PDA

View Full Version : fs6 Dual footswitch



Joël Vangrunderbeeck
6 mei 2012, 14:22
hallo iedereen,

Dit is mijn eerste bericht dat ik hier op dit forum schrijf.
Het gaat dus over de fs6 dual footswitch. Ik heb zelf een roland 80 xl cube en ik zou hier graag een footswitch voor kopen. Ik weet alleen niet goed wat ik moet kopen als footswitch. Ik zou graag als effect wat meer een bluesachtige klank willen. En ik heb gezien dat er bij mijn versterker zelf aansluitingen zijn voor footswitchen. Het is voor de FS-5U en de FS-5L. Kan er iemand mij hier wat info over geven aub.

TimS
6 mei 2012, 14:36
De footswitch kan je alleen gebruiken om te wisselen tussen geluiden die al op je versterker zitten, niet om nieuwe geluiden te krijgen. Het is vooral bedoelt om snel te kunnen wisselen tussen geluiden. Je zou overigens een prima blues geluid uit die Cube moeten kunnen halen. Probeer eens één van de versterkermodellen aan de linkerkant (Black panel tot Tweed) met de gain hoog.

Joël Vangrunderbeeck
6 mei 2012, 15:05
oke merci voor de info. Het is wel dat wat ik wil, zo wissele van de geluiden dat er al opstaan. Maar wat is het verschil tussen de FS_5U en dan FS-5L ? En is het beter dat ik deze apart koop of samen is de FS-6 ?

B-stone
6 mei 2012, 16:06
Een van die kun je alleen van clean naar je lead kanaal switchen. En met die andere ook effecten aan en uit. Volgens mij is dat het verschil tussen de fs5 en fs6. Maar ik denk op de roland site dat daar genoeg info over te vinden is. En welkom op gitaarnet :D

B-stone
6 mei 2012, 16:10
Die fs-5u is voor kanaal switchen, die fs-5l voor effecten aan en uit verwacht ik. Die fs-6 doet beide.

Joël Vangrunderbeeck
6 mei 2012, 16:31
maar kan ja dan met die FS-6 de FS-5U en de FS-5L tegelijk gebruiken want van wat ik lees kan je die enkel apart gebruiken in de FS-6

B-stone
6 mei 2012, 20:16
maar kan ja dan met die FS-6 de FS-5U en de FS-5L tegelijk gebruiken want van wat ik lees kan je die enkel apart gebruiken in de FS-6

Ik snap er geen drol van wat je bedoelt, die fs-5u en fs-5l hebben beide een andere functie. Die fs-6 ( 2 voetpedalen in een) bevat beide functies in een pedaal. Een fs-5l en een fs-5u samen kunnen dus even veel als die fs-6. Wil je beide functies dan is een fs-6 dus goedkoper. Wil je alleen channelswitchen dan is een fs-5u goedkoper.

VLP
6 mei 2012, 20:24
De fs-6 kopen dus :)

titzenpitzer
7 mei 2012, 01:15
Yop. De FS5u dient bijvoorbeeld voor de tap tempo van een delaypedaal. Die 'werkt' enkel als je'm indrukt; laat je'm weer los, dan gaat ie uit. Momentary dus.

De FS5l is een latch-pedaal: dat druk je in waardoor ie aan (of uit) blijft. Deze heb je dus nodig. En als er twee van zijn, des te beter! FS6 dus.