PDA

View Full Version : Heeft iemand t-bone walker of bb king tabs??



Thebluesdealer
9 mei 2012, 00:30
Ik zou graag t-one walker en bb king beginnen te bestuderen. Maar ik vind er maar weinig van. Zou iemand me willen helpen en een paar tabs of tips kunnen sturen?

aaronstonebeat
9 mei 2012, 01:09
Kijk en luister, naar BB King bijvoorbeeld:


http://www.youtube.com/watch?v=qz5i6VezYP0

Leer je toonladders, dan hoor je zo welke tonen hij speelt in welke toonaard. Niet zo heel erg moeilijk en veel makkelijker dan afhankelijk zijn van tabs.

Kim Wilson
9 mei 2012, 08:39
Flinke uitdaging, vooral T-Bone. Veel luisteren en goed letten op zijn timing, die is echt briljant.

tidalwave_sideburns
9 mei 2012, 08:55
Die blueslicks zijn zowat allemaal pentatonisch, en als je die toonladder een beetje kent hoor je welke noten ze erin stoppen die er niet bij horen. Timing, aanslag, vibratotechnieken etc dat hun spel zo herkenbaar maakt leg je niet vast in een tab.

Thesandman
9 mei 2012, 12:57
In een van de oudere nummers van het maandblad gitarist staat er een workshop in.

smullie
9 mei 2012, 13:30
er zijn ook verschillende youtube gitaarleraars die een paar lessen hebben gemaakt specifiek over de stijl van BB King. (van de andere weet ik niet zeker, maar waarschijnlijk ook wel)
Ik dacht dat Marty Schwartz dat ooit eens gemaakt heeft...

Google ff op youtube (sic)... ;)

Kim Wilson
9 mei 2012, 13:41
Alex Schultz is een gitarist die nog actief is, en die speelt ook de stijl die jij zoekt. Misschien kun je wat van hem vinden.

Thebluesdealer
9 mei 2012, 22:59
[QUOTE=smullie;2836597]
Ik dacht dat Marty Schwartz dat ooit eens gemaakt heeft...

(sic)... ;)[/QUOTE
Kan die kerel echt niet uitstaan

barno
9 mei 2012, 23:58
Twee van de strafste T Bone stijl gitaristen: Duke Robillard en Ronnie Earl. Ik geloof dat er van Duke ook wel youtube lesjes zijn.

T Bone is niet te vatten in tabs, it's all timing en bends. Deze man zegt iets dat heel belangrijk is over zijn manier van benden

http://www.youtube.com/watch?v=6gQSfhqIa4A&feature=related

en btw: de beste manier is wat T bone cdtjes halen en je oren gebruiken. Dat doet niemand nog in deze youtube tijden, maar zonder visuals hoor je nu eenmaal beter...

smullie
10 mei 2012, 01:13
[QUOTE=smullie;2836597]
Ik dacht dat Marty Schwartz dat ooit eens gemaakt heeft...

(sic)... ;)[/QUOTE
Kan die kerel echt niet uitstaan
Hij moet je vriend niet zijn om er iets van te kunnen leren he... ;)