PDA

View Full Version : Anders Destium > Ibanez JPM100-P3



The Mule
10 juni 2003, 11:51
Goed nieuws - "you've got mail..."

Groetjes!

FNaRK
10 juni 2003, 11:55
vertel vertel vertel
weer een nieuwe gitaar voor Anders ??

Ibanez RuleZ
10 juni 2003, 13:24
anders stond 2e op het lijstje voor een jpm p3 (die ivoor met zwarte). en ik denk dat ie m mag kopen :p....

overigens anders, als dat zo is, joint the JPM club :D

harrald

Ibanez
10 juni 2003, 17:54
Volgens mij is Anders heel blij als hij zijn mail heeft gelezen :)

Anders Destium
13 juni 2003, 18:26
Reken maar :D

Ik stond tweede, maar met de eerste gegadigde liep het spaak en zodoende weet ik nu al waar ik de vakantie voor ga werken :)

Zoeen!

http://www.ibanezregister.com/images/images-jpm/p3-1.jpg

http://www.ibanezregister.com/images/images-jpm/jpm100P3body.jpg

Hij is dus ivoorkleurig en niet wit, naast de 90th verreweg de mooiste JPM van Ibanez, en zeker gaver dan de Musicmans :)

Ibanez RuleZ
13 juni 2003, 20:17
mooi ding man! ik mag die gitaren wel :D

enne, ik zei het toch? ivoor met zwart :P

Harrald

Anders Destium
13 juni 2003, 20:27
Veel mensen blijven denken dat hij wít met zwart is (daar lijkt het op de bovenste pic bijvoorbeeld ook op...)

Tja, het is natuurlijk geen Charvel :wink:

FNaRK
13 juni 2003, 20:32
BAH wat een lelijk ding

Matsvansanten
13 juni 2003, 20:37
oei wat mooi!!! zelf vind ik de JPM P4 mooier, daarvoor ga ik deze vakantie dan ook werken :lol: ik heb vandaag nog bij een vriend op zijn P4 gespeeld, wow wat speelt dat ding goddelijk zeg!!! :wink:

Anders Destium
13 juni 2003, 20:39
BAH wat een lelijk ding

Maar ik kan straks wél zeggen dat ik een Picasso heb :razz:

Die P2 bij the Bass Connection is een P1, the FOOLS!

FNaRK
13 juni 2003, 20:48
Picasso suckz
geef mij maar een Dali :P

Vai Himself
13 juni 2003, 21:07
ja inderdaad , ibanez lijn van john zijn veeeel vetter dan die music mans, die zien er zo saai uit, wel sjiek dat wel

Ic3gl0vE
13 juni 2003, 21:46
Picasso suckz
geef mij maar een Dali :P

http://www.simpsonssource.de/bilder/kunst/sd_fal2.jpg

Aspa123
14 juni 2003, 01:08
Is die €995.00 het wel waard bij Basconection?

Eneh zijn die JP modelen zowiezo wel zo goed? Begrijp me niet verkeerd ik zou er graag eentje hebben maar heb nog niet de mogelijkheid gehad om er eentje te bespelen. Hoe is die gitaar in vergelijking met bv. de RG5XX reeks? En dan heb ik het niet over betere brug, afwerrking, etc. Maar voornamelijk over klank en bespeelbaarheid. ...is bdit zoveel malen beter?

Het grappige is dat ik mensen zo vaak positief hoor praten over die fijne dunne wizzard halsen maar vaak later het tegenovergestelde hoor beweren als het om exlusieve Ibanezen gaat. Denk bv aan JPM en PGM modellen. Dan denk ik soms dat je net zo goed gelijk een Jackson ofzo kan kopen? Dun maar niet ultra dun.

Of sla ik hier de plank nou voledig mis :???: :razz:

Maiden Michiel
14 juni 2003, 01:49
Anders D., twee vragen:

- hoeveel Ibbies/gitaren heb je
- waar haal je het geld vandaan?

The Mule
14 juni 2003, 08:36
Nou nou, wat een persoonlijke vragen! Hee, Anders, niet meer zeggen dan je kwijt wilt hoor! Enne, tot snel...!

:wink: :-D

Anders Destium
14 juni 2003, 09:37
Is die €995.00 het wel waard bij Basconection?

Eneh zijn die JP modelen zowiezo wel zo goed? Begrijp me niet verkeerd ik zou er graag eentje hebben maar heb nog niet de mogelijkheid gehad om er eentje te bespelen. Hoe is die gitaar in vergelijking met bv. de RG5XX reeks? En dan heb ik het niet over betere brug, afwerrking, etc. Maar voornamelijk over klank en bespeelbaarheid. ...is bdit zoveel malen beter?

Het grappige is dat ik mensen zo vaak positief hoor praten over die fijne dunne wizzard halsen maar vaak later het tegenovergestelde hoor beweren als het om exlusieve Ibanezen gaat. Denk bv aan JPM en PGM modellen. Dan denk ik soms dat je net zo goed gelijk een Jackson ofzo kan kopen? Dun maar niet ultra dun.

Of sla ik hier de plank nou voledig mis :???: :razz:

De hals van de verschillende signatures hangt af van wie het model is. Wat dat betreft is het niet meer dan logisch dat niet iedereen zo'n gitaar gelijk lekker vindt spelen. Paul Gilbert houdt van een wizard-hals, dus zit er een wizard hals op zijn signature. John Petrucci (had), Steve Vai en Joe Satriani hebben alledrie een dikkere hals dan de wizard op de 5-series.

Ik vind elke Jackson waar ik op heb gespeeld minder lekker spelen dan de Ibbies die ik ben gewend, en dat gaat dan vooral om de prestige en signatures. Ik vind het oneerlijk om een gitaar van 2500 euro te vergelijken met 1 van 1000 euro, zeker als de laatste het wint qua bespeelbaarheid :)

1000 euro voor een JPM is een mooie prijs (als hij in redelijke staat is), het grote voordeel is dat je hem mocht je hem kwijt willen weer voor ongeveer dezelfde prijs kwijt kunt. De waardevastheid van signatures is zeker een prettige eigenschap. Normaal gesproken wint een signature het altijd van een 5-serie, maar toen er gedrochten ala de Jem555, JS100 en PGM30 kwamen verkochten deze goed maar werd de status van de signatures aangetast. Het was niet meer standaard dat een signature veel beter was, maar voor zoiets hoef je bij elke willekeurige JPM niet bang te zijn. Hij heeft de beste brug, heerlijke hals, DT-geluid pups (Steve's special en Air Norton) met speciale schakeling (3-way ipv 5-way switch), geen irritante singlecoil en natuurlijk een hele aparte finish. Wat er ook gebeurt, je hebt met een JPM wel een Picasso in huis (had ik al gezegd, maar is toch geinig :) )

>MM
Gitaren:-> zie profiel
Geld:-> als je lang spaart en twee dagen per week werkt als student voor een auto én er gaat een rijke alleenstaande oom de hoek om zit je aardig in de richting als je dan toch maar geen auto koopt...

Ibanez RuleZ
14 juni 2003, 18:50
Die P2 bij the Bass Connection is een P1, the FOOLS!

dan zijn het inderdaad sukkels. Die P1 is veel zeldzamer dan de vele jaren geproduceerde P2. van die P1 zouden er (is niet bevestigd) maar 300 zijn gemaakt!

Harrald