PDA

View Full Version : Specifieke voedingsvraag voor pedalboard



Mitch
6 mei 2012, 23:58
Vragen, twijfels en overwegingen.... help a brother out! :soul:
Ik heb nu 7 pedalen op 9V, ééntje op 12V en één pedaal met een vaste stekker die dus 230 wil. Zo op het eerste gezicht zou een Voodolab PP2+ dan ideaal zijn, want die heeft een euro connector out extra, zodat met een verloopje het pedaal met vaste stekker kan worden gevoed vanaf het board en er is zowel 9 als 12V aan boord. Nadeel: er zitten volgens mij nog steeds voedingskabeltjes bij met een rechte stekker en die kan ik niet overal kwijt op mijn board. Haakse plugjes zijn een vereiste. Kan natuurlijk ook een paar pedalen aan een daisy chaintje hangen als ze weinig stroom vragen (drive, wah etc).
CIOKS heeft de Double Jack, met genoeg 9 en 12V. Prijsverschil is wat kleiner dan het lijkt omdat je apart de kabeltjes erbij moet kopen, maar die zijn wel allemaal haaks. Alleen moet er dan nog iets gefabriekt worden om 230V op het board te krijgen en dan ook afgeschermd. Ik heb geen idee hoe, wie biedt?
Ik zit nu met een vierwegstekker op het board, met trafo's en één lege plek. Werkt prima qua brom en voeding, maar ik zie het een keer misgaan met rondvliegende vloeistoffen en de rest van de band klaagt terecht over de witte kabel die eraan vastzit... tijd voor verandering.

Nielsje
7 mei 2012, 00:02
optie 1: je neemt een pp2+ en koop daar haakse kabeltjes bij (of die maak je).
optie 2: de Cioks heeft natuurlijk zelf ook 230V nodig, dus je kan die ook prima vóór de cioks aftappen. Dat kan op verschillende manieren. Overigens ben je niet af van het snoer, toch? Of wil je de Cioks draadloos voorzien van stroom? :D

Johannes
7 mei 2012, 01:15
optie 1: je neemt een pp2+ en koop daar haakse kabeltjes bij (of die maak je).

Perfect plan. De kabeltjes met haakse pluggen (of mss nog her en der een rechte) zijn sowieso handig om zelf te maken, dan zijn ze ook precies op maat.

Il_Falco
7 mei 2012, 07:23
Ik zou ook opteren voor de pp2+ en haakse kabeltjes bij bestellen.

Mitch
7 mei 2012, 10:46
Dat bij bestellen zit er volgens mij niet in, ben ze ook nog niet ergens anders tegengekomen als accessoire voor de PP2+. Alleen als daisy chain van Visual Sound bijvoorbeeld. Maar misschien zoek ik niet goed, daar heb ik ook dit topic voor geopend. Maken kan natuurlijk, maar dan moet ik een beroep doen op mijn vrienden en ik wil altijd graag mijn eigen broek ophalen :D
Het verschil met de CIOKS is dat daar RCA plugs aan zitten, de Voodoolab gewoon die kleine haakse plugjes.
Ik zit nog even te denken: ik kan natuurlijk ook buiten het board een losse driewegstekker gebruiken, want daar zou dan inkomen: de voedingskabel voor de pedalenvoeding, de vaste stekker voor de DMM en de stekker van mijn synth (die altijd naast mijn pedalboard staat). Dat scheelt in het opbouwen één stekker extra inpluggen, daar ga ik ook niet dood van.

schizo910
7 mei 2012, 10:52
Bij mijn PP2+ zaten haakse plugjes...(?)

Mitch
7 mei 2012, 10:54
Ah, serieus? Op de site staan alleen nog maar rechte... Wanneer kocht jij de jouwe?

schizo910
7 mei 2012, 10:59
In 2009 nieuw gekocht bij SoundPlaza in Amsterdam.

JeroenSchaaf
7 mei 2012, 11:01
Volgens mij worden ze nu inderdaad geleverd met haakse pluggen.

dml
7 mei 2012, 11:16
Hier, twee setjes bestellen en je bent klaar:

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_cable_set.htm

En als je diezelfde kabeltjes wil van een "A-merk", dan kun je terecht bij T-Rex, maar hou er dan wel
rekening mee dat je voor het geld van dit Harley Benton-setje nog geen twee kabels kan kopen:

http://www.thomann.de/nl/t_rex_dc_20cm.htm

schizo910
7 mei 2012, 11:18
http://i.imgur.com/Dr61H.jpg

Nielsje
7 mei 2012, 11:22
Opgelost!
Slotjuuuuh!

Mitch
7 mei 2012, 11:49
Mannen, jullie zijn geweldig! :ok:

schizo910
7 mei 2012, 12:31
Pffff, wat een understatement...


:stop: