PDA

View Full Version : Meningen gevraagd



Danar
3 mei 2012, 11:34
Hallo,

Ik ben van plan een tele te gaan bouwen. Dit is mijn eerste zelfbouw, maar ik weet niet precies wat voor tele ik wil. Oorspronkelijk was ik van plan er een rockertje van te gaan maken, door de body uit mahogany te bouwen, en er 2 seymour duncan humbuckers in te zetten. Toen dacht ik dat het misschien wel gaver zou zijn om een ''tele'' tele te bouwen. De laatste ontwikkeling is dat het een la cabronita moet worden uit alder, met TV jones - en ik weet niet of het echt cabronita-style is, maar ik vind het gaaf - met een Bigsby. Ik heb het kiezen lekker moeilijk voor mezelf gemaakt, dus graag jullie meningen, en waarom. Ook nog een ander vraagje: er komt zoiezo een reversed headstock op, heb je dan linkshandige tuners nodig, en zo ja, waarom??

Alszovast bedankt!

Danar

bass blom
3 mei 2012, 11:43
tele tele, ja
single coils, ja
bigsby, ja

go go go :cheerup:

teunallica
3 mei 2012, 11:45
Gegroet!

Mijn advies: Koop het boek van Melvyn Hiscock en gewoon lekker beginnen!:)
Wat betreft de tuners: Ik zou inderdaad linkshandige tuners nemen. Normaal gesproken als je recht op de headstock van je gitaar kijkt, dan zie je dat de draaiknoppen van de tuners niet recht achter de 'pegholes' zitten. Kijk maar op de foto:

http://fender.by/sites/fender.by/files/u3/Fender-headstock.jpg

Zou je een reversed headstock maken, dan komen de knoppen dus aan de andere kant van de pegholes te zitten.... Ik denk niet dat dat nou zo'n probleem is, eerder traditie en design. Qua draairichting zou het niet uit moeten maken, alleen even rekening mee houden als je de kop ontwerpt

warmong
3 mei 2012, 12:15
grappig: ik ben zelf op dit moment bezig aan een tele, met bigsby en 1 TV jones in de brug positie. Geen idee of dat 'cabronita'-correct is of niet, maar ik vind het vet cool! In mijn geval essen body met palissander top, wengé binding, esdoorn hals met palissander of ebben of wengé toets. Daar ben ik nog niet uit. Wel zonder reversed headstock.
Gaan dus! :cooler:

stijnkenens
3 mei 2012, 12:17
Rechtse tuners op een lefty kop: het kan en is geen probleem.
Maar je moet er inderdaad wel op letten of ze allemaal passen, zeker de eerste, van de hoge E snaar, het kan wel zijn dat die dan over het randje komt te liggen.

Ze draaien wel in de andere richting dan, maar dat is gewoonte.

Mocht je toch nog alles bestellen, koop dan lefty tuners !


s.

barno
3 mei 2012, 13:01
ik heb een cabro gebouwd, met 1 TV Jones powertron derin. killer looks maar heeft qua sound nog weinig te maken met een echte tele, is meer een rockgitaar.
reversed headstock: gewoon lefty tuners bestellen.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/Cabronita/DSC01147KLEIN.jpg

RS-Rik
3 mei 2012, 19:34
Zijn die cabronitas in één keer zo populair geworden of ligt dat nu aan mij? Kep er zelden een in het echt gezien, alleen miljarden op internet.

barno
3 mei 2012, 19:36
Zijn die cabronitas in één keer zo populair geworden of ligt dat nu aan mij? Kep er zelden een in het echt gezien, alleen miljarden op internet.

ze bestaan nog niet lang en zijn verschrikkelijk duur, dus iedereen heeft er wel een foto van maar geen echte :)

stijnkenens
4 mei 2012, 12:06
Jep, het is marketing op volle toeren:
Het is niet eens een reissue, het is een nieuw model.

Prijzen swingen de pan uit:
Custom shop 3pup's cabro voor $ 5OOO !!!

Het is de simpelste tele die er bestaat. Natuurlijk dat iedereen die namaakt !


s.

fantastik_badr
4 mei 2012, 12:35
Zelf lijkt het me ook nog heel cool een keer een Tele te voorzien van TV Jones', zeker na dit filmpje te hebben gezien van Gearmanndude


http://www.youtube.com/watch?v=iyKsxDqP-mM&feature=plcp

Danar
4 mei 2012, 12:56
Bedankt voor de reacties! Ik ben eruit, het gaat een cabro worden, alleen wel een vraagje die Barno waarschijnlijk wel kan beantwoorden:
Hoe bevestig je de tv jones?? Ik heb wat foto's bekeken op internet, maar ik kan er maar niet achter komen. Aan de achterkant is er geen cavity voor, en aan de voorkant ook nergens schroeven ofzo. Dubbelzijdig plakband ofzo?:seriousf:

stijnkenens
4 mei 2012, 13:35
De schroeven gaan door de pup heen, zoals een P90.
Je kan ze ook in een kadertje monteren zoals eens standaard humbucker.


s.

Danar
4 mei 2012, 13:52
Okee, bedankt!

lindstrom
4 mei 2012, 14:16
Telecaster.. ik denk dan aan standaard brug met een "hot" brugpup. en een P90 in de neck. dan kan ik er zeker wel blij van worden.

barno
4 mei 2012, 14:53
Elke pup van TV jones kan je bestellen in verschillende versies: no mount: schroeven door de pups / of met brackets, dan kan je ze monteren in pupringen. voor cabro dus no mount. met pupringen is het geen zicht imo

Danar
4 mei 2012, 15:16
Tja, zo blijven er excusen om te blijven bouwen:seriousf:

Danar
4 mei 2012, 15:56
Klopt, ik vind het ook wel jammer dat je bij kisekae alleen de versie met ringen hebt. Zo krijg je nooit een echt goed beeld van hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien. Heb wel een beetje lopen kloten met paint, maar dan ziet het er zo ongelooflijk slecht uit haha. Gelukkig heb ik internet en fantasie!