PDA

View Full Version : Samick



.slash.
8 mei 2012, 22:00
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag naar de lokale muziekwinkel geweest, en daar zag ik een mooie Samick Sf18 staan.
Nou ben ik al een tijdje op zoek naar een mooie steelstring voor erbij.
Ik hoop dat jullie me er wat over kunnen vertellen, het enige wat ik kon vinden is dat hij rond 1976 in Korea gemaakt zou zijn:???:

Ik kan hem voor €50,00 meenemen, ze gaan er eerst een nieuwe nut op zetten.

De gitaar klonk wel goed, erg bassig, veel dieper dan de andere steelstrings (die overigens 1.5 keer zoveel kosten!)

Alvast bedankt voor de hulp;)

Groeten,

Tom

aaronstonebeat
8 mei 2012, 22:50
Ik weet niets over dat specifieke model maar voor die prijs zou ik de gitaar sowieso meenemen, zeker als de actie nog goed is.

.slash.
8 mei 2012, 22:52
Dat leek mij ook, de actie was een tikkeltje aan de hoge kant, maar zeker niet slecht.

aaronstonebeat
8 mei 2012, 23:03
OK, dat is niet vreemd na 36 jaar. Wellicht kun je de actie nog wat verbeteren door het brugzadel te verlagen.

Plant
8 mei 2012, 23:23
Bij mijn weten produceerde Samick behalve onder eigen naam ook voor een heleboel andere merken. Ook al zegt de naam Samick je niet zoveel, het kan best iets goeds zijn. Ik ken het model niet, maar voor €50,00 (incl. nieuwe topkam?) kun je toch niet tobben lijkt me, tenzij er toch nog een verborgen gebrek aan is dat niet 1-2-3 of zonder veel extra kosten te verhelpen is, denk aan een getordeerde hals o.i.d. Neem eventueel als je dit niet zelf kunt beoordelen iemand mee die hier kijk op heeft.

Ace 1.15.19
8 mei 2012, 23:30
Je hebt hem al geprobeerd, je vindt het een prima gitaar, en ze gaan er een nieuwe nut voor je op zetten. Wat let je dan voor die prijs? Tegen de tijd dat je weer iets anders wil dan ben je geen wereldbedrag kwijt.

Ik zou er niet eens over nadenken vrees ik. Binnenkort foto's dus. :ok:

.slash.
8 mei 2012, 23:36
Oke, ik zag verder geen problemen en ik was al engszins bekend met het merk.
Foto's volgen

muziekschuur
9 mei 2012, 12:20
Samick maakt heel mooie producten... Er zitten tussen de Samick gitaren en bassen zeker juweeltjes. Ik heb een Samick precision bas. En dat is een heel fijn basje...

.slash.
9 mei 2012, 17:05
Ok, ik verheug me er al op,

kapepper
9 mei 2012, 17:35
dat is toch een lekkere prijs en ze zal zeker niet slecht zijn. Samick is/was toch gekend voor degeluijke budget gitaren (en zeg nouzelf, voor dat geld kan je het niet zelf maken :))

jplm
9 mei 2012, 20:47
De gitaar klonk wel goed, erg bassig, veel dieper dan de andere steelstrings (die overigens 1.5 keer zoveel kosten!)

Niet twijfelen, en meteen kopen, want bovenstaand argument (in het algemeen: een goedkope gitaar die véél beter klinkt dan een gitaar die véél duurder is) is voor ons Hollanders van doorslaggevende betekenis :-). Hoe vaak je dát zinnetje niet tegenkomt in gitaarforums joh.

Succes, Jan.

.slash.
9 mei 2012, 22:04
Jullie hebben hartstikke gelijk. Ze hadden hem vandaag helaas nog niet klaar, morgen misschien wel!

Ace 1.15.19
10 mei 2012, 01:08
Komt helemaal goed dus. Ik ben benieuwd!