PDA

View Full Version : Dagje musicstore !! (Tubemeister, Blackheart, Mesa little recto, Supersonic)



Il_Falco
5 mei 2012, 22:28
Hoi,

Vandaag met de zangeres naar de musicstore in duitsland geweest. Veel miserie onderweg gehad want afrit 10 rond keulen is afgesloten !

Ik was er eigelijk om een tele te testen maar heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele versterkers te testen.

Als eerste was de Mesa Little Rectifier. Ik had een Fender Blacktop HH telecaster met alder body en rosewood fretboard gebruikt op een Marshall 1960 straight cab met V30's. Het cleane kanaal klonk droog en heel dof. Alsof er een deken over lag. Omdat ik toch niet veel clean speel schakelde ik vlug over naar het leadkanaal. Tot mijn grote verbazing klonk ook die muf. Alsof het geluid weggestopt was in de speakers. Het kwam totaal niet tot uiting. De bespeelbaarheid van de blacktop was niet om over naar huis te schrijven. Vlug om een Tele Deluxe '72 met fender widerange humbuckers geweest. Toen ik die op het cleane kanaal speelde was het hemels. HEt verschil met de blacktop was enorm. Het clean was spanky en sprankelend. De toneregeling van de mesa kon ik allemaal gewoon op 12u laten staan. Toen ik overschakelde naar de dirty kanaal was de toon nog beter. De amp reageerde enorm goed op het volumeknopje van de gitaar. Al vlug had ik op de modern stand een lekker metalsoundje. Nu weet ik niet hoe zijn grote broer de dual rectifier in het echt klinkt, maar dit ampje klonk verdomd overtuigend. De vintagestand vond ik minder klinken. Met minder gain had hij wel ballen, maar met iets wat meer gain verzoop hij. Oppassen met de gainknop dus. Daarna heb ik nog vlug enkele keren gewisseld tussen de 10w en 25w modes maar zoveel verschil hoorde ik niet. Ik had meer verschil verwacht. Wat wel opviel was dat je de kanalen mooi evenluid kon zetten. Ruis was er heel weinig op het leadkanaal.

Conclusie: Een prijzige maar wel heel degelijke amp! Misschien wel eentje voor in de toekomst :)

De volgende was een Fender Supersonic 100w Combo: Deze amp heb ik getest met de fender deluxe '72 tele. Luid! Wat zei je? LUID gaat deze amp!!! Hij stond nog maar op standje 2 en het volume was al niet te harden. Ik herinner mij dat ik vorige keer de supersonic 60w head getest had en dat die niet zo'n volumeprobleem had. De klank kon ik niet veel wijs uitmaken aangezien dat je voelde dat hij op standje 1.5 te weinig jus gaf. De klank was niet volledig, je hoorde dat er als het ware stukken geluid te kort waren. Maar ik weet wel nog dat de 60w head me vorige keer overdonderd had met zijn klank en mogelijkheden.

Conclusie: : Deze heeft een tweede testronde nodig. De mogelijkheden zijn veelbelovend, maar het volume kan een probleem zijn.

De volgende in de rij was de Blackheart 15w combo. Opnieuw getest met de Fender '72 deluxe tele. Over deze versterker kan ik heel kort zijn. Classic rock. De versterker klonk enorm goed, mooie sound. Helder met ballen. Ac/dc sfeertje. Maar het nadeel was dat er enorm weinig gain was. Veel scheur kon je er niet mee bereiken. Misschien dat het een boostertje hier handig kan zijn. De 7watt/15 watt switch was bruikbaar maar het gaf meer volume. Zoals verwacht.

Conclusie: Zalige amp voor een ac/dc scheur. Onetrickfantasticpony. Voor die prijs eigelijk een meenemer :)

De laatste was de Tubemeister combo. Opnieuw getest met de Fender '72 deluxe tele. Clean was zoals je verwacht van h&k. Mooi, met reverb erop goed, maar het heeft een typische naklank. het fonkelt niet. Het is niet complex. De reverb was wel goed. Goed instelbaar op de achterkant, maar jammer dat je het voor beide kanalen moet instellen. Er was een lichte crunch te halen maar niets speciaals. Daarna schakel ik naar het leadkanaal en man, ik was bijna doof. Zo'n verschil tussen clean en lead. Dat leek me echt onbruikbaar in een band. Het clean kanaal op maximum kon niet mee in een band terwijl het volume van de lead enorm luid was. Ok, je kan de schakelaar bijna helemaal dimmen om ze matchend te krijgen, maar het lead kanaal klonk beter als het iets luider stond. Als je hem meer op zijn staart trapte. Tot slot nog de lead boost geprobeerd. Die ging nog harder dan de lead (duh!) en was bruikbaar als solokanaal. Maar stiekem klonk de versterker zo wel het best. Daarna nog even met de wattageknop gespeeld, maar zoveel verschil buiten volume maakte die niet.

Conclusie: De slechtste amp van vanmiddag. Te groot verschil tussen clean en lead channel. Clean niet fonkelend. LEad boost was wel een goede feature. Gedeelde reverb een min. De gedeelde tone was geen probleem, die was bruikbaar.

Sinner1980
5 mei 2012, 22:47
Leuke info maar heb je nou zo'n tele gekocht ook?

Il_Falco
5 mei 2012, 22:52
Net een HNGD-topic aangemaakt!