PDA

View Full Version : stereo setup met een dry mid.



Nocki
9 juni 2003, 23:19
hoi. ik heb een rackje met een formula, een gmajor en een 20/20 met 2 losse boxjes (mesa, EVM)
ook heb ik een mark IV van mesa.

stel nou dat ik van de gitara naar de mark ga en dan uit de fx send naar de gmajor die weer aansluit naar de poweramp en die naar de boxen... dan heb ik een stereo setup. die ik aan en uit kan zetten met de footswitch van de gmajor (roland fc200) of de controller van de mark IV en kan ik er alle mee doen. doe zou ik dat doen???
en zou ik de formula er uit gooien of er ook nog eens bij gebruiken??? zodat ik nog meer geluidjes heb? wie heeft welleens met zoiets gespeeld??

en welke problemen kan ik verwachten...

Nocki

kokeleko
9 juni 2003, 23:45
Het enigste probleem is out of phase geluiden, m.a.w. je moet je droge geluid uit de fx gooien, en dat met een G-Majoor?
En zo heb je een w/d/w setup, voordeel altijd je droge geluid hoorbaar, en je fx eenvoudiger te controleren. Heb het jaren geleden ook gehad, maar het is zo een gesleep :(

Bates15
10 juni 2003, 16:45
En je moet heel goed op aardlussen letten. Als je niet of niet goed geaard bent dan gaat alles brommen.. (met geaard bedoel ik een natuurkundig verschijnsel, niet een geestelijke toestand)

morris
10 juni 2003, 18:53
aarde problemen zijn altijd een punt van aandacht en hebben niets specifieks met een W/D/W setup te maken.
Zoals ome Ko al aangaf is je Major een Major-problem.
Een killdry is een absolute must. Probeer het eens met een (geleende) Lex of Gforce, en kijk eens of het je bevalt, want verder heb je alle ingrediënten voor een prefecte doch eenvoudige W/D/W setup.

StoneCourt
10 juni 2003, 21:01
Waar zou je je Formula dan willen hangen?

kokeleko
10 juni 2003, 21:22
De Formula op de return van de Mark IV, gebruik je alleen de eindtrap van je :amp:

morris
10 juni 2003, 21:31
voor te beginnen is dat het verstandigst ja. Naderhand kun je er nog een Axxess GRX4 switcher tussenzetten, zodat je kunt switchen tussen de formula en de preamp section van de mk IV.

kokeleko
10 juni 2003, 21:36
Dat klopt naderhand kun je nog alle kanten op, als je bankrekening dat toelaat :-D

wimmeltje
17 juni 2004, 13:11
En hoe staat het met nocki zijn bankrekening een jaar later?

Rectifier
17 juni 2004, 13:30
Ik meende dat Nocki ging of is getrouwd en z'n geld daarvoor nodig was.... :lol:

Nocki
29 juni 2004, 11:04
is ook zo. maar deze topic is gemaakt toen nocki zn vrouw nog maar net kende... over oude koeien uit de sloot halen gesproken... :-)