PDA

View Full Version : Van plan m'n oude gitaar te pimpen



BJ3
6 mei 2012, 14:36
Heey,
Ik zit steeds te denken om m'n oude gitaar te gaan pimpen.
Het is een Motion Strato, het was mijn eerste elektrische, dus was de kwaliteit ook geen uitblinker.
Ik speel er heel soms op, als ik een solo probeer, want alleen dan klink hij 'lekker'.
Maar even ter zake, ik wil hem gaan tune.
Alleen heb ik dat nog nooit gedaan.
Mijn voorbeeld (http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl&sa=N&biw=1366&bih=631&tbm=isch&tbnid=YjDw4h-1DCSAQM:&imgrefurl=http://143-safwanalimran.blogspot.com/2011/07/billie-joe-armstrong.html&docid=SFZgV4zHZvjDPM&imgurl=http://www.greendaybiography.com/resources/blue.jpg.opt393x264o0,0s393x264.jpg&w=393&h=264&ei=a2-mT9zODIG_0QW4raH3Aw&zoom=1&iact=hc&vpx=299&vpy=120&dur=558&hovh=184&hovw=274&tx=213&ty=87&sig=106891067646470998215&page=1&tbnh=136&tbnw=196&start=0&ndsp=22&ved=1t:429,r:16,s:0,i:105[b)
Het grappige is dat mijn initiale ook BJ zijn :P

Iemand tips om dit te gaan doen? Wordt zeer gewaardeerd ;P

Groetjes! :)

Mitch
6 mei 2012, 14:43
Zo te zien een boel stickers en heel lelijk verven, dan komt het goed. Serieus, dit ziet er gewoon rommelig uit en 't lijkt me sterk dat hier techniek aan te pas is gekomen.

Watchmaker
6 mei 2012, 17:20
Tja, SRV heeft ook (of-ie het nou wil of niet, dat zullen we nooit weten) zo'n signature-gitaar bij Fender Custom Shop, die ziet er net zo rommelig uit. Als de jouwe een niet-waardevolle gitaar is (en dat is zo dunkt me) kun je doen wat je wilt. Wij kunnen je niet tegenhouden... BJA heeft inmiddels ook bij Gibson al een signature, betaal je 1100 euro voor een simpel plankje (LP Junior) met 1 pickup. Ook inclusief hoerige koffer met luipaardprint-bekleding...

Maar goed, ik dwaal af. :) Mijn zegen heb je! Maar kom niet hier klagen als 't een grote smeerboel wordt...!

muziekschuur
6 mei 2012, 18:08
Ik ben net klaar en het is leuk... Maar onderdelenprijzen zijn niet gratis. Het is het m.i. pas waard als je er ook een player aan overhoudt.

barno
6 mei 2012, 18:46
[QUOTE=Watchmaker;2835320]Tja, SRV heeft ook (of-ie het nou wil of niet, dat zullen we nooit weten) zo'n signature-gitaar bij Fender Custom Shop, die ziet er net zo rommelig uit.[QUOTE]

SRV gitaar ziet eruit zo uit for a reason... dat gaan vergelijken met zo'n stickergitaar...:stop:

bat
6 mei 2012, 19:24
Die stickergitaar van B J Armstrong heeft een soortgelijke geschiedenis als de gitaar van SRV. Gewoon, steeds een sticker erbij en customizen op de doe-het-zelf manier en flinke slojtage door gebruik als gereedschap.

Het is in beide gevallen dus een kwestie van langaamaan zo geworden.

Sinner1980
6 mei 2012, 19:24
Dus je gitaar is eigenlijk ruk...toch wil je m "pimpen". Ik vind dat opleuken met stickers en andere ongein wel gaaf hoor, mits het een gitaar is waar je ook echt wat mee doet; een in de basis goede gitaar die je op deze wijze personaliseert.
Maar jouw feestje natuurlijk; have fun!

o0rollo0o
7 mei 2012, 08:32
gesel de body met een oude fietsketting, erna de nek in insmeren met koffieprut en een week laten trekken. Vervolgens wat verzamel je al je stickers die je heb, plak je ze erop en maak het af door met een watervaste rode stift bj erop te kladden.

