PDA

View Full Version : Fotootje van mijn nieuwe bas



telecastermaster
10 juni 2003, 13:51
Beste bassisten,

Bijgaand een tweetal fotootjes (als de link werkt) van mijn nieuwe aanwinst: een echte, orginele Hohner Jack bass !!! (een soort poorman's Status zeg maar). Ik heb 'm zo ongeveer ongezien aangeschaft via Ebay.de en ik ben er echt zeer happy mee.

http://gitaarforumdump.s5.com/gear/TCM%27s%20Hohner%20Jack%20Bass_1.JPG

http://gitaarforumdump.s5.com/gear/TCM%27s%20Hohner%20Jack%20Bass_3.JPG

Hij moet ff een beetje schoongemaakt worden en nieuwe snaren opgezet worden en er roesten wat schroefjes enzo, maar hij is verder in prima conditie en de active electronica vind ik echt geweldig. En om maar een heilig huisje omver te gooien: eigenlijk vind ik 'm beter dan mijn MIA Fender Precision bass (hoewel ik die voor de zekerheid maar niet verkoop :) ).

peter

Phyrexian
10 juni 2003, 13:57
proficiat ermee, veel plezier met het oppoetsen :)

AllodoX
10 juni 2003, 14:02
zijn mooie dingetjes dat :) alleen die pickups zijn lastig aan te komen als je ze ooit moet vervangen :(

telecastermaster
10 juni 2003, 14:07
De bas heeft passieve EMG selects pickups, maar met een actieve EQ met een 2-bands toonregeling (high/low). Hij kan dus zowel actief als passief geschakeld worden.
De gitaar had ook passieve EMG selects, maar die zijn vervangen door actieve EMG's.

bassopotmus
10 juni 2003, 14:15
Je kan toch wel Emg's kopen? Is dat een ledje op de bas, dat rode puntje?

Leuk bassje, maar niet echt mijn thing..

Anavrin
10 juni 2003, 14:29
die ken ik wel ja, die koploze... lijkt me een aparte balans. waar is eigenlijk die extra gitaarband knop voor, aan de kant van de brug, 1 is toch wel genoeg????

telecastermaster
10 juni 2003, 14:44
Rode puntje is een Ledje, idd. Natuurlijk kan ik wel echte (actieve) EMG's aanschaffen, maar het geluid bevalt me zo prima.

De extra draagbandknop zit erop om 'm mooi netje rechtop te kunnen zetten zonder standaard (tegen een versterker of een muur ofzo).

Het hoofdloos spelen zeg maar, is idd een beetje wennen. De balans van de bas is wel oke, maar die van de gitaar is (ironisch genoeg) lichtelijk uit balans door het ontbreken van de kop. Niet echt problematisch, hoor. Ik heb ook nog een 'peddel' of 'criquite bat' model hoofdloze gitaar en die is perfect in balans.