PDA

View Full Version : Bestaat er een PRS met een smalle hals?



the sure thing
2 mei 2012, 20:45
Hallo,
Ik ben mij aan het orienteren op PRS gitaren. Nou zijn de PRS-halzen tegenwoordig "wide-fat" en "wide-thin". Ik vind beide halzen ook iets te breed. Zijn er PRS gitaren met een "smalle" hals? Dus "regular-thin" of zo? Of "normal-thin"? En als die niet meer gemaakt worden: hebben de vroeger PRS gitaren wel een dergelijke smallere hals?

sjoerd5
2 mei 2012, 21:20
Een PRS heeft toch sowieso een smalle hals...:makeup:

the sure thing
2 mei 2012, 21:28
Dat is natuurlijk wel wat subjectief. Maar mijn vraag is dan: zijn er PRS modellen met een verschil in de breedte (niet dikte) van de hals?

sjoerd5
2 mei 2012, 21:38
Ja ik snap wat je bedoeld.
Ik zou eerst kijken hoe dat zit met de huidige PRS modellen. Is er nergens op internet over de halzen in specificaties te vinden?
Als de vroegere modellen anders blijken te zijn, moet je ook nog zo'n vroeg model zien te vinden.
Dat lijkt me al iets lastiger.

the sure thing
2 mei 2012, 22:00
Ik heb idd wat op internet gevonden:

http://www.prsguitars.com/csc/neckprofiles.html

Dat wordt dus op zoek naar een oude PRS of eentje met een "regular" neck :)

barno
2 mei 2012, 22:01
Zoek es op nut width, want ik denk dat je dat bedoelt.

Gek dat ze die niet vermelden bij de specs op prs-site. Ik vind dat zelf ook belangrijk om weten.

Hier wel wat info: http://www.prsguitars.com/csc/neckprofiles.html


edit: lap, zelfde moment :)

Thewisbone
2 mei 2012, 22:02
Ik heb een Crafter Convoy DX speelt lekker! en heeft een dunne hals.

thierry1982
3 mei 2012, 08:54
Ik heb een PRS SE Korina Singlecut, speelt ook prima. Ik was ook iemand die blind koos voor dunne halzen, maar weet nu dus ook dat het spul van PRS prima bevalt.

Heb de gitaar wel op Marktplaats staan maar dat heeft een ander doel.

Eko
3 mei 2012, 10:33
PRS heeft , denk ik , een reden om dit profiel te leveren. Het speelt zeer comfortabel en een hele dunne hals is lastig stabiel te houden. Ook is de klank van een iets dikker hals beter. Het speelcomfort is het belangrijkste denk ik. Heb je echt hele kleine handen? Al meerdere PRS`en geprobeerd?
Het is ook nog eens relatief , als je nu van een London City strat af komt is het allemaal wat dikker en vleziger , maar na een paar uur spelen is dat gevoel weg. Ik heb hier van alles en nog wat en speel alles rustig door elkaar. Dik , dun , V-halzen en C-halzen varierend van moderne C`s tot boomstammen. Komt je spel ten goede en je techniek.

JTB
3 mei 2012, 10:46
Ja die bestaan, ze noemen ze ook wel Mayones Setius...

the sure thing
3 mei 2012, 15:51
Die gitaren zijn mij een beetje teveel hardrock/metal... Ik ben ook niet op zoek naar een shred-hals. Gewoon regular...

the sure thing
9 mei 2012, 08:01
Ik heb net op een aantal PRS Mira modellen gespeeld: die halzen gaan al de goede kant op! Wat dunner en ook ietsiepietsie smaller.

Methoxy7
9 mei 2012, 15:23
Tja, ik zou mij ook sowieso niet blind staren op hetgeen er te lezen valt over de hals. Ik zelf speel heel graag op tele's, de meesten hebben zo al een dunnere hals. Onlangs een Gibson Les Paul Studio Faded gekocht met een dikke 50's neck, en speelt - voor mij - even gemakkelijk.

Gewoon proberen, zou ik zeggen.

Veel succes met je zoektocht. :ok:

iWishmaster
9 mei 2012, 15:32
Ik ben er ook achter gekomen dat de dikte niet zo zeer doorslaggevend is, maar het material (de lak) wel. Ik kan totaal niet overweg met gelakte halzen: het moet ruw zijn. De faded modellen van Gibson vind ik heerlijk spelen, maar precies dezelfde met dikke poly laklaag erop zet ik per direct weer in de hoek, hoe lekker zo ook klinken. Toch wel één van de belangrijkste redenen dat ik uiteinlijk bij vrijwel uitsluitend Fenders terecht gekomen ben.

denis.hermans
9 mei 2012, 15:38
Ik heb zelf een prs mira. Prima gitaar, echt een aanrader !

Methoxy7
9 mei 2012, 16:44
Ik ben er ook achter gekomen dat de dikte niet zo zeer doorslaggevend is, maar het material (de lak) wel. Ik kan totaal niet overweg met gelakte halzen: het moet ruw zijn. De faded modellen van Gibson vind ik heerlijk spelen, maar precies dezelfde met dikke poly laklaag erop zet ik per direct weer in de hoek, hoe lekker zo ook klinken. Toch wel één van de belangrijkste redenen dat ik uiteinlijk bij vrijwel uitsluitend Fenders terecht gekomen ben.

Yep, idem hier. Een satin finished hals vind ik ook veel fijner spelen dan een dikgelakte hals.
Denk dat het vooral daaraan lag dat ik ook vrijwel altijd op tele's speelde.

freakystyle
9 mei 2012, 17:46
Misschien is dit wat?? Even gejat uit 2e hands tips topic..

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/558134213-prs-mira-2007.html?return=eJwtjO8KwiAUxd9lsH106miRQ2K9iagxm c6L11EUvXt31KfzO384Rgn1DopPqMQ4qga9KXaZllpB9f2awW8 smbJWiMZUZFvsfxMGC1yfUYvOoa65HWbRDjcXCEhjJX0FIMS7w 38LR8oJEhXztidfgiW7PshCwVaeJE%2BhGMoyHleyA9g17yBjt dl5fTlLaWwzfb6ZPzpc&df=1&fta=eNotjVFugzAQRO%2ByUvk2DhHNrLhCr4BWmKZWTbxiTRI1 yt1j2v7tm9G8FfR4GN5B25rGqyQjrlj5noa2CTaUjJZDBKeCn6 hsn8FqogWOF8VlW%2BY1Tvx9g6725t0SV%2BFsEb5R3QbXaLYy 5TAPp957mXZ%2FB1I5z8SxmgwHUAx%2Fj0G%2B7br%2BMB13bG tTskqwMc2Xc%2FnaF64WJ9Ai93GX1F34tXiQ3Ig%2F%2Fs8rsc Dh8Xy%2BAKqrR2w%3D&fta_ind=1&fs=1

the sure thing
9 mei 2012, 19:17
Ik ben langs geweest en op deze gitaar gespeeld. De frets zijn veel te veel afgevlakt, daar was weinig meer van over. De bespeelbaarheid was wel erg goed