LPNils
8 mei 2012, 11:46
Ik heb mijn eerste elektrische gitaar (Behringer V-Tone starterpakket Strat) ook omgebouwd. Ding was nauwelijks bespeelbaar maar nu speelt ie best lekker. Heb een custom pickguard gezaagd en de body wat uigeboord zodat er 3 P90 pickups in konden met 3x on/off switch. Verder had ik m eerder al lelijk geverfd, dus een nieuwe mooie (metallic rood) laklaag moet er nog op.

De onderdelen komen van www.axetec.co.uk. Lekker goedkoop voor het geval het een mislukking zou zijn.
Is misschien een idee. Heeft de gitaar zeker uniek gemaakt met een apart geluid en veel mogelijkheden. Heeft de gitaar na lange tijd van niet gebruiken en stof vangen weer in gebruik gesteld.

http://www.mylespaul.com/forums/members/nils-albums-random-picture47747-behringervtoneredone.jpg

BJ3
8 mei 2012, 20:14
Mooie gitaar hoor!
Ik wil ook even alles van mijn gitaar losschroeven, kijken hoe het is, en of ik iets kan schoonmaken etc.
Maar bij de slagplaat, zitten de knobs en de switcher in de weg.
Kan ik deze er gewoon voorzichtig eraf halen?

Alvast bedankt!

aaronstonebeat
8 mei 2012, 20:44
De slagplaat is maar een stuk plastic; alles kan eraf worden gehaald.

Die Motion Strat lijkt trouwens verdomd veel op mij C. Giant van de Aldi (oorspronkelijke prijs ook hetzelfde); met wat TLC kun je daar een goed bespeelbare gitaar van maken.

BJ3
8 mei 2012, 20:48
Aah okey :)
Maar kan ik de knoppen eraf 'trekken' zonder schade op te lopen?
Evenals de knop op de switcher?

aaronstonebeat
8 mei 2012, 20:50
Ja, dat zit allemaal geklemd.

LPNils
8 mei 2012, 20:51
De knoppen en switchtopje zelf kun je er afhalen ja. Die zitten los op de potmeters. Soms moet je een veter onder de knop rondleggen en dan omhoog trekken omdat de knop best vast zit. Ik hoop dat je dit bedoelt.

Voorbeeldje op mn SG:
http://www.mylespaul.com/forums/members/nils-albums-random-picture47754-img-20120508-00260.jpg
http://www.mylespaul.com/forums/members/nils-albums-random-picture47755-img-20120508-00261.jpg

De potmeters onder de knoppen bij een strat zitten vast aan de slagplaat. Deze kunnen er afgedraaid worden door de moertjes los te draaien. Ook de pickups zitten hier aan vast. Maar om schoon te maken zou ik deze apparatuur laten zitten. Zeker de pickups aangezien je ze daarna weer moet afstellen op hoogte en hoek.
Probleem met loshalen van slagplaat kan zijn dat de draden tussen de knoppen en de uitgang voor de plug kort zijn (deze gaat door tunneltje in hout) waardoor de plaat niet ver van de body af kan. Daarvoor zou je al moeten solderen. (Tenzij deze draden met een stekkertje vast zitten, kleine kans) Ook zit er een draadje door een tunneltje naar de brug toe. Dit is een aardedraad.

Hier een plaatje (van joetheguitarman.com)
http://www.joetheguitarman.com/9%2023%2083OlympicWhite57StratInnards.jpg

Het kan heel goed zijn dat het in jouw gitaar iets anders oogt, maar het principe is hetzelfde.



Ik hoop dat ik je hiermee help.

BJ3
8 mei 2012, 20:53
Dat was het antwoord dat ik zocht, bedankt! :D

muziekschuur
9 mei 2012, 11:22
http://www.mylespaul.com/forums/members/nils-albums-random-picture47747-behringervtoneredone.jpg[/QUOTE]

Kijk..... Daar hou ik nou van.... Dat ziet eruit als een lekkere player...

