PDA

View Full Version : Te veel ongebruikte strats, wat te doen?



SaferSephy
2 mei 2012, 10:52
Ik heb even een deskundige mening nodig

Ik heb 1 custom shop stratocaster welke ik nu eigenlijk altijd gebruik op repetities en gigs. Echter heb ik ook 3 strats welke ik nu eigenlijk niet gebruik:

1. Squier Classic Vibe - andere strats zijn te veel beter
2. Fender Jimmie Vaughan Signature - Fretjes zijn te laag voor mijn speelwijze
3. Tokai Springy Sound 1982 - Fretjes zijn te laag voor mijn speelwijze

Ik sta nu voor 2 keuzes:

1. Of ik verkoop ze alledrie en ga shoppen voor een American Standard 2012 of een American Vintage Hot Rod '62 of een John Mayer Signature

2. Of ik ga OF mijn Jimmie Vaughan laten herfretten, Of de Tokai laat ik herfretten.

Probleem is dat beide strats maple toetsen hebben wat duurder is voor een herfret dan rosewood en ik weet eigenlijk niet of de gitaren de investering waard zijn.

Wat denken jullie?

Mr.Fingers
2 mei 2012, 11:01
halsje vervangen voor een allpartshals.

originele halzen blijven origineel, en 't is goedkoper als herfretten waarschijnlijk.

Jasper.
2 mei 2012, 11:01
Ik denk dat ik ze zou verkopen. Ze zijn nu nog mooi origineel en dan kun je er wat meer voor vangen lijkt mij. Ligt eraan of je 1 van de twee ook echt super goed vind klinken. Als het verder niet echt speciaal ofzo is dan zou ik ze weg doen en rust gaan kijken voor een ander. Misschien zelfs een ander model? Tele of LP ofzo?

Edit: het idee van Mr. Fingers is ook een leuke ja.

frekie
2 mei 2012, 11:33
Goede tip mr. Fingers. Wel even letten op het fretwerk, ik heb 2 Allparts nekken waarvan 1 medium jumbo's heeft en de andere vrij dunne en hoge frets. Kwaliteit is perfect. En checken of ie goed past natuurlijk. The String heeft dacht ik weer wat B stock Allparts necks.

Tristan
2 mei 2012, 11:33
Ja, inderdaad, het is meer de vraag of een of twee van deze gitaren echt wat met je doen qua sound, zowel akoestisch als versterkt.
Als je daarop bevestigend kan antwoorden dan kan je inderdaad een fretjob overwegen, daarnaast is een maple neck Strat naar mijn mening echt wat anders dan een rosewood neck Strat en meestal ook voor andere doeleinden inzetbaar.
Misschien dat je in de toekomst net wat andere muziek gaat maken waar de maple neck Strat juist weer te gek bij past.

LGK
2 mei 2012, 11:47
Die strat uit 1982 kan erg interessant zijn. Als ie lekker klinkt en er nog goed uit ziet.. Kan je er nog aardig veel voor vangen. Maar ik zou er dan gewoon een mooie nieuwe neck op knallen.
Die jimmie vaughan ga je niet meer zo veel voor vangen.. Denkik..
Succes

Grz

Oranjeaap
2 mei 2012, 11:50
Ga eens voor je zelf na of het ECHT alleen aan de frets ligt. Lage frets speelt wel anders, helemaal mee eens, maar je zou er best aan kunnen wennen denk ik. Een ander halsje kopen is natuurlijk altijd een goede optie.

muziekschuur
2 mei 2012, 11:52
Nu heb je backup als er een gitaar gestolen wordt... Lijkt me niet onbelangrijk. Het lijkt me dat je een drukke speler bent (tenminste dat idee geef je me). Het hebben van 3 gitaren lijkt me dan niet onbelangrijk. Herfret lijkt me een goed ding. Omdat je dan een goed afgestelde gitaar terugkrijgt naar jouw wensen...

Ga naar een gitaarbouwer toe en biedt de Squier aan als betaling? En de andere twee een afstelbeurt en herfret?

Pepe
2 mei 2012, 14:01
Als je je al afvraagt of je wel moet investeren in onderhoud, dan heb je het antwoord al min of meer gegeven.

humbucker
2 mei 2012, 14:35
Alle 3 weg en een andere customshop in de plaats!

lindstrom
2 mei 2012, 14:52
Alle 3 weg en een andere customshop in de plaats!

Van Gibson bijvoorbeeld..

ellisvertellis
2 mei 2012, 15:08
Ik zou de ongebruikte wegdoen en vervangen door een nieuwe, 1 die wel jouw ding is. Een nieuwe gitaar zoeken is leuker dan beginnen modden, lijkt mij.

