PDA

View Full Version : Overzees bestellen



LemmyNL
5 mei 2012, 14:04
Ja hoor... ik zou ook eens wat bestellen hoor.

Het is niet dat ik onbekend ben met internationaal kopen, integendeel. Maar toch ben ik een beetje teleurgesteld.
Voor een (nog) niet nader te noemen projectje zou ik een slagplaat bij Warmoth vandaan halen. Prima prijs, volledig naar eigen wens en professioneel uitgevoerd, precies wat ik zoek. Totdat je dan bij het daadwerkelijke bestellen aanbelandt; de verzendkosten zijn zomaar flink hoger dan het hele ding kost. En dat is niet de eerste keer.

Dus bedacht ik me dat er vást wel meer mensen zijn die daar vandaan bestellen en die lopen ongetwijfeld tegen dezelfde problemen aan. Is het kies om daar iets aan te doen hier? Beetje meeliften op elkaars bestelling, verzendkosten delen, dat werk? Lijkt mij dat iedere deelnemer daarbij gebaat is.

Anders gezegd zoek ik iemand die hetzij een bestelling wil plaatsen waar ik op mee kan liften, hetzij iemand die een bestelling wil plaatsen en met mij mee wil liften, hetzij een compleet ander alternatief wat ik zelf nog niet verzonnen had. Roept u maar!


(ps: ik woon op vijf minuten lopen bij VoxH vandaan, dat telt dus niet :P )

Mr.Fingers
5 mei 2012, 14:09
Probleem is dan nog dat warmoth slagplaten alleen maar compatibel zijn met warmoth bodies. Ik heb al de meest verschrikkelijke afwijkingen gezien om een warmoth op een fender, allparts, musikraft, USACG,... body te schroeven (afwijkingen van een halve cm soms).

Voor een slagplaat: pickguardian: custom maatwerk, prima materialen (grotere keuze en flexibeler dan warmoth), faire verzendkosten,... Ik heb daar een slagplaat voor een Gibson L9S The Ripper vandaan getoverd, en dat was gewoon perfect!

LemmyNL
5 mei 2012, 14:15
Nou was dat nog het laatste waar ik me druk om maak; ik heb hier een body met gaten overal die vooral dienst gaat doen als test rig voor de onderdelen die er op geschroefd worden en die gaten kunnen me dus echt worst wezen. Bovendien is het ook geen originele body maar een cheap gevalletje waarvan je zelf ook maar moet afwachten of alles zit waar het hoort. En daarná zou die slagplaat, eenmaal vol met pups en pots en goedgekeurd, zó in een zelfbouw body moeten komen waarbij dus ook de positie van de gaten minder kritisch is.


Maarrrr ik zal eens kijken bij pickguardian, wellicht is dat gelijk de oplossing. Thanks!

LemmyNL
5 mei 2012, 14:16
Maar los daarvan, zou het voor andere aankopen een plan zijn dat eerst in de groep te gooien? Zelfde achterliggende reden....

snaarplukker
6 mei 2012, 23:31
Ik bestel geregeld bij Guitarfetish. Dus als er iemand mee wilt liften ofzo, gewoon een PB'tje sturen.