PDA

View Full Version : OLP MM1



strattie
10 juni 2003, 12:46
Wat vinden jullie van deze gitaar? is het waar voor je geld of kan je beter doorspren voor zo'n peavey? in leiden kostte hij 269 pleuro.

http://www.olpguitars.com/intl/mm1_trans.htm

jules
10 juni 2003, 13:02
ik heb er op gespeeld en ik vind het echt een super gitaar zeker voor dat geld de enige reden waarom ik hem niet heb gekocht is omdat ik meer geld te besteden had maar echt deze gitaar klinkt echt heel erg lekker
kijk op deze link kun je hem ook beluisteren
http://www.planet-guitar.net/tests/olp_axis/olp.html

strattie
10 juni 2003, 13:07
Ja... is er veel kwaliteits verschil met een peavey wolfgang? en is OLP net zoiets als squier en epiphone of beter?

jules
10 juni 2003, 13:17
ja de peavy wolfgang is toch weer bijna het dubbele van de prijs met de mm1 en ik vind dat de mm1 toch meer het geluid van de echte musicman benadert dan de peavey de olp speelt ook erug lekker over de peavy kan ik niet zo praten ik heb alleen opde dure wolfgangs gespeeld nog nooit op de goedkopere koreaanse versie

Matsvansanten
10 juni 2003, 13:21
bij de muziekwinkel bij mij om de hoek staan er ineens 7 voor 335 euro per stuk...Zitten mooie kleuren bij en hij ziet er ook goed uit. Ik heb er al ff op gespeeld en mijn 1e indruk was dat ie best wel redelijk goed is...klinkt best ok :lol:

strattie
10 juni 2003, 13:25
heeft iemand toevallig zo'n ding? dan kan diegene misschien wat van zijn ervaringen vertellen :)

Matsvansanten
10 juni 2003, 13:30
lees dit anders ff, zal ook wel helpen... :lol:

http://www.totalguitar.co.uk/article.asp?ID=1780&type=GER

strattie
10 juni 2003, 13:38
lees dit anders ff, zal ook wel helpen... :lol:

http://www.totalguitar.co.uk/article.asp?ID=1780&type=GER

thanks erg nuttig!

Ic3gl0vE
10 juni 2003, 15:12
ja de peavy wolfgang is toch weer bijna het dubbele van de prijs met de mm1 en ik vind dat de mm1 toch meer het geluid van de echte musicman benadert dan de peavey de olp speelt ook erug lekker over de peavy kan ik niet zo praten ik heb alleen opde dure wolfgangs gespeeld nog nooit op de goedkopere koreaanse versie


LEER TYPEN!!!!

enig idee hoe irritant dit leest???

De OLP is trouwens wel een fijne gitaar, maar ik zou denk ik wel de elementen vervangen. Dan zit je alsnog onder de peavey prijs

jules
10 juni 2003, 15:16
ja de peavy wolfgang is toch weer bijna het dubbele van de prijs met de mm1 en ik vind dat de mm1 toch meer het geluid van de echte musicman benadert dan de peavey de olp speelt ook erug lekker over de peavy kan ik niet zo praten ik heb alleen opde dure wolfgangs gespeeld nog nooit op de goedkopere koreaanse versie


LEER TYPEN!!!!

enig idee hoe irritant dit leest???

De OLP is trouwens wel een fijne gitaar, maar ik zou denk ik wel de elementen vervangen. Dan zit je alsnog onder de peavey prijs

jaja sorry hoor, ik vond de elementen best wel lekker klinken in de mm1. Vooral als de switch in het midden staat heb je een bijna chorus achtig geluid echt wel mooi

strattie
10 juni 2003, 15:45
[quote=jules]ja de peavy wolfgang is toch weer bijna het dubbele van de prijs met de mm1 en ik vind dat de mm1 toch meer het geluid van de echte musicman benadert dan de peavey de olp speelt ook erug lekker over de peavy kan ik niet zo praten ik heb alleen opde dure wolfgangs gespeeld nog nooit op de goedkopere koreaanse versie


LEER TYPEN!!!!

enig idee hoe irritant dit leest???

De OLP is trouwens wel een fijne gitaar, maar ik zou denk ik wel de elementen vervangen. Dan zit je alsnog onder de peavey prijs

waarom zou ik ze dan moeten vervangen?
ik vond ze wel lekker kloimnken :strat:

Ic3gl0vE
10 juni 2003, 16:47
tja als je het geluid al goed vind moet je er natuurlijk niets aan veranderen! Ik vond 'm echter wat mat klinken en daarom zou ik er fellere elementen in zetten.

hugo
10 juni 2003, 17:05
Ik heb op die koreaanse Peavey gespeeld en vond het niks, kutgeluid, ik had een lekker scheurgeluidje verwacht, maar kon er weinig van maken, de Ibbi's die probeerde klonken allemaal een stuk beter. Als die OLP lekker speelt en goed klinkt kan je bijna geen miskoop doen.

strattie
10 juni 2003, 22:32
Maar kwalitatief ishet wel wat? ik bedoel je koopt wel waar voor je geld. want helaas, je kan het maar een keer besteden :( :(

Ic3gl0vE
10 juni 2003, 22:48
gitaar voelt wel stevig aan! het schijnt dat de output plug van dit ding niet zo goed is maar om dat te vervangen kost ook niet veel...


