en eventueel gemod... Maar standaard..... Bagger...

thierry1982
10 mei 2012, 13:16
Clean is klote. Tenzij goed onderhouden en eventueel gemod... Maar standaard..... Bagger...

Dank je voor de reactie. Ga de deal afblazen, aangezien de versterker uit 1986 komt, zal er ook nog wel flink aan geinvesteerd moeten worden.

bass blom
10 mei 2012, 13:23
ik had een TSL 60 die had wel lekker clean. met P90's.
en met een strat ook :p

thierry1982
10 mei 2012, 13:25
ik had een TSL 60 die had wel lekker clean. met P90's.
en met een strat ook :p

Daar koop ik nu toch niets voor vrolijke vriend :sssh:.

bass blom
10 mei 2012, 13:31
Daar koop ik nu toch niets voor vrolijke vriend :sssh:.

nou dan koop je toch lekker niks, gewoon een tip, als je een marshall wilt die goor rocken kan EN clean.

peter_heijnen
10 mei 2012, 13:44
nou dan koop je toch lekker niks, gewoon een tip, als je een marshall wilt die goor rocken kan EN clean.
Zo is het maar net!

Vooral niets doen met goedbedoelde tips ts en lekker op je hotrod blijven spelen...

Hendriks
10 mei 2012, 13:44
Dank je voor de reactie. Ga de deal afblazen, aangezien de versterker uit 1986 komt, zal er ook nog wel flink aan geinvesteerd moeten worden.

Is het de JCM uit Appingedam? Die is in perfecte conditie , hoeft niets aan te gebeuren.

thierry1982
10 mei 2012, 13:56
Is het de JCM uit Appingedam? Die is in perfecte conditie , hoeft niets aan te gebeuren.

Ja het is inderdaad die uit Appingedam, heb de deal al afgeblazen. Als de clean van een JCM800 zo matig is dan ga ik me eerst wel even beraden. Het allerliefst zou ik een versterker willen met een goede clean (voor John Mayer achtige dingetjes) en met een GNR achtige scheur.

thierry1982
10 mei 2012, 13:57
nou dan koop je toch lekker niks, gewoon een tip, als je een marshall wilt die goor rocken kan EN clean.

Excusez moi, had je bericht verkeerd opgevat en dacht dat je aan t spammen was. Vandaar die reactie. Sorry Bass Brom!

muziekschuur
10 mei 2012, 14:23
Pedaaltje voor de Fender? Je zou es mijn Mesa Boogie Vtwin moeten proberen... Een TS9 Een Brownie een Fulltone OCD OF de Drive van Danelectro (lijkt sterk op een OCD)> Hmm... Ook een fuzz met een TS9 na elkaar...

En een gesloten extentie cabinet. Dat dichtere geluid van een Marshall haal je ook sterk als je een Fender inplugt op een 4x12 Marshall. Wil je dan toch meer open geluid maar wel body, dan is een gesloten cabinet onder je Fender een aanrader... Fender heeft bijvoorbeeld mooie gesloten 2x12 cabinetten...

thierry1982
10 mei 2012, 14:27
Pedaaltje voor de Fender? Je zou es mijn Mesa Boogie Vtwin moeten proberen... Een TS9 Een Brownie een Fulltone OCD OF de Drive van Danelectro (lijkt sterk op een OCD)> Hmm... Ook een fuzz met een TS9 na elkaar...

En een gesloten extentie cabinet. Dat dichtere geluid van een Marshall haal je ook sterk als je een Fender inplugt op een 4x12 Marshall. Wil je dan toch meer open geluid maar wel body, dan is een gesloten cabinet onder je Fender een aanrader... Fender heeft bijvoorbeeld mooie gesloten 2x12 cabinetten...

Ik gebruik nu een Catalinbread Dirty Little Secret voor de overdrive. Doet het niet voor me, beetje te modderig. Bedankt voor de tips in ieder geval, een 2x12 cabinet is zeker een goede optie - misschien met Greenbacks?

De versterker zelf heeft 2 Eminence speakers waar niet iedereen even enthousiast over is.

Kim Wilson
10 mei 2012, 14:32
Ja het is inderdaad die uit Appingedam, heb de deal al afgeblazen. Als de clean van een JCM800 zo matig is dan ga ik me eerst wel even beraden. Het allerliefst zou ik een versterker willen met een goede clean (voor John Mayer achtige dingetjes) en met een GNR achtige scheur.
Je kunt hem toch gewoon testen? Vreemd dat je op basis van hearsay op een forum besluit om niet eens te gaan kijken. Ga erheen met je gitaar, probeer het en luister met je eigen oren of het clean voor jou aanvaardbaar is ja of nee.

Kim Wilson
10 mei 2012, 14:33
Ik gebruik nu een Catalinbread Dirty Little Secret voor de overdrive. Doet het niet voor me, beetje te modderig. Bedankt voor de tips in ieder geval, een 2x12 cabinet is zeker een goede optie - misschien met Greenbacks?
Een DLS is van zichzelf niet modderig, dat ligt aan je amp.

thierry1982
10 mei 2012, 14:39
Je kunt hem toch gewoon testen? Vreemd dat je op basis van hearsay op een forum besluit om niet eens te gaan kijken. Ga erheen met je gitaar, probeer het en luister met je eigen oren of het clean voor jou aanvaardbaar is ja of nee.

Je hebt wel een punt hoor, probleem voornamelijk is de afstand. Woon 250 km van hem af. Wil zekerheid voordat ik zo'n eind ga rijden.

bass blom
10 mei 2012, 14:59
500 km om een amp te ruilen zou ik vandaag de dag ook niet doen.

thierry1982
10 mei 2012, 16:20
500 km om een amp te ruilen zou ik vandaag de dag ook niet doen.

Dat vind ik inderdaad ook tricky - je bent de halve dag kwijt en dan is het nog de vraag of het van beide kanten bevalt.

muziekschuur
10 mei 2012, 16:41
Ik heb zo'n beetje alle speakers gehoord. En er zit minder verschil tussen Eminence en Celestion als iedereen je wil doen geloven. Met name de kast is een groot verschil. Kijk als je Blue buldogs en oude speakers gaat vergelijken met huidige speakers, tja. Dat verschil is er. Maar een pedaaltje dat "goed" met je preamp praat is belangrijker dan "het type speaker" als het verschil een hedendaagse Eminence versus een v30 van Celestion is... De laagresponse die daarna een factor is (maar minder in band verband) is dan weer bepaald door de kast.

Sinner1980
10 mei 2012, 18:37
Ff doorsparen voor een fender supersonic man