LGK
2 mei 2012, 15:24
Als je ze echt niet kwijt raakt.. Mag je ze ook wel aan mij doneren hurr
:p

Succes nog he!

Grz

SaferSephy
2 mei 2012, 15:49
Van Gibson bijvoorbeeld..

heb een Gibson Custom ES-339, en die gaat NOOIT weg trouwens :P

hmm die halsjes wissel klinkt wel okay. Van de andere kant is op zoek gaan naar een nieuwe toch wel het allerleukst..choices choices

Pepe
2 mei 2012, 15:55
Grappig dat je juist de enige niet serieuze reactie beantwoord.

SaferSephy
2 mei 2012, 16:53
Grappig dat je juist de enige niet serieuze reactie beantwoord.

Ik hap nu eenmaal graag ;)

Ik ga van het weekend bij de gitaarboer langs, het wordt:

óf ik koop een allparts hals voor de Tokai maar dan wel rosewood toets.

óf het hele zooitje gaat in de verkoop en ik koop een John Mayer Signature er voor terug

barno
2 mei 2012, 17:04
je hebt één goede strat, zeg je. Wel, dat is imo voldoende. verkoop de rest en verruim den horizon met een sympathieke Gretsch, een exotische Mosrite, een Harmony Stratotone, een jazzbak, of whatever...

Fireburst
2 mei 2012, 19:07
Ik sta nu voor 2 keuzes:

1. Of ik verkoop ze alledrie en ga shoppen voor een American Standard 2012 of een American Vintage Hot Rod '62 of een John Mayer Signature

2. Of ik ga OF mijn Jimmie Vaughan laten herfretten, Of de Tokai laat ik herfretten.

Verkopen die handel !
Wat ik wel raar vind is de verscheidenheid aan nek-types : Van medium C naar een FORSE C naar een soft V ? Ik zou me in de zoektocht eerst laten leiden door het nek-type, dan de radius en fret-type. En bijgevolg nooit voor deze keuze komen te staan wegens te uiteenlopend... Maar misschien speelt dit vor jou minder ? YMMV of zoiets... ;)

Mitch
2 mei 2012, 19:56
je hebt één goede strat, zeg je. Wel, dat is imo voldoende. verkoop de rest en verruim den horizon met een sympathieke Gretsch, een exotische Mosrite, een Harmony Stratotone, een jazzbak, of whatever...
Poëzie!
:loveserenade:

guitarkid
3 mei 2012, 13:21
Nu heb je backup als er een gitaar gestolen wordt...

Muziekschuur, wat een fatalisme... Zullen we het eerst op een geknapt snaartje houden? ;)

HalfBlindLefty
3 mei 2012, 22:05
Mhh, ik zou het wel weten...

http://i283.photobucket.com/albums/kk282/HalfBlindLefty/Fender%20Strat/Tok-Fen-Headstocks.jpg

Braindead
3 mei 2012, 22:16
Ik vind het altijd zo'n vreemde vraag als mensen vragen of ze iets moeten houden of verkopen. Dat kan jij alleen beoordelen. Als het alleen de te lage fretjes zijn en de gitaar speelt, klinkt en voelt verder goed dan zou ik denk ik eerder een fretjob overwegen. Wat me eerder onwaarschijnlijk lijkt want dan zou je er ondanks de lage fretjes wel op spelen...

Dus waarschijnlijk ben je het beste af om de hele meuk te verkopen en dan goed te zoeken naar iets wat je beter aanstaat.

Napoje
4 mei 2012, 09:25
Als je het niet gebruikt, wat moet je er dan nog mee.... Verkopen die hap.

SaferSephy
5 mei 2012, 17:23
De kogel is door de kerk. Ze gaan alle drie in de verkoop! als je interesse hebt; pm, mail etc (ik weet dat we niets mogen adverteren maar heb gewoon het liefst dat de gitaren naar een liefhebber gaan en die vind ik eerder op dit forum dan op marktplaats!)

rugzak
6 mei 2012, 12:17
660 vind ik wel veel voor een jimmie vaughan strat. 800 nieuw..

SaferSephy
6 mei 2012, 13:18
Hoi rugzak, is ook maar een start. Marktplaats is er voor om te onderhandelen. Maar volgens mij is het niet de bedoeling om dit in het forum te doen dus kun je me het beste even pmen als je een tegenbod wil doen en wie weet komen we ergens uit!

LPNils
7 mei 2012, 22:19
Dit kun je ook doen met een ongebruikte strat:
http://www.mylespaul.com/forums/members/nils-albums-random-picture47747-behringervtoneredone.jpg

Deze had een standaard 3 single coil layout met 1x vol 2x tone en 5-way
Moet nog netjes gelakt worden. Nu is het prut. Maar hij werkt.
Klinkt gaaf en uniek!