PDA

View Full Version : mastervolume installeren



B-stone
9 mei 2012, 19:03
Hey,

Ik heb een marshall 1959slp (reissue) en zoals iedereen weet is hij luid. Aanvankelijk wilde ik dit oplossen door pedalen te gebruiken. Hier ben ik echter een beetje van terug gekomen, ik denk namelijk dat een mastervolume veel meer toevoegd voor mijn huidig gebruik.

Probleem: ik soldeer liever niet aan mijn amp, is het mogelijk om een (ppimv?) te installeren zonder te solderen. Bijvoorbeeld door draad om de weerstand draad te buigen zodat het ook goed geleid.

zoals hier gedaan is maar dan niet gesoldeerd maar puur en alleen gebogen?

http://www.theangelconversations.com/pics/PPIMV.jpg

een attenuator, liever niet.....

groetjes Bram

Ps: wat is er allemaal mogelijk voor verschillende soorten mastervolume "mods"?

alvast bedankt :D

EDIT: ohh ja het is een pcb marshall, geen "hand-wired" dus.

peter_heijnen
9 mei 2012, 19:16
Kasha QMM-01M

Je vervangt een preampbuisje hiermee en je hebt instant een mastervolume, maar dan meteen ook schakelbaar via footswitch. Volgens kasha hou je exact dezelfde sound als voorheen. Zonder soldeerbout!

Incl import zal het op zo'n 150 euro neerkomen schat ik.

http://www.youtube.com/watch?v=h2Pc6xb3sN8

B-stone
9 mei 2012, 19:34
Kasha QMM-01M

Je vervangt een preampbuisje hiermee en je hebt instant een mastervolume, maar dan meteen ook schakelbaar via footswitch. Volgens kasha hou je exact dezelfde sound als voorheen. Zonder soldeerbout!

Incl import zal het op zo'n 150 euro neerkomen schat ik.

http://www.youtube.com/watch?v=h2Pc6xb3sN8

VET!! ik ben deze wel eens eerder tegengekomen dacht ik. Dat ik mij deze niet meer kon herinneren....??

Iemand ervaring?? :D

bass blom
9 mei 2012, 19:42
heel vet ja.
dat andere plan is heel erg niet een goed idee :D

peter_heijnen
9 mei 2012, 19:46
Iemand ervaring?? :D
Ik helaas niet!

Ik heb er wel een, fender/vox versie, voor mijn gt combo, maar die combo is echt klein en de quickmod past niet omdat de qm iets groter is dan het oorspronkelijke buisje en de speaker in de weg zit, foutje bedankt....

B-stone
9 mei 2012, 20:03
Dus buiten een attenuator om (heb ik liever niet), zijn de mogelijkheden dus alleen solderen en een master volume plaatsen of die quickmod?

solderen doe ik echt liever niet, ik houd de amp graag orgineel.

en die quickmod is echt plug en play? dus kan de bias spanning blijven staan?? :crazyhappy:

B-stone
9 mei 2012, 20:10
http://www.bluzone.co.uk/shop/QMM-01L.html

Free shipping within the eu :D

Dus zou ongeveer op 110 euro uitkomen.

Deze lijkt mij ook erg vet, maar is een beetje aan de dure kant :)
http://www.bluzone.co.uk/shop/QMU-01.html

dus nog even: erg bedankt voor de tip peter!! :D

peter_heijnen
9 mei 2012, 20:17
bedankt voor de tip peter!! :D
Your welcome! :) Let je wel op de juiste versie, btw.

Wist trouwens niet dat ze al in europa te krijgen waren, goede ontwikkeling! Is helaas wel nadelig voor de prijs van de mijne die ik al een tijdje probeer te verkopen terwijl ik hem nog nooit heb gebruikt, ach ja...

B-stone
9 mei 2012, 20:23
ja dat klopt, daar viel ik net ook al over. Ik kan namelijk in die internet store geen versie kiezen. @@

terwijl op de kasha site zeker wel duidelijk 2 versies beschreven staan.

peter_heijnen
9 mei 2012, 20:26
je hebt de line in versie, twee mastervolumes, en ik zag ook een booster versie die ik niet eerder zag.

Voor je marshall heb je de QMM-01M nodig, de versie op de site is de line in.

Kan dat ze alleen die verkopen maar wel de tekst van de kasha site in zijn geheel -dus met de andere versies- hebben overgenomen.

Mailtje naar de shop maar, lijkt me sterk dat ze de mv niet voor je kunnen bestellen.

B-stone
9 mei 2012, 20:31
ja dat zal inderdaad het beste zijn.

B-stone
9 mei 2012, 22:17
Klopt het dat mijn versterker ook cleaner wordt als ik 1 preamp buisje er uithaal?

@peter: kun je je volume eigenlijk traploos instellen? Dus in feite een plexi-scheur op elk gewenst volume? ( natuurlijk klinkt het niet zo goed als gewoon crancked, maarja )

peter_heijnen
10 mei 2012, 08:13
De master werkt met een gewone potmeter, dus traploos.

Je krijgt niet het volledig gecranckte geluid want de eindbuizen hoeven niet voluit te werken als je de mv gebruikt. Je houdt dus -hoe meer je de mv gebruikt- steeds meer alleen de preampgain over, net als bij iedere andere amp met mv. Wil je 'alles op 10' op laag volume, dan moet je toch met powersoaks of dergelijke aan de gang.

Btw, als je 1 preampbuis vervangt door de QM gebruik je dus niet een buis minder. De QM is een buis met daaromheen een behuizing met daarbinnenin ook nog wat electronica voor de mv schakeling.

B-stone
10 mei 2012, 10:09
Je krijgt niet het volledig gecranckte geluid want de eindbuizen hoeven niet voluit te werken als je de mv gebruikt. Je houdt dus -hoe meer je de mv gebruikt- steeds meer alleen de preampgain over, net als bij iedere andere amp met mv. Wil je 'alles op 10' op laag volume, dan moet je toch met powersoaks of dergelijke aan de gang.

Btw, als je 1 preampbuis vervangt door de QM gebruik je dus niet een buis minder. De QM is een buis met daaromheen een behuizing met daarbinnenin ook nog wat electronica voor de mv schakeling.

het is dus werkelijk een ppimv zonder solderen? :D