PDA

View Full Version : Volume verschil tussen hotrail (brug) en standaard neck pickup in telecaster?



Nazlive
7 mei 2012, 16:59
Ik zit er over te denken om binnenkort een hotrail in de bridge van de telecaster te zitten. Denk een Dimarzio super distortion, ik neem aan dat er flink volume/gain verschil is tussen de pick ups, is er een manier omdit goed op te lossen?

snaarplukker
8 mei 2012, 10:28
Door de pickups in hoogte t.o.v. de snaar aan te passen totdat je vind dat het in balans is.

Orpheo
8 mei 2012, 11:06
1: de superdistortion telecaster singlecoil sized pickup is geen hotrails. De hotrails is een seymour duncan pickup, en dan wel een specifiek model.

2: je wilt zo'n pickup, waarom? Meestal koopt men zo'n pickup voor de output, en de 'balls to the walls' tone. Maar jij maakt je juist zorgen om het output-verschil. Dat is nogal incongruent.

Nazlive
9 mei 2012, 15:33
Door de pickups in hoogte t.o.v. de snaar aan te passen totdat je vind dat het in balans is. Ik had weer begrepen dat je dan de elementen dan weer niet op de perfecte plek kan zetten? Te laag is ook weer niet goed, en te hoog krijg je weer string pulling? Maar aangezien er overal te voorstaat, zou er dus een prima balans kunnen zijn?

Enigste waar ik bang voor ben is dat je live erg grote verschillen in volume krijgt. Maar misschien zou ik het gewoon eens moeten proberen binnenkort, en anders alsnog een 2de er op zetten. Ik switch niet heel veel, maar sommige stukjes moeten beiden elementen, of alleen even neck pickup, maar ik zal met combinatie van 2 het goed redden denk ik. Overigens weet ik niet of ik mijn hals element kan stellen. Ik zie geen enkele schroef in de slagplaat.

humbucker
9 mei 2012, 15:52
Daarvoor moet de slagplaat er inderdaad af :)

Nazlive
9 mei 2012, 17:39
1. Oke excuses, ik dacht dat het de benaming was van die type elementen.

2 Ik wil idd. 'ball to the walls' tone. Ik mis gewoon een gitaar met flink power, althans ik denk dat het mijn sound gaat verbeteren in de band. Ik hoorde alleen van mijn locale gitaar winkel dat het best wel storend kan zijn die volume verschil. Ik zou ook 2 high outputs erin kunnen knallen, maar zit je algauw weer op 170 euro ongeveer ik weet niet of ik dat wel weer de investering waard vind. Aangezien je al idd. buurt komt van een nieuwe. (ik ben geen 'dure' gitaar speler, ik zit rond de 300 a 500,- max. qua gitaren.

Nazlive
9 mei 2012, 17:40
Daarvoor moet de slagplaat er inderdaad af :) thnx for tip. Misschien moet ik het gewoon maar eens gaan proberen? Anders alles maar op brug element spelen, of sommige nummers op mijn andere gitaar.

De V
13 mei 2012, 21:48
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet.

Kijk anders of je die pickup ergens tweedehands op de kop kan tikken en probeer het uit.
Mocht het volumeverschil echt een groot probleem zijn dan kan je de neckpickup er later altijd nog bij zetten.
Mocht het geluid van de nieuwe pup je helemaal niet bevallen verkoop je hem gewoon door.

Je weet pas of het voor jou werkt als je het hebt geprobeerd. :)