PDA

View Full Version : G&L Tribute bass



De Teng
10 juni 2003, 13:46
Zou het wat zijn? Ik ben er erg nieuwsgierig naar namenlijk. USA serie van dat merk is best duur, maar tributes liggen rond de 650 dollar.

Specs: USA made pick-ups, goede kwaliteit, sommigen vinden dat het verschil niet eens te merken is met de USA series. Heb wel net geld uitgegeven, maar ach... schulden hebben we toch al.

Hoe kan het eigenlijk dat G&L vrij impopulair is bij de bassisten? Waar zou het mee te maken kunnen hebben, terwijl velen toch idiote prijzen neertellen voor niet al te bijzondere Fenders.

bassopotmus
10 juni 2003, 14:36
Uh me is aan het "sparen" voor een L-2500?

Naja ik ken die tribute serie niet echt, maar ik wil toch wel een "echte" GL.

Zijn trouwens zeer goede bassen die heele inovatie techniek onder de kap hebben, pre-amp, neck trusrod.
En de kleuren van het merk zijn ook top.

John P
19 juni 2003, 23:43
Krijgen een fantastische recentie bij Harmonycentral! Zou er best eentje willen! Voor dat geld!

frenske
20 juni 2003, 10:50
Inderdaad een goede recentie, maar slechts van één persoon. Niet bepaald steekhoudend!
Als hij in Amerika zo´n 650 dollar kost, dan reken maar dat hij in NL zo´n 850 euro gaat kosten. Ondanks de gunstige wisselkoers!
Misschien ga morgen ik eens bij Staffhorst langs om te kijken of zo ´m daar hebben! Die hebben altijd een redelijk collectie G&L´s.

De Teng
20 juni 2003, 10:55
Keep me informed, bekijk dan ook ff de Trace V-6 die in dat bas hokje staat... 400W buisies!

frenske
23 juni 2003, 15:39
Helaas, pindakaas!
Ze hadden de Tribute niet meer of nooit gehad! Ik heb ook gevraag of ze die konden bestellen, waarna ik een ontzettende lulverhaal kreeg! Waaruit ik kon concluderen dat het waarschijnlijk antwoord NEE is of althans niet bepaald goedkoop!

De Teng
23 juni 2003, 15:42
Volgens mij willen ze helemaal niet....best passieve toestand is het daar nl. jazz bass hadden ze van G&L ook niet en die bestond ook niet. Zeiden ze, terwijl ie gewoon in mijn folder staat... homo's daar. (scheldwoord context, niks tegen op homo's) Bij American bass store in Enschede (zoiets heet ie toch?) kost ie zo'n 2700 euro.... :o

Lize
23 juni 2003, 22:07
Tja, ik weet niet wat het is met die G&L's. Ik hoorde juist van iedereen dat ze wáánzinnig moesten zijn, maar toen op mijn zoektocht naar een nieuwe bas uiteindelijk een beetje ging kiezen tussen een G&L L1000 en een Yamaha TRB werd het toch echt de laatste. Kon wel zien, horen en voelen wat er gaaf aan was, maar ik vond het ding gewoon geen karakter hebben, geen echt eigen sound.

Frenske: Bij Staffhorst weten ze standaard niet waarover ze praten, is mijn ervaring. Doe mij maar Stand-By (al is hun lopende collectie wel erg klein, dus idd niet ideaal voor het veel uitproberen van bassen als je iets nieuws zoekt)

Chris Wolstenholme
23 juni 2003, 22:15
misschien moet je de distributeur is proberen?


het lijkt me dat die wel alles kan bestellen, te vinden op de G&L site :)


ik wil hem wel is bellen, vragen of die wat lefty sjit heb ( want die maken ze wel :D o joy )

De Teng
24 juni 2003, 09:10
Tja.. eigen sound, daar moet je van houden. 't Is a.h.w. een flink opgewaardeerde Fender/Music Man. (ook van de hand van Leo) Als je dáár niet van houdt... tja. Ik vind het wel vette apparaten die bassen van hun, maar je kunt er zóveel aan instellen dat je qua sounds een beetje de bomen kwijtraakt in het bos. Ze kosten ook 1500 euro ongeveer... ook een punt ;)

bassopotmus
24 juni 2003, 10:14
Volgens mij is paul the man to yalk to here..hij staat op de site van G&L zelf. Het zijn indd wat meer uitgedachte en uitgewerkte Leo modellen..erg lekker. Ik hoorde op talkbass dat ze goed zijn (bijna heel erg goed.) En voor onder de 1500 lopen.

De Teng
24 juni 2003, 10:25
In USA kosten ze rond de 700 dollar max, maar ja... daar wonen we niet. Ik had Paul gemaild over die dingen, maar daar heeft ie nog niet over teruggemaild, ik zal het hem vragen als ik volgende week mijn bas op ga halen. Deze week wordt het toch niks, kan geen middag missen ivm de tentamens volgende week. Ik geloof dat die EBSjes er niet eens donderdag zijn... kankerrrr! :-(

frenske
24 juni 2003, 11:09
[Frenske: Bij Staffhorst weten ze standaard niet waarover ze praten, is mijn ervaring. Doe mij maar Stand-By (al is hun lopende collectie wel erg klein, dus idd niet ideaal voor het veel uitproberen van bassen als je iets nieuws zoekt)[/quote]

Stand-By is dat klein zaakje aan de Oude Gracht? Ik ben daar wel eens naar binnen gevallen. Leuk zaakje, zeer goede service. Als ik toch eens de MTD Heir 5 cherryburst ga kopen :lp: , dan zal ik het zeker via dat zaakje doen.

De Teng
24 juni 2003, 12:00
Ja die MTD ja... wat een superbas is dat zeg. Vijf snarig, goede elementen, afwerking is top en de sound ook.

En idd aan de oude gracht.. ik sta nog in het bestand om, als er eens iets vrij komt, daar te mogen komen werken. :D