PDA

View Full Version : hoe nemen jullie bass gitaar op?



proguitar89
6 mei 2012, 15:51
hallo gitaarnetters.

ik vroeg me af hoe jullie de bass gitaar opnemen ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen moet ik de gitaar recht streeks in de computer of moet ik een microfoon voor de versterker zetten en dan opnemen

hopelijk hebben jullie een goed antwoord voor me

Terminus
6 mei 2012, 15:59
Hangt er van af wat je zelf wilt. (http://lmgtfy.com/?q=how+to+record+bass+guitar)

proguitar89
6 mei 2012, 16:05
het liefst met het mooiste geluid

Robdop
6 mei 2012, 16:58
"mooi" zo'n heerlijk relatief begrip........

ik heb meestal een kick mic lichtjes naar de rand van de speaker , en een sm57 (Achtige) op de tweeter gericht naar beneden naar de speakers. ook pak ik een line-out voor het geval ik niet tevreden ben of als het nog een stuk cleaner moet. Toch ben ik een groot fan van bas opnemen met een microfoon en niet met line-out.

arcane
6 mei 2012, 17:08
Ik neem bas altijd op met de ampeg vst plugin.

Arno048
6 mei 2012, 18:34
Subkick en een tweede mic (condensator) op ongeveer een meter afstand voor de eventuele hoge tonen

muziekschuur
6 mei 2012, 19:11
In de studio is de REDDI van A-Designs heel populair. Een buizen Di. Als je dat mixt met een microfoon dan heb je meteen een dik geluid. Maarre. Dan heb je flink je best gedaan en dan...... kom je uit bij het geluid van de Ampeg VST plugin. (Meestal).

Het ligt er ook aan hoe vuil je geluid is. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een plugin gehoord die dicht in de buurt van het vuile geluid van een Hiwatt (OORDOPPEN>>>>) of een Marshall VBA 400.

Het hangt dus een beetje af wat je wil.