PDA

View Full Version : Aria westerngitaren



bertje1
5 mei 2012, 15:13
Deze gitaren werden oorpronkelijk gemaakt in Japan later werden ze in korea gemaakt. Ik heb er een gekocht op een rommelmarkt voor 20 euro (type aw-75 gemaakt in 1994) ziet uit als nieuw.Op internet staan nogal tegenstrijdige berichten over de kwaliteit van deze gitaren De een zegt dat de aria gemaakt in Japan zeer goed was zefs concurrent van martin maar die uit korea bij lange na niet zo goed.Kan iemand mij hier wat over informeren?

Groet:

beruk
5 mei 2012, 16:11
Maakt dat allemaal nu uit!



Hoe klinkt ie?

bertje1
5 mei 2012, 16:31
Geweldige volle en heldere klank De snaren liggen wel erg hoog vandaar dat ik graag wil weten of de in japan gemaakte dit ook hebben.
Ik kan namelijk een zelfde kopen maar dan in japan gemaakt.

--=HANS=--
5 mei 2012, 17:02
Dat de actie wat hoog is heeft weinig te maken met het land van afkomst, meer met de afstelling van je gitaar. Is meestal eenvoudig te veranderen. Voor € 20,00 kun je je in ieder geval geen bult vallen maar om nou te zeggen dat je een gitaar hebt gekocht die de vergelijking met een Martin kan doorstaan lijkt me wel erg optimistisch.

Rizz
5 mei 2012, 17:07
Dat zei hij niet, hij had het alleen gelezen.. ;)

Maarre, foto? Misschien kan iemand hier er wel wat zinnigs over zeggen verder, er zit genoeg deskundigheid hier..

vederlicht
5 mei 2012, 22:43
Ik herinner mij dat de Aria werd aanbevolen en veel werd gebruikt in muziekscholen. ( verhip, dat rijmt ook nog. krijg je er gratis bij).
Vederlicht♫

bertje1
6 mei 2012, 08:50
HELP !!
Ik wil graag een foto van de gitaren van mij plaatsen plaatsen maar heb geen idee hoe dat moet

Rizz
6 mei 2012, 09:09
Je moet je foto's uploaden bij een online host als photobucket.com en de link naar je foto plakken mbv het foto icoontje boven aan het reactie venster..

Het kan ook met Picasa:


Foto uploaden naar Picasa webalbums
foto aanklikken
rechts link naar deze foto aanklikken
selectievakje link naar deze foto aanklikken
formaat wijzigen naar 800 pixels
onderste link rechts kopiëren
klik insert image aan in je reactie venster
link plakken
klaar!

bertje1
6 mei 2012, 20:37
Heb iets gevonden op internet De gitaar is gemaakt van de volgende houtsoorten: Spruce top , Solid mahagony neck, mahagony sides and mahagonie back. De materialen mahagonie etc zeggen mij helemaal niets.(zit te denken aan een of ander tropisch hout)Ik ben nu toch nieuwsgierig of dit goede houtsoorten zijn voor een akoestische gitaar. Heb nooit een akoestische gitaar gehad. alleen een paar elektrische.

Rizz
6 mei 2012, 20:49
mahogany = mahonie,in jouw geval ws afrikaans mahonie, is prima voor een akoest, zou een warme punchy sound moeten opleveren icm een spruce top (naaldboom)..

Ernest01
6 mei 2012, 20:51
Prima combi.

Kijk hier even om iets te leren over de eigenschappen van de diverse houtsoorten :
http://www.sweetwater.com/shop/guitars/acoustic/buying-guide.php#2

bertje1
8 mei 2012, 09:10
HeHe eindelijk gelukt om de foto te plaatsen van mijn gitarenhttp://i1249.photobucket.com/albums/hh502/bertje11/PICT0002.jpg

Eko
8 mei 2012, 14:04
Bertje,
ja , in de beginjaren werd Aria in Japan gemaakt. Zoals heel veel merken begon men daar ook met het immiteren van de grote merken. Omdat USA nog wel gedacht heeft : hoe meer er uit gaan , hoe beter , werd het met de kwaliteit wel eens wat minder nauw genomen. De Japanners bouwde in die tijd heel nauwkeurig na. Er zijn kopien van bv Martin HD 28`s en Gibson SJ 200 gemaakt waar , bij tijd en wijle , de grote merken het schaamrood van op de kaken kregen.
Zoals met veel zaken geld echter : niet alles wat daar gemaakt werd is even goed. Ook daar werd veel reut geleverd voor bv lessen. Ik ken wat Ibanez J200 modellen die ik heel graag zou willen hebben. Emmilou Harris speelt nog steeds op een Ibanez uit die periode en die klnkt extreem mooi. Dat terwijl ze een eigen model Gibson heeft......

bertje1
9 mei 2012, 22:25
Heb de in Japan gemaakte gisteren ook maar gekocht Ik ben nu eenmaal nieuwsgierig.Ziet exact hetzelfde uit ( oke andere kleur Afstelling is beter Klank ook prima Zie en hoor geen verschil met de in Korea gemaakte. Speelt makkelijker (snaren liggen lager)