Napoje
9 mei 2012, 11:28
ideetje?

http://www.fenderrelic.net/wp-content/uploads/2010/12/vintage-stratocaster.jpg

of zoiets kopen
http://www.inzanedecals.com/designs_fastcar1.html

BJ3
19 mei 2012, 22:24
Kick!
Geen grote toevoeging, maar wel laten weten dat ik er nog ben ;)
Een paar dagen geleden heb ik fase 1 van mijn plan uitgevoerd.
De knoppen van mijn gitaar heb ik eraf gehaald, en een blauw kleurtje gegeven.
Gedaan met nagellak (:soinnocent:) zodat er een cool effect op kwam, en het er niet snel af gaat.
Ik hoop morgen een screen te geven van de voortgang ;)

Groetjes!

BJ3
26 juni 2012, 11:37
Alweer een kick! :#
Sorry de screen, die zit er niet meer in.
Ik heb er al stickers opgeplakt, echt gaaf :), maar nu heb ik nog één vraagje.
Op welke hoogte kan ik mijn pick-ups het beste instellen?
Zoals jullie weten heb ik er std 3.

Iemand?

marter544
26 juni 2012, 11:40
Gewoon draaien tot jij het lekker vind klinken, er is geen bepaalde hoogte voorgeschreven..

BJ3
26 juni 2012, 15:08
Ja, okey, dat snap ik.
Maar welke hebben jullie hoger/lager dan de ander? ;)

aaronstonebeat
26 juni 2012, 15:39
Brug het hoogst, hals het laagst.

Dunlop-X-H
27 juni 2012, 00:11
Beste

Ik denk dat we hier de Van Halen toer op gaan, maar worm niet?, ik vind dat alles kan zolang ze nog maar te bespelen is.
Mooie foto vind ik Napoje, maar aan die dingen begin ik niet ik heb geen gitaartjes van 400euro, allemaal boven de 1500euro, natuurlijk geen top bedrag voor een gitaar(duurste kost 2700euro een Gibson). Maar als je er een Fender hebt "gemaakt door de japse" van 400euro hou je er gewoon een maand in de winter het venster mee open, haal je hetzelfde effect mee in huis. Op het einde is een gitaar gemaakt om te bespelen en is het geen fotomodel, maar heb niks tegen al die praktijken. je kan natuurlijk ook nog zelf pimp worden en dan laat je, je gitaar even met rust.:crazyhappy:

Groetjes.

aaronstonebeat
27 juni 2012, 01:03
Beste
...400euro...allemaal boven de 1500euro...geen top bedrag voor een gitaar...2700euro een Gibson...Fender hebt "gemaakt door de japse" van 400euro...venster mee open...pimp...:crazyhappy:

Groetjes.

Ik kan er geen touw aan vastknopen :dontgeti:
Dit gaat over het pimpen van een oude gitaar. Kunt u nader toelichten?

Venlonaer
27 juni 2012, 01:24
Ik heb een raar voorgevoel als ik die reactie lees......


Groetjes........

nickofzo
27 juni 2012, 01:56
Beste

Ik denk dat we hier de Van Halen toer op gaan, maar waarom ook niet?
Mooie foto Napoje.

Ik heb geen gitaartjes van 400euro die van mij zijn allemaal boven de 1500euro lekker puh.
Bekijk het van de zonnige kant ik heb geen dure Gibson van 2700euro.

als je een Japanse Fender hebt van 400euro heb je ook een prima gitaar.
Een gitaar is gemaakt om te bespelen.

Je kan natuurlijk ook nog zelf hoeren gaan ronselen en dan laat je je gitaar even met rust.:crazyhappy:

Groetjes.

zo duidelijker?

aaronstonebeat
27 juni 2012, 02:07
zo duidelijker?

Dunlop-X-H geeft aan '+/- jaar' gitaar te spelen, ook wel zijn best te doen.
Ik denk dat je meer hebt aan een goedkope gitaar waarop je wel kunt spelen dan aan een dure waarop je (nog) niet kunt spelen.

Dunlop-X-H
27 juni 2012, 22:40
Hallo

En dat gevoel is .?

Groetjes

Rizz
27 juni 2012, 22:48
Ik heb een raar voorgevoel als ik die reactie lees......


