PDA

View Full Version : EJ200CEB epiphone gitaar



Faouzi
2 mei 2012, 09:59
Hallo,

Ik ben op zoek een epiphone gitaar en ben een epiphone ej200ceb tegengekomen deze
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/552696903-gibson-epiphone-ej200ceb.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4 SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMK KxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Nu heb ik contact gehad met de verkoper en hij gaf aan dat zijn gitaar ongeveer 7 jaar geleden 655 euro heeft gekost.
Terwijl identiek de zelfde gitaar bij musicstore 299 euro kost.

De verkoper gaf aan dat zijn gitaar van beter hout is als de huidige en handmade gemaakt.

Nu is mijn vraag klopt dit?
Zijn de eerdere gitaren ej200ceb beter dan de huidige epiphone?
En waren deze gitaren ook echt zoveel duurder?

IK hoop dat iemand mij kan helpen>

Daarnaast heb ik ook deze gevonden maar kan weinig informatie hierover vinden.
Het gaat om de epiphone eo-2bb.
Misschien dat iemand mij hier meer over kan vertellen qua klank enz.
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/545790503-epiphone-eo-2bb.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqK jxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg %2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

MVG Faouzi

Rizz
2 mei 2012, 10:16
Ik weet 't niet hoor, misschien dat iemand anders hier een beter antwoord op kan geven, maar dit riekt nie goe! Ik zou het niet doen iig..

Die ander zou je ff moeten uitproberen, sws een goed idee, jij moet bepalen of de klank en feel goed is! Vind het alleen een spuuglelijk ding, maar dat is ook geheel aan jou! Vind het trouwens wel vreemd dat ze de gitaar een opknapbeurt hebben gegeven, maar niet ff het topkammetje vervangen dan! Daarentegen staat die zaak, van horen zeggen iig, wel redelijk goed bekend

Faouzi
2 mei 2012, 10:27
Klopt inderdaad wat je schrijft,niet echt betrouwbaar de informatie over de ej200ceb.
Persoonlijk vind ik de epiphone eo-2bb eigenlijk best wel mooi,maar kan er geen info over vinden.
Die ej200ceb gaat het dus zowieso niet worden.
Ben nog benieuwd of iemand meer info heeft betreft de eo-2bb

Riny
2 mei 2012, 10:32
Voor zover ik na heb kunnen gaan heeft de eerste een advies verkoopprijs gehad van $665,00 (US-Dollar).
Wanneer je als verkoper dit ook weet en je maakt er Euro's van kan het wel kloppen.
Handmade valt ook voor mij niet te achterhalen en houtsoort op het moment van schrijven ook niet.
Het kan zijn dat men er de hoofdprijs voor wilt hebben..

De tweede gitaar is voor mij ook een optie geweest.
Zeker betreffende verkoper, want deze is gewoonweg betrouwbaar.
Mijn keuze werd een andere gitaar bij deze verkoper en alles is zeer correct verlopen met een niet goed geld terug garantie.
Het enige wat mij er van weerhield was het feit dat er bij de lage E snaar een stukje van de topkam afgebroken was.
Zou deze incl. gerepareerd worden voor de gevraagde prijs zou ik hem persoonlijk gekocht hebben.

Het is en blijft altijd een gok om op afstand zonder een gitaar gezien of bespeeld te hebben aan te schaffen.
Mocht men in de buurt wonen zou ik er voor kiezen om er toch persoonlijk langs te gaan.
Helaas heb ik die gelegenheid niet i.v.b. medische problemen.

Daarbij, aan de manier van schrijven en taalgebruik, kan men iemand, de verkoper dus, al redelijk goed inschatten.
Bij foto's kijk altijd naar de omgeving, ziet deze er netjes en verzorgd uit dan durf ik op beide punten wel over te gaan tot koop.
Zorg wel dat je alle communicatie, E-mail e.d. goed bewaard, zo ook gegevens van de verkoper, als het uitprinten van advertentie.

Maar even gaan kijken, bespelen en luisteren is m.i. altijd het beste.

Faouzi
2 mei 2012, 11:16
Hallo Riny,

Ik ga er ook vanuit dat de verkoper betreft de ej200ceb de hoofdprijs vraagt.
Heb je misschien meer informatie over de epiphone eo-2bb?

Mvg Faouzi

Riny
2 mei 2012, 11:49
Heb je misschien meer informatie over de epiphone eo-2bb?


Ben nog aan het Googlen geweest op het moment dat ik zelf voor de keuze stond maar kon er niets over vinden wat mij meer info gaf.
Als je John even belt zal hij je eerlijk de nodige info geven voor zover deze ook bij hem bekent is.

Wil nog wel een keer zoeken maar ik zal niet meer vinden dan het moment dan dat ik voor mijzelf keek.

Riny
2 mei 2012, 11:59
Heb deze video (http://nl.wikizic.org/Epiphone-EO-2EB/video-PQSOD9zuyKI.htm) gevonden en er wordt wel het een en ander uiteen gezet.

Plant
2 mei 2012, 12:11
Let goed op!

De EJ200 uit de advertentie is zo te zien een wat ouder exemplaar met nog het trussrod plaatje met de tekst 'Gibson' erop. Die van de musicstore heeft er 'EJ' op staan. De oudere EJ200's hebben géén massieve top, ik heb ooit zelf zo'n oudere gehad zonder elektronica en in die tijd noemde men de top 'selected spruce' en da's echt wat anders dan 'solid spruce'. Je kon het ook zien. Als ik de website van Epiphone zelf mag geloven hebben de huidige EJ200's wel een solid top.

Het zou kunnen dat er een overgangsperiode geweest is met al wel een solid top, maar dan moet je echt zelf kijken of deze dat heeft. Zal niet makkelijk te zien zijn met zo'n zwartgelakte top.

Die EO-2 is ook een modelletje van eerste helft jaren 90. Leuke vlinder, maar de gitaar is veel te duur. Volgens mij word er omgerekend meer dan de nieuwprijs (toendertijd in guldens) voor gevraagd.

edit: in de videolink van Riny over die EO-2 hoor ik ook spreken over een 'select spruce top'. Ook geen solid dus. Bovendien had Epiphone in die tijd bij de modellen met solid top altjd een 'S' achter het typenummer staan.

Faouzi
2 mei 2012, 12:47
uiteindelijk blijft de epiphone ej200 veel te duur.
Deze koop gaat dus zeker niet door

Heb op youtube nog een ander filmpje gevonden waarop iemand de klank laat horen van de 2bb
en dit klinkt niet verkeerd.
Is natuurlijk moeilijk te beoordelen.

Faouzi
7 mei 2012, 20:07
Nou ik heb uiteindelijk de epiphone eo-2bb gitaar van zjon guitar gekocht.
Wat een super service.
Ik ging ervanuit hem gekocht te hebben met een kapotte topkam.
Niet dus,ik krijg een mail dat de topkam is gerepareerd en nieuwe elixir 0,12 snaren erop.
Ik heb hem binnen de gitaar en wat is hij super afgesteld.

IK ben er erg blij mee,en wil mijn ervaring met zjon guitar hier delen.

:noob:

Riny
7 mei 2012, 20:26
Super gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en heel erg veel speel- plezier ermee toegewenst.