PDA

View Full Version : switchprobleem (twee amps, selectieve pedalen)



Il_Falco
8 mei 2012, 20:40
Hoi iedereen.

Ik ben me aan het orienteren om stukje per stukje mijn rig simpeler te switchen met enkel een controller voor me.

Ik wil geen ingewikkelde midi rack waarvan ik de helft niet gebruik, maar ik zou in 1ste instantie mijn pedalen bij mijn amps houden en ze schakelen via mijn controller.

Eerst mijn setup:
Ik gebruik twee jet city versterkers, beide 1 kanaals. Ze hebben elk een cabinet. Ik zet 1 dirty en 1 clean. Ik gebruik enkel voor die cleane amp een distortionpedal. Voor mijn dirty amp gebruik ik soms nog een ts. clean wil ik ook nog mijn phaser gebruiken. Dus dat leid tot volgende schakelopties:

1) Clean amp (evt. met phaser)
2) Dirty amp (evt met booster)
3) clean amp + dist. EN Dirty Amp

Ik heb al eens rondgekeken naar enkele oplossingen maar voorlopig heb ik nog geen mogelijkheid naar mijn gedacht gevonden:

* voodoolab gcx + ground control: Veel te grote controller. Enorm prijzig, maar kan en amps schakelen en effects.

* Voodoolab commander + pedal switcher + (Amp switcher): Commander is ideaal om voor me te leggen, enkel midikabel erin en gaan. maar deze setup heeft geen amp switcher. Heel weinig aby's zijn compatibel.

* Lehle SGos dual + dloop + (commander?): ideale setup, pedalboard blijft bij amp, controller is goed. MAar zijn deze compatibel? ik versta te weinig van midi om het antwoord uit de handleidingen te halen en op internet is er niet veel over te vinden.

* Radial slingshot technologie: er zit geen aby in de reeks, wel een AB maar dan kan ik niet de beide amps gebruiken.

Wat zijn jullie ideeën over deze setup? Tips?


(Disclaimer: ik ben van plan deze setup in de toekomst aan te kopen, ja, alle features wil ik. Ik wil gewoon ideeën opdoen)

tommus42
8 mei 2012, 20:57
Ik zou het met deze doen, plus eventueel een A/B switch.

http://img339.imageshack.us/img339/1135/bosslineselector.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/339/bosslineselector.jpg/)

Il_Falco
8 mei 2012, 21:14
Nope, de essentie is dat ik een aby nodig heb om allebei mijn amps op hetzelfde moment te spelen. :)

tommus42
8 mei 2012, 21:21
Twee keer trappen lui wezen dat je er bent:). Overigens lukt het niet met dat ding alleen?

tommus42
8 mei 2012, 22:10
Niet dus,:seriousf::seriousf::seriousf:

Il_Falco
9 mei 2012, 10:17
Twee keer trappen lui wezen dat je er bent:). Overigens lukt het niet met dat ding alleen?

Neen, Ik wil ze kunnen vanop afstand schakelen. Ik wil voor mij gewoon een controller liggen hebben. En dat distortionpedaal moet enkel bij de cleane amp ingeschakeld worden.

En lui? neen, ik wil gewoon een goede oplossing :p

kassie
11 mei 2012, 11:49
Neen, Ik wil ze kunnen vanop afstand schakelen. Ik wil voor mij gewoon een controller liggen hebben. En dat distortionpedaal moet enkel bij de cleane amp ingeschakeld worden.

En lui? neen, ik wil gewoon een goede oplossing :p

Ik gebruik een Palmer Triage amp switcher. Maakt van 1 signaal 3 gebufferde signalen. Afzonderlijk, of meerdere tegelijk, inclusief fase correctie en groundloops... Dan kun je na de switcher een pedaal aansluiten voor een specifieke amp. En logischerwijs ervoor voor alle amps. Het is geen midi controller helaas.

Il_Falco
12 mei 2012, 13:36
@Kassie: had ik ook eens bekeken. Maar het probleem is dat hij niet midi is. Als ik bv wil gaan van clean amp naar dirty amp+clean amp with disto pedal moet ik twee keer stampen. Dat wil ik vermijden.

Ik heb bevestiging gekregen dat de lehle pedalen werken met de voodoolab commander. Dus ga ik het zo kunnen oplossen. Nu maar kijken wanneer er terug budget vrij komt ;)

kassie
13 mei 2012, 16:09
@Kassie: had ik ook eens bekeken. Maar het probleem is dat hij niet midi is. Als ik bv wil gaan van clean amp naar dirty amp+clean amp with disto pedal moet ik twee keer stampen. Dat wil ik vermijden.

Ik heb bevestiging gekregen dat de lehle pedalen werken met de voodoolab commander. Dus ga ik het zo kunnen oplossen. Nu maar kijken wanneer er terug budget vrij komt ;)

Ok te gek! Moet lukken.

Ik heb meestal 2 amps tegelijk aanstaan omdat de midrange een stuk gedefinieerder wordt (naar gelang de juiste fase dan). Nu maak ik wel gebruik van een Express kloon (clean to mean)... dus clean haal ik uit de volumeknop. En een simpele TS808 en wah ervoor in de keten.. meer heb ik in principe niet nodig. Pompen of verzuipen haha.

toevoeging: Wat ook goed werkt is clean samen met distortion... de aanslag wordt dan wat gedefinieerder... het complementeerd elkaar wel goed (smaak uiteraard). Dan kun je alsnog een pedaal intrappen voor 'full blast'.

Il_Falco
13 mei 2012, 20:55
toevoeging: Wat ook goed werkt is clean samen met distortion... de aanslag wordt dan wat gedefinieerder... het complementeerd elkaar wel goed (smaak uiteraard). Dan kun je alsnog een pedaal intrappen voor 'full blast'.

Idd, zo werkt mijn setup nu, maar ik ben enige gitarist en ik zou willen kunnen gaan van Clean -> distortion en daarna van 1 distortion amp naar 2 om twee gitaristen als het ware te emuleren :)