Groetjes........

uhhuh.. ken dat gevoel, ook na het lezen van een vorige post (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155580-Hallo-Luitjes-ff-voorstellen) in het voorstellen-subforum..

nickofzo
27 juni 2012, 22:51
uhhuh.. ken dat gevoel, ook na het lezen van een vorige post in het voorstellen-subforum..

heeft dat te maken met CID Gibson?

Rizz
27 juni 2012, 22:54
heeft dat te maken met CID Gibson?

Nou ja, heb intussen een link in m'n post hierboven gezet, oordeel zelf.. Maar, ehh... Ja, idd!

Fiendish
27 juni 2012, 22:57
Het begint er inderdaad flink op te lijken....
Zou 't 'm zijn ?

Rizz
27 juni 2012, 23:00
He', nu issie weer offline.. heterdaadje?? :seriousf:

Dunlop-X-H
27 juni 2012, 23:03
Beste

Dat verhaal hoor ik hier al duizend keer, ik heb een oude gitaar en ga die opmotsen.
Eigenlijk niks op tegen, misschien als ik eens een oud ding op de kop dik die ik wel mooi vinden en hier en daar wat anders wil, kan dit perfect, geen probleem mee. Maar ik zit totaal niet aan de drugs.

De gemiddelde lesduur om een goede gitarist te worden staat geen tijd op, de een is al sneller op de goede weg dan de andere, aanleg of niet. Soms start je met een Gitaar en na een jaar kom je op een Banjo uit. Alles kan, als je het mij vraagt gewoon zoeken waar je jezelf goed mee voelt.

En nu eens eerlijk zijn is dit nu geen vraag over kleur en vorm van een gitaar, ken je uren over door kletsen. Die foto van die Fender “denk ik” het is toch een mooie gitaar. Ik moet dan wel toegeven wat ik ergens een liefde heb voor zwarte gitaren.

Verder nog de groetjes.

Dunlop-X-H
27 juni 2012, 23:27
Beste

Ik denk dat bij jou ook een paar moeren los zijn, wat je allemaal staat te lulen over coke en de hoeren, ik heb wel iets tegen drugs maar niets tegen hoeren. Is het oudste beroep op de wereld, jonge jonge bij jou is er echt wel iets fout hoor in je kop.

Dat kan ook anders he, zoeen reactie staat mij in ieder geval niet aan, dus even normaal doen mag ik vragen wat je leeftijd is.?

Groetjes.

nickofzo
27 juni 2012, 23:32
hehe je hebt het over mijn onderschrift, die is pas grappig als je dat verhaal erachter kent. het onderschrift staat automatisch bij alles wat ik stuur en gaat dus niet over jou. :seriousf:

maar laten we de topicstarter maar helpen, hier zit hij natuurlijk ook niet op te wachten.

aaronstonebeat
27 juni 2012, 23:52
Straks wordt er nog om een tijd en plaats gevraagd :hide:

RoelSmoel
27 juni 2012, 23:52
Zinsbouw, onzin verkondiging, het plaatje klopt gewoon.. Welkom terug CID..

Maar laten we het ontopic houden!:D

Mr.Fingers
28 juni 2012, 00:11
We gaan'm eens uit z'n kot lokken...

klik (http://www.youtube.com/watch?v=5t_kHhm-br0)

sjoerd5
28 juni 2012, 00:49
@Mr.Fingers: Geniaal!!

bass blom
28 juni 2012, 08:16
hee gezellig hier.
ik heb ook een sticker op mijn gitaar gehad.
lang geleden :D
een gele, reflecterend.. NL

http://www.maxless.nl/bassie.jpg

het is nog te zien waar hij zat.
en ik had een gitaar dat was eigenlijk 1 grote sticker die daar op zat.
lok (http://www.youtube.com/watch?v=mQ8hvTMfD3o)
maar die heb ik niet meer.
die heb ik verkocht.
ik zit nog steeds te wachten op een filmpje wat de nieuwe eigenaar zou maken :chicken:

loll

Rizz
28 juni 2012, 08:20
@ mr Fingers en Bass: :seriousf: De essentie gepakt! :ok: Kunnen we hier geen topic van maken? show je gitaar? :D

nickofzo
28 juni 2012, 12:36
1 stickertje :stop: :soinnocent:

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/328099_286810751333154_174986041_o.jpg

bass blom
28 juni 2012, 12:37
geweldig :seriousf: is die van jou of een ergens gevonden plaatje?

nickofzo
28 juni 2012, 12:44
van mij :) heb hem al eens ingezonden als 'mooiste' gitaar hehe

de achterkant zit overigens ook vol behalve de achterkant van de hals uiteraard niet.

