PDA

View Full Version : Iemand ervaring met Way Huge Fat Sandwich of Fulltone GT500?



AirheadR100
3 mei 2012, 21:05
Momenteel heb ik een DS1 voor een TS 808 staan en dit geeft wel een lekkere oversturing, ik zoek echter een dikkere sound met meer instelbare geluiden, heeft iemand op het forum hier wel eens de Way Huge Fat Sandwich kunnen vergelijken met de Fulltone GT500? Misschien toevallig ook nog de Madfly van Dr. No ? Ik dacht met de EHX Germanium 4 iets soortgelijks in huis te halen.............dus niet helaas.

AirheadR100
10 mei 2012, 16:35
Zijn dit echt zo'n exotische effectjes dat er niemand iets zinnigs over weet te melden??

Dirk_Hendrik
10 mei 2012, 16:40
Zijn dit echt zo'n exotische effectjes dat er niemand iets zinnigs over weet te melden??

eeh,
Echt heel veel voorkomend zijn ze nou ook weer niet en vervolgens vraag je ook naar iemand die ze met elkaar heeft vergeleken.. Da's best een opgave.

lindstrom
10 mei 2012, 16:44
De GT500 is een meer dan prima pedaal.. helaas niet helemaal mijn smaak maar dat is natuurlijk geen maatstaaf.
Volgens mij weet Schizo hier meer over te vertellen.

Maar als je een dikkere sound wil.. Emma reezaFRATzitz !!! :blast:

AirheadR100
10 mei 2012, 17:15
Tenx heaven, eindelijk toch sense makende reactie's! Idd beiden vrij zeldzaam voorkomend en dan het vergelijk....misschien wat veel gevraagd. Die Emma heb ik inmiddels gecheckt op joe tjoep en is echt erg dik, geen sambal meer nodig geloof ik! Is het nou FRATzitz of Fat Fritz, beide klinkt vettig prettig !

lindstrom
10 mei 2012, 17:24
Het is echt reezaFRATzitz.... ik heb er één en doe hem nooit meer weg overigens..

er staat nu wel een reezaFRATzitz 2 op marktplaats zag ik.. (nee, is niet mijn advertentie en dus geen spam)

lindstrom
10 mei 2012, 17:26
Heb overigens de GT500 naast de reezaFRATzitz getest en voor mijn gevoel is de GT500 erg dunnig en ielig vergeleken bij de FRATzitz.

schizo910
10 mei 2012, 17:53
De Gt-500 heb ik. Ik vind hem erg fijn, al gebruik ik hem in mijn huidige set-up niet meer.

De distortion kant is wel ff zoeken naar de juiste sound. De instel mogelijkheden zijn groot!
Vooral het instellen van je Mids doet veel met je geluid.
Wat ook prettig is, is de drive die je voor of na het distortion circuit kan schakelen. Oftewel je gebruikt hem los, als boost of voor meer gain.

Fijn veelzijdig pedaal en zeker niet dun, al hangt dat ook van de rest van je set af en van je instellingen.

lindstrom
10 mei 2012, 18:10
De Gt-500 heb ik. Ik vind hem erg fijn, al gebruik ik hem in mijn huidige set-up niet meer.

De distortion kant is wel ff zoeken naar de juiste sound. De instel mogelijkheden zijn groot!
Vooral het instellen van je Mids doet veel met je geluid.
Wat ook prettig is, is de drive die je voor of na het distortion circuit kan schakelen. Oftewel je gebruikt hem los, als boost of voor meer gain.

Fijn veelzijdig pedaal en zeker niet dun, al hangt dat ook van de rest van je set af en van je instellingen.

Kerel, ik wilde je pedaal niet dun noemen of afvallen :makeup: maar vergeleken bij de reezaFRATzitz . . . . . . . 'nuff said...

schizo910
10 mei 2012, 18:15
Zag het ook niet als een aanval hoor Lindstrom! :)

Heb zelf ook de FRATzitz vaker aan de tand gevoeld. Niks mis mee! Maar gewoon een heel ander ding. Mijn uiteindelijke reden om de GT-500 aan te schaffen was de dubbele (BRUIKBARE) functie en de mening dat het voor mij eens niet een one trick pony was.

Momenteel gebruik ik alleen de oversturing van m'n amp in combi met een ouwe boss dual-overdrive. (Binnenkort een Maxon OD808)

lindstrom
10 mei 2012, 18:23
Zag het ook niet als een aanval hoor Lindstrom! :)

Heb zelf ook de FRATzitz vaker aan de tand gevoeld. Niks mis mee! Maar gewoon een heel ander ding.

En dan zijn we weer rond:


De GT500 is een meer dan prima pedaal.. helaas niet helemaal mijn smaak

Even grote vrienden! :ok:

AirheadR100
10 mei 2012, 22:29
Ik denk dat de wijze les weer neerkomt op het gegeven dat schillen versmaecken ofwel smaken verschillen; ik kan me overigens wel wat voorstellen bij de specs die jullie zo mooi omschrijven, goeie input mensen, ik dank jullie!

Gitaar4LifeDude
10 mei 2012, 23:34
Ik vind zelf van fulltone de OCD toch wel echt 't beste pedaal dat ze hebben. Hij schijnt ook enorm goed samen te werken met een tubescreamer achtige en kan je geluid zeker dikker maken, daar gebruik ik 'm in ieder geval ook voor.
Verder kan je nog kijken naar een wampler plexidrive, ook een heel cool ding.

Van de door jouw gegeven opties vind ik de fat sandwich passender voor wat jij zoekt, die geeft echt een dikke sound en de fulltone gt500 vond ik wat blikkeriger maar dat kan aan de instellingen gelegen hebben.

succes

AirheadR100
20 juni 2012, 21:58
't Is bijna niet te geloven maar ik heb de Extreme Metal van Harley Benton (Thomann) voor 29,95 euries in huis gehaald en dat ding doet verdomme precies wat ik wil en....bijna gratis!! Van vriendelijke Boss OD3 sounds naar TS808 en verder :rockon:naar heftige zware drives; ik heb de genoemde pedalen ook in huis dus kan vrij objectief oordelen na wat aan de knoppen te draaien. Echte low budget aanrader!!!!