PDA

View Full Version : Microfoon bij akoestische gitaarversterker



lijntjevos
9 mei 2012, 15:51
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal maanden geleden een versterker gekocht voor mijn akoestische gitaar.
Nu kun je daar ook een microfoon op aansluiten dus ik ben van plan er een aan te schaffen.
Ik heb 2 microfoons gevonden en ik twijfel nog een beetje over welke ik zal nemen.
Ik heb helemaal geen verstand van microfoons, hou daar alsjeblieft een beetje rekening mee in je reactie xD

De eerste is de shure beta87A, ik twijfel of ik deze op mijn versterker aan kan sluiten.
Voor de beta 87a moet je de fantoom voeding van het mengpaneel inschakelen, maar ik wil hem dus op mijn gitaarversterker aansluiten. Moet ik er dan nog van alles bij kopen of gaat dat gewoon?

En de 2e is de shure SM87. Voor zover ik weet kan ik deze gewoon op mijn versterker aansluiten, klopt dat?

Mijn versterker is de ibanez t35 troubadour.

Alvast bedankt,
Groetjes Marjolijn

bass blom
9 mei 2012, 19:15
ja die ibanez zal wel geen fantoomvoeding hebben.

sm87 kan wel.

skanky
10 mei 2012, 03:49
Nee SM87 is net als de beta87 een condensator en heeft ook phantompower nodig.

B-stone
10 mei 2012, 07:53
Hoi,
Wat bedoel je precies met een mic op je gitaar aansluiten?
En kun je niet beter een piezo of gewoon element op je gitaar laten installeren?

Groetjes Bram

peter_heijnen
10 mei 2012, 08:44
Allemaal dynamische mics:

http://www.thomann.de/nl/cat.html?gf=dynamische_zangmicrofoons&oa=pra

skanky
10 mei 2012, 12:47
Hoi,
Wat bedoel je precies met een mic op je gitaar aansluiten?
En kun je niet beter een piezo of gewoon element op je gitaar laten installeren?

Groetjes Bram

Je kan een (zang)microfoon op de versterker aansluiten. Het concept van de troubardour-serie is dat je in 1 combo een gitaar en zangversterker hebt. Volgens mij heeft de serie vanaf de t70 pas phantom power voor de microfooningang.

B-stone
10 mei 2012, 13:05
Je kan een (zang)microfoon op de versterker aansluiten. Het concept van de troubardour-serie is dat je in 1 combo een gitaar en zangversterker hebt. Volgens mij heeft de serie vanaf de t70 pas phantom power voor de microfooningang.


o dat wist ik niet, ik ken alleen mics met jack aansluiting die je op je amp kunt aansluiten :D