3 lagen stickers plakken is geen probleem overigens het blijft goed zitten.

bass blom
28 juni 2012, 12:46
prachtig! alleen dus trussrod zou ook vol moeten :D
zo sticker? of nog lak er over?

nickofzo
28 juni 2012, 12:50
ja goede;) weer eens ergens plakplaatjes vandaan toveren.
nope er zit geen lak over, maar opzich ook niet nodig, de stickers die laten gek genoeg niet los.

bass blom
28 juni 2012, 12:53
en snaren.
en een mompelfilmpje :D

bass blom
28 juni 2012, 12:55
heeft dat te maken met CID Gibson?

best jammer dat de banhammer alweer raak geslagen heeft :hide:

nickofzo
28 juni 2012, 12:57
Hahaha ja eigenlijk wel :D snaren moet ik er inderdaad weer ff op doen (ondanks ik normaliter op de les paul speel) :)

hehe slechte camouflage ;)

Hotpepper01
28 juni 2012, 13:04
Jammer die ban. Ik heb hem in de SIG gezet...

nickofzo
28 juni 2012, 13:10
dank je :D altijd al geweten dat er bij mij een paar moeren los zaten. maar nu hoor ik het ook eens van een ander.

Rizz
28 juni 2012, 13:11
Dat is snel.. Je zou toch zeggen dat iemand z'n best doet om niet weer tegen de lamp te lopen en niet vrolijk op dezelfde weg doorgaat! Schijnbaar onverbeterlijk.. He can't help himself, enz...

Bobke
28 juni 2012, 19:13
Heey,
Ik zit steeds te denken om m'n oude gitaar te gaan pimpen.
Het is een Motion Strato, het was mijn eerste elektrische, dus was de kwaliteit ook geen uitblinker.
Ik speel er heel soms op, als ik een solo probeer, want alleen dan klink hij 'lekker'.
Maar even ter zake, ik wil hem gaan tune.
Alleen heb ik dat nog nooit gedaan.
Mijn voorbeeld (http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl&sa=N&biw=1366&bih=631&tbm=isch&tbnid=YjDw4h-1DCSAQM:&imgrefurl=http://143-safwanalimran.blogspot.com/2011/07/billie-joe-armstrong.html&docid=SFZgV4zHZvjDPM&imgurl=http://www.greendaybiography.com/resources/blue.jpg.opt393x264o0,0s393x264.jpg&w=393&h=264&ei=a2-mT9zODIG_0QW4raH3Aw&zoom=1&iact=hc&vpx=299&vpy=120&dur=558&hovh=184&hovw=274&tx=213&ty=87&sig=106891067646470998215&page=1&tbnh=136&tbnw=196&start=0&ndsp=22&ved=1t:429,r:16,s:0,i:105[b)
Het grappige is dat mijn initiale ook BJ zijn :P

Iemand tips om dit te gaan doen? Wordt zeer gewaardeerd ;P

Groetjes! :)

Hoi BJ3,
Wilde net je gitaar even bekijken via je link "Mijn voorbeeld". Helaas blokkeerde mijn virusscanner (Avast) die website als geïnfecteerd.
Misschien is alles er mee in orde, maar doe er mee wat je (en anderen) wilt... :ok:
Grtjs,
Bobke

Sinner1980
28 juni 2012, 19:37
Bobke!!! Geweldig dit!!! Zo lekker doorzichtig ook, geweldig!

bass blom
28 juni 2012, 19:40
:seriousf:

:sssh:

