PDA

View Full Version : Mesa nomad kanaal switchen met GT6?



mrweird
10 juni 2003, 09:15
Hallo,

Ik zat me af te vragen of dit mogelijk is.. Ik heb een Nomad 55, daar zit een schakel pendaal aan met een typische midi stekker. En ik heb een GT6 met midi in en uit.
Ik heb de gebruiks aanwijzing van de Nomad al 's bekeken maar daar staat eigenlijk niets over midi in dus heb geen flauw idee of mijn versterker midi verstaat maar stel dat. En ik weet wat het pedaal en versterker communiceren zou ik dit dan kunnen emuleren met de GT6 en op deze manier nog veel mooiere patches kunnen verzinnen.

Leuk idee maar vergeet het maar want kan niet??

Thx,
Rico

Raffel
10 juni 2003, 11:58
Ehm met de GT-5 kan het in ieder geval niet, hoor ik van mijn collega. Via die midi kunnen namelijk alleen maar program changes gedaan worden, en geen control changes. JA ik hoor het ook maar... :S

BLOK182
10 juni 2003, 16:39
Ik heb ook een Nomad 55, maar ik heb geen flauw idee of je de kanalen via midi kan switchen.

Raffel
10 juni 2003, 16:44
de nomad kan dat wel volgens mij, maar de GT6 niet

Ic3gl0vE
10 juni 2003, 16:55
als er een midi stekker voor je footswitch zit, hoeft dat nog geen midisignaal dinges te zijn.
Mijn versterker heeft ook midi, maar dan heb je dus een midi in, midi out en kleine schakelknopjes om de kanalen in te stellen.


de GT's zijn trouwens wel als midi floorcontroller te gebruiken maar dat heb ik nog nooit geprobeerd

mrweird
12 juni 2003, 11:13
Bedankt voor de antwoorden.
Ic3gl0vE, je hebt helemaal gelijk, ik heb er een PC met een Midi sniffer aan geknupt en daarna een tapdance gedaan op het pedaal maar er kwam niets aan midi data binnen dus helaas.. Nomad kent geen midi.

GrTzz,