PDA

View Full Version : Phantom power verlagen



Bastin
9 mei 2012, 20:48
Heren,

Bandgenoot had een goede headset gekocht voor als hij geluidsman moet aantreden.

BEYERDYNAMIC DT-234 PRO

http://europe.beyerdynamic.com/shop/hah/headphones-and-headsets/intercom-broadcast-and-tv/headsets-for-intercom/dt-234-pro.html


Headset heeft 2 mini stereo jacks 1 voor hoofdtelefoon en 1 voor de microfoon.
die heb ik er dus afgeknipt om er een grote jack voor de koptelefoon op te solderen en een XLR voor de mic
maar dat werkt dus niet.

Mailtje naar beyer gedaan.

Blijkt dat ding dus alleen geschikt te zijn voor PC gebruik en de microfoon heeft een spanning nodig van 3V
om te kunnen werken.

Is er een simpele manier om phantom power uit het mengpaneel
zo te verlagen dat hij geschikt is voor de beyer?

cluseau
9 mei 2012, 21:39
LM1117 (http://www.dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=6147) Spanningsregelaar, kun je inbouwen in de jack.


Hij bestaat trouwens ook in 3V

Of deze (http://www.dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=5696) LP2950A-3.0. Is maar 100mA maar dat is voor deze doeleinden meer dan genoeg.

Bastin
9 mei 2012, 22:05
En dit werkt ook met phantom power?

Omdat het uitgangsignaal van de mic over het de zelfde aders loopt.

Dus tip jack op de ingang van de regelaar.
uitgang regelaar op de plus van de mic.
nul mic, nul regelaar en ring jack aan elkaar solderen.

en dan zou hij moeten werken?

cluseau
9 mei 2012, 22:14
En dit werkt ook met phantom power?

Omdat het uitgangsignaal van de mic over het de zelfde aders loopt.

Dus tip jack op de ingang van de regelaar.
uitgang regelaar op de plus van de mic.
nul mic, nul regelaar en ring jack aan elkaar solderen.

en dan zou hij moeten werken?

Ik denk het wel. Wel de regelaar overbruggen met een capje voor het signaal. Begin maar met een 1nF. Ik ben wel benieuwd of dit werkt, heb het nooit geprobeert maar is de moeite van het onderzoeken waard.

Als alternatief kun je ook een serie zener opnemen. Even de spanning meten en daar je 3V van aftrekken voor de zenerwaarde.

Psychomantis
9 mei 2012, 23:17
Ik denk het wel. Wel de regelaar overbruggen met een capje voor het signaal. Begin maar met een 1nF. Ik ben wel benieuwd of dit werkt, heb het nooit geprobeert maar is de moeite van het onderzoeken waard.

Als alternatief kun je ook een serie zener opnemen. Even de spanning meten en daar je 3V van aftrekken voor de zenerwaarde.
Zou je ook gewoon geen kastje met 2AA batterijen kunnen maken voor dit doeleinde?

Bastin
10 mei 2012, 07:35
Op het mengpaneel staat phantom power standaard aan (voor de overheads en voor een shure sm 87)
krijg ik dan geen problemen?

cluseau
10 mei 2012, 12:07
krijg ik dan geen problemen?

Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat je weet waar je mee bezig ben en het blijft jouw risico. Realiseer je ook dat je de spanningsreductie twee maal moet uitvoeren en ook eerst de spanning uit de mengert moet checken. Deze is soms 12V maar ook 48V wordt gebruikt. Dat heeft gevolgen voor je schakeling. Eén en ander is allemaal experimenteel en zoals ik al zei heb ik dat nooit eerder gedaan. Voor alles is een eerste keer toch?