PDA

View Full Version : Fender & Boss = Een bij ?



e_lukather
9 juni 2003, 23:15
Hele rare vraag misshien maar ik sinds kort ontdekt dat als ik mn Boss Me50/GT-5 gebruik i.c.m. een Fender versterker heel weird klinkt. Eerst dacht ik dat het aan de versterker lag maar het is met zowat alle Fenders... Het volgende... Als ik een mooie chorus/delay of gewoon clean speel dan klinkt het geluid echt fantastische maar...wanneer ik een lekker distortion/overdrive gebruik lijkt het wel of er een Wesp in de versterker zit. Het klinkt zo vaag. Maar plug ik hem in op m'n ouwe Samick versterker dan klinkt die dist. gewoon VET lekker.

Wat is mijn probleem....?

Fluffy
10 juni 2003, 00:48
hmm.. een samick versterker beter dan een fender :???: dan moet er wel heel iets mis zijn, misscdhien verkeerde instelling ofzo :-?

Negative K3 fan
10 juni 2003, 08:06
aándere instellingen gebruiken...

Mitch
10 juni 2003, 13:33
Fender buizen of transistor ?
En bedoel je dat je de dist. van de boss gebruikt of de dist. van de amp ?

RadiuS
10 juni 2003, 14:34
das duf!! volgens mij doe je iets verkeerd. Een vriend van me had zn GT-3 een keer meegenomen en op mn twin aangesloten, gewoon van de output van de gt 3 naar de input van mn twin en dat klonk prima! Misschien de output type ff veranderen. Die vriend van me sluit m thuis op een keyboard versterker aan en dat klonk altijd rag, maar toen kwam ik er in ene achter dat je m ook kan zetten op een instelling als direct ofzo waarmee hij speaker ofzo ook simuleert. Dat klonk een stuk minder "buzzy" zeg maar...

e_lukather
10 juni 2003, 15:42
ja misschien is dat het probleem... kheb het geprobeert op een Fender pro 185 (HARD) enne een Fender deluxe stage ofzo...en een twin

En ik gebruik de dist. van mn pedaal... Helpt het als ik mn pedaal misschien in de effectloop zet?

Speeddemon
10 juni 2003, 17:26
probleem heb ik ook gehad toen ik ME-50 testte in winkel op Fender amp.

wat betreft fx-loops, daarin moet je eigenlijk nooit distortion/od, compressie of wah zetten...

oh, en de ME-50 heeft niet zo'n output-setting, aangezien ie geen pre-amp simulator heeft (wat de GT-3/5 en 6 wel hebben)

e_lukather
10 juni 2003, 18:33
Wat kan ik eraan doen dan?

Speeddemon
10 juni 2003, 18:39
uh... beter spul kopen? :???: :wink:

misschien nog een EQ-pedaaltje achter de ME-50, maar ik denk niet dat dat de oplossing is...

e_lukather
10 juni 2003, 18:51
Ik heb dit zelfde effect met mn gt5 en mn os2. En het gebeurt alleen met een Fender amp... Dus met andere woorden versterker... (Eind juni)

RadiuS
12 juni 2003, 12:55
uhm, ik heb een OS-2 en een twin en krijg gewoon een goed geluid hoor, doe de bright switch eens naar beneden dat hielp bij mij!

Dude
13 juni 2003, 20:58
staat je distortion pedaal ook niet aan over je overdive kanaal op je versterker, wil ook wel eens helpen (sorry voor de domme opmerking maar je weet nooit he)

e_lukather
13 juni 2003, 21:37
Whahaha...nee joh... ik merk dat het bij laag volume wel lekker klinkt maar wanneer ik 't voluit zet... ZZzzzzzz