Zelf had ik trouwens ook bijna een MM1 gekocht... maar toen zag ik die gigantisch afgeprijsde jackson staan.. begon ik te kwijlen en viel de OLP uit m'n gezichtsveld :) 8-)

Casey
11 juni 2003, 07:50
Ik heb die OLP gestest voordat ik m'n Wolfgang uit Korea kocht en ik vond het helemaal niks .
Het geluid kwam niet in de buurt terwijl een Peavey de zelfde elementen gebruikt als in de dure versie alleen gemaakt in Korea , test de goedkope en dure Peavey na elkaar en zoek het verschil .
Ik moest in 1 kwartier 2 x stemmen omdat ie zijn stemming niet hield , de Peavey stem ik zelden en heeft echte Grovers , de afwerking was een stuk minder en hij heeft een el cheapo Foto top i.p.v. een echte quilted maple top die de Koreaanse Peavey wel heeft , de potmeter van de OLP kraakte als een gek bij de lichtste aanraking , misschien pakte ik bij Feedback een slecht exemplaar van de OLP voor de test maar dan nog is het kwaliteitsverschil behoorlijk .
Ik vind de OLP alles wat je voor die centen mag verwachten en die Peavey meer als voor het geld wat je daar voor betaald , vervang de elementen in de OLP en hij is net zo duur maar kwalitatief nog altijd stukken minder dan de Peavey .
Doe op deze site een search naar de Wolfgang en zie dat iedereen die hem heeft gekocht er zeer tevreden over is .

strattie
11 juni 2003, 13:46
naa das makkelijk dat wordhem in het goud
:-D 8-) :cool:

Brat
11 juni 2003, 16:04
Heb ook heel lang tussen beide zitten twijfelen. Heb alleen net een PV besteld in amber kleurtje (YYYYEEEESSS). Ik vindt ze allebei veel gitaar voor het geld. Ik zou zelf wel het nodige aan die OLP's vervangen, terwijl dat bij de Peavey niet nodig is. Bovendien voelde de peavey als geheel wat steviger aan. Wat de top betreft, hou ze maar eens naast elkaar, dan zie je wel het verschil tussen photoflame en echte quilt. Ik heb trouwens ook gehoord dat die OLP rap in kwaliteit achteruit gaan, dus let daar op in de winkel.

strattie
12 juni 2003, 09:10
uhmmm... sorry maar wat is een phototop :???:

wietse
12 juni 2003, 09:49
uhmmm... sorry maar wat is een phototop :???:

dat is een foto van een mooie top quilt of flame die er op is geplakt en dan afgelakt is, dus geen echte houtnerf die je dan ziet.
zie je veel bij de goedkopere merken.

jules
12 juni 2003, 09:53
een fototop (photofinish) wil zeggen dat inplaats van het echte werk, mooie houten top die zo afgelakt is dat je de houtnerf nog kunt zien. Bij de olp mm1 hebben ze een print van zoiets op de gitaar gedrukt en daarna afgelakt. moet wel zeggen dat ik het niet echt storend vind je zie het alleen als je er een echte quilted maple top naast legt. koop die olp nou maar voor dat geld heb je gewoon een super gitaartje. Iedereen zegt wel dat je voor 200 euro meer een peavy hebt, maar dan moet je wel 200 euro meer te besteden hebben. Die olp is zijn geld gewoon meer dan waard.

strattie
12 juni 2003, 14:48
koop die olp nou maar voor dat geld heb je gewoon een super gitaartje. Iedereen zegt wel dat je voor 200 euro meer een peavy hebt, maar dan moet je wel 200 euro meer te besteden hebben. Die olp is zijn geld gewoon meer dan waard.
okiedokie, ik weet het nu zeker ik ga er een kopen. nu alleen nog de kleur... :wink: ik denk dat het een gouwe of zo.n rooie wordt.

Brat
12 juni 2003, 20:11
Mag ik een tip geven, de paarse is erg mooi en hij is er ook zonder de top, maar die heb ik nog nooit ergens in een winkel gezien.

jules
13 juni 2003, 09:03
ik vond zelf de zwarte quilted maple top het mooiste