Sinner1980
28 juni 2012, 20:02
Oh ja... Idd...ssssshhhh!!!!😰

Fiendish
28 juni 2012, 20:03
Hoi BJ3,
Wilde net je gitaar even bekijken via je link "Mijn voorbeeld". Helaas blokkeerde mijn virusscanner (Avast) die website als geïnfecteerd.
Misschien is alles er mee in orde, maar doe er mee wat je (en anderen) wilt... :ok:
Grtjs,
Bobke

Tijd voor een betere antivirus, die site is schoon.
Getest met URLVoid en Anubis, geen virusmeldingen.
(ja mannen, ik begreep 't ook al, hij is weer terug, maar onzin virus meldingen, daar MOET ik wel iets van zeggen)

Sinner1980
28 juni 2012, 20:06
Vooral die profielfoto is legendarisch, wat een held!

bass blom
28 juni 2012, 20:15
leuk leesvoer :D

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148196-Gibson-SG-Ebony

:hide:

marter544
28 juni 2012, 20:20
Beste

Ik denk dat bij jou ook een paar moeren los zijn, wat je allemaal staat te lulen over coke en de hoeren, ik heb wel iets tegen drugs maar niets tegen hoeren. Is het oudste beroep op de wereld, jonge jonge bij jou is er echt wel iets fout hoor in je kop.

Dat kan ook anders he, zoeen reactie staat mij in ieder geval niet aan, dus even normaal doen mag ik vragen wat je leeftijd is.?

Groetjes.

Heb jij toevallig eens een Squier basgitaar verkocht in sunburst?

EDIT: Godver, hij is alweer geband.. Volgens mij ben ik bij deze beste man thuis geweest.

Bobke
29 juni 2012, 12:11
Hoi aan alle reacties op mijn post.
Kan me ook voorstellen dat je hem aanzag voor een hoax en blijkbaar heb ik een aantal mensen op het idee gebracht dat er een al dan niet eerder geband lid onder een ander pseudo terug is.....
Ben blij dat ik bij sommige vreugde heb veroorzaakt en bedroefd dat ik mogelijk anderen in de contramine heb gejaagd....:seriousf:
Ik ben nieuw (ECHT nieuw :hide:) hier en pas begonnen met acoustische gitaar. Mijn virusscanner was/is up to date en ik kreeg die melding. Alleen maar blij dat Fiendish de betreffende site heeft gechecked en dat ie schoon is. Weet ik tenminste zeker dat mijn pc niet geïnfecteerd is.:mmmm:
Meteen al wat geleerd dus! :B
Grtjs,
Bobke

Sinner1980
29 juni 2012, 12:21
Zo dan... Hoezo een domper😭😭😭
Nou, welkom dan...Bobke! 😁

Rizz
29 juni 2012, 12:32
Nou, ehh... Welkom! :D Blij dat je zo begripvol bent en dat je nog bij ons bent.

Veel plezier hier! ;)

Sinner1980
29 juni 2012, 12:37
Of het is een gevalletje Leidse Onderwijs Instellingen😄😄

Rizz
29 juni 2012, 12:48
Of het is een gevalletje Leidse Onderwijs Instellingen����

Nog steeds niet overtuigd? :seriousf: We zullen het snel genoeg merken, niewaar?

Bobke
29 juni 2012, 13:26
Sinner1980 is inmiddels al mijn vriend geworden. :noob:
Voor mij zijn de voordelen van het forum dus al binnen. :seriousf:
Bedankt voor het welkom! :lovelove:

Midwolda
29 juni 2012, 13:38
Sinner heeft helegaar geen vrienden. :???:

Rizz
29 juni 2012, 13:40
Sinner heeft helegaar geen vrienden. :???:

:seriousf:

Nou, nu Bobke toch... Er is voor alles een eerste keer toch? :soinnocent:

bass blom
29 juni 2012, 13:43
bobke, maak eens een filmke met je gitaren :D

Sinner1980
29 juni 2012, 14:14
Niet zo lelijk tegen mn vriend!!!

Sinner1980
29 juni 2012, 14:33
Maar goed, als vriend zijnde geef ik je een eerste tip: HEUL VEUL SPEULEN!!!