PDA

View Full Version : zelf muziek schrijven



fuck nu-metal
9 juni 2003, 22:47
Sinds ongeveer een jaar schrijf ik klassieke muziek op mijn elektrische gitaar. Via een geleende effectenbank ben ik op een kerkorgelgeluid gestuit en heb sindsien al verschillende "orgelwerke'n" geschreven. Het probleem is dat ik nog geen recorder of iets dergelijks heb om mijn stukken op te nemen. Daarom moet ik alle stukken onthouden. Qua noten lukt dit wel, alleen qua ritme is het erg moeilijk om te onthouden hoe het ook al weer gespeeld moest worden. Vooral omdat het geen simpele melodien zijn en er tempovariaties in voorkomen. De kwalitiet van deze muziekstukje is wel redelijk denk ik, een tijdje terug kwamen mijn ouders thuis terwijl ik aan het jammen was op mijn gitaar, ze konden echter niet zien dat ik het was en dacht dat ik een klassieke cd had gekocht. Toch wordt ik soms onzeker omdat als ik een stuk weer op nieuw moet spelen het soms heel kut klinkt en soms fantastisch. Volgens mij komt het dan omdat ik het niet altijd goed speel, qua ritme. Of ligt het ergens anders aan? Hoe weet je of je liedje goed is? Klinkt het dan altijd redelijk ook al speel je het niet altijd naar behoren. Misschien een domme vraag, maar som dan heb ik net een stukje bedacht en een tijdje later speel ik het opnieuw en dan klinkt het niet zo goed als ik me herinner dat het was. Misschien heeft het ook met de bui te maken waarin je verkeert. Soms ga ik helemaal los op een nummer en som heb ik helemaal geen zin om het te luisteren. Hebben anderen die zelf muziek schrijven hier ook mee te maken. hebben jullie tips of aanwijzingen?

The_Cure
9 juni 2003, 23:03
Misschien kan je via je effectenbank proberen op te nemen op je computer met Cool Edit oid? Is misschien niet de allerbeste kwaliteit maar zo is het wel makkelijker terug te halen.

schaap
10 juni 2003, 10:38
Kijk daarom leg ik mn gitaar ook niet neer voordat ik zeker weet dat het de hele melodie in mn kop zit. Binnenkort ga ik echter ook wel gebruik maken van een tape recorder, is gewoon een simpele oplossing.

taylor
11 juni 2003, 12:32
en je ouders/vrienden zijn ook niet objectief .

neem het gewoon op en luister kritisch naar je zelf dan weet je ook waar je aan moet werken anders ga naar en goeie leraar.