PDA

View Full Version : buiten mijn comfort zone, een charvel...



Orpheo
2 mei 2012, 08:48
Ik was vorige week in praag, en ik vind aflaat voor en spot prijs een charvel so cal slime green. Geen idee of dit de promod is. Niet denken, meenemen!

Ik moet eigenlijk gaan afromen, want ik ga op eigenlijk alleen deze spelen, MN 2 andere strats, Crimsons, en n kleine selectie les pauls. Ach ze vreten geen brood ;) en 'they all serve a purpose'.

Ik ben echt onder d indruk van de afwerking en tone en bespeelbaar. Leuk is dat deze bijna gelijk is aan mijn warmoth strat in tone,afwerking en bespeelbaarheid. Maar die was ook wel heel goedkoop...

:
>
> http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_20120501_090142.jpg
>
> http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_20120501_090146.jpg
>
> http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_20120501_090151.jpg
>
> http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_20120501_090155.jpg
>
> http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_20120501_090207.jpg
>
> http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_20120501_090234.jpg
>
> http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_20120501_090220.jpg
>
> http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_20120501_090213.jpg

bass blom
2 mei 2012, 08:53
en ik vind aflaat voor en spot prijs een charvel

lijkt wel google vertaalde spam :D

Orpheo
2 mei 2012, 09:10
Crap. Moest zijn: vind aldaar voor een spotprijs een charvel.

Usa voor prijs van jap.

bass blom
2 mei 2012, 09:12
lekker vies kleurtje, mooi ding om voor een smak geld aan ijsselrobo te verpatsen? :D

muziekschuur
2 mei 2012, 09:16
Mooi... Ademt aan alle kanten KWALITEIT... uit...

zoon van Piet
2 mei 2012, 09:52
.. en hij mag niet in de vuilnisbak!

ik heb de verre voorloper, schat ik:

http://img43.imageshack.us/img43/6646/img0418yh.jpg

althans zo'n zelfde gifgroene kleurtje - moet je echt van houden!

Nielsje
2 mei 2012, 11:40
I Like! Superstrats zijn leuk :)

Oranjeaap
2 mei 2012, 11:48
Ik vind em gaaf

Lexvandoef
2 mei 2012, 12:13
Vet orpheo, lekker kleurtje!

Luke-wannabe
2 mei 2012, 12:24
Wat heb je betaald als ik vragen mag? Vette gitaar hoor!

allochthomas
2 mei 2012, 12:25
Orpheo krijgt eindelijk smaak:ok:

Squier4ever
2 mei 2012, 12:27
6500€? :D 10tekens

Duhsjaak
2 mei 2012, 12:32
Hi
Een verrassing is het zeker.
Ik persoonlijk ben niet zo van de humbuckers/humbuckels in het geval ie in C. zou zijn gemaakt.
Maar die Charvels spelen doorgaans als een tierelier. Deze zal daar denk ik geen uitzondering op zijn.
Veel plezier ermee!

Buiten inj de zon? Da's pas echt blind typen. Vergeef daarom typefouten.
Vriendelijke groet, Gus

Speeddemon
2 mei 2012, 13:37
Nice, Orph. Zelfde kleurtje als de Jackson waar "Adriana Smith" (van de Iron Maidens) ook op speelt. Die griet is sowieso wel een rondje google-image search waard. Nudge-nudge, wink, wink. ;)

http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_full_width/hash/85/12/851264029a53eabe63e8e18f6fecf43f.jpg

(Ze heeft uiteraard ook de witte, zoals mijn Pro-Mod:
http://2.bp.blogspot.com/-T8tD_n5SyGA/Tfv1xoEm1xI/AAAAAAAAA3A/qrflYYHVSBM/s1600/Courtney-cox.jpg

B-stone
2 mei 2012, 13:55
'tis weer eens wat anders als een les paul :soinnocent:

wat een super vet ding oprh!!

mag ik vragen wat je er uiteindelijk voor betaald hebt?

iwamoto
2 mei 2012, 13:57
Erg gaaf ding, als je het op je heupen krijgt denk dan even aan mij ;-)

Terminus
2 mei 2012, 17:50
Kijk, een mooie Strat! Yup, het is een Promod, een SoCal. Erg geschikt voor mods, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen.

En Speeddemon: Orpheo's SoCal is Candy Green, en die op de foto lijkt meer Slime Green (Slime Green is niet metallic en meer kotsgroen dan grasgroen). En die tweede gitaar is een Jackson Adrian Smith San Dimas.

interessander
2 mei 2012, 19:20
Goeie kleur (zeker icm het bleke maple) en lekker no nonsense qua electronica en hardware: mooi ding!

Orpheo
2 mei 2012, 19:29
Haha ik ben er zeer happy mee. Ik heb minder betaald dan een nieuwe japanse.

@iwamoto voorlopig niet maar ik houd je in mijn achterhoofd.

Die andere groene is overigens ook tof!

Ik denk aan 2 kleine mods. 5weg superswitch voor wat leuke wiring (zoals musicman dat soms doet....) En een tonepot. Wel op een andere slagplaat, deze houd ik origineel haha. Maar niet omdat het perse nodig is, maar omdat het leuk is, en kan...

@speeddemon te mooie vrouw is dat gewoon, geweldig!

Braindead
2 mei 2012, 21:24
Grappig dat ik nooit jaloers ben geweest op Orpheo vanwege zijn gitaren, maar nu ben ik me toch jaloers! :D

Echt een supervette gitaar man en klinken doen die dingen als de beste. Eindelijk heb je het licht gezien Orph

Speeddemon
2 mei 2012, 22:11
En Speeddemon: Orpheo's SoCal is Candy Green, en die op de foto lijkt meer Slime Green (Slime Green is niet metallic en meer kotsgroen dan grasgroen). En die tweede gitaar is een Jackson Adrian Smith San Dimas.
Ehm, 1e post zegt Orph zelf dat ie Slime Green is.

Orpheo
2 mei 2012, 22:20
Tis toch niet slime hoor... Die zat blijkbaar op de model 2.

mesaman
2 mei 2012, 23:22
nu ben je klaar met gitaren zoeken?of ga je nu voor de JEM?

Braindead
2 mei 2012, 23:35
Okay, ik zal maar bekennen dat ik ook jaloers ben vanwege je Warmoths ;) Ga je die gitaar trouwens houden of gaat ie de verkoop in?

Orpheo
3 mei 2012, 02:18
nu ben je klaar met gitaren zoeken?of ga je nu voor de JEM?



ik zocht niks, het kwam op mijn pad...een jem is zeker tof. En nee, ik ga deze voorlopig niet verkopen.heb al jaren geen gitaar meer verkocht...

SloeGin
3 mei 2012, 14:13
Mooie gitaar.
Hoe bevalt de neck je?

Jan Buurman
3 mei 2012, 17:32
Sorry. effe topic kapen... Orph, je mailbox is vol!! Ik heb je gePMd.

Orpheo
3 mei 2012, 20:11
fixed. Wil je de a5 weer terug ipv a8?gooi anders even een balletje op oo het duncan forum. Daar is de jb8 beter te slijten dan hier.

YannickH
3 mei 2012, 20:23
knap ding orpheo!

Martijn-w
3 mei 2012, 20:33
Vreselijk lelijke gitaar :hide:

Braindead
3 mei 2012, 22:20
@ Martijn-w: Seriously?

Martijn-w
3 mei 2012, 22:33
Yup, komt vooral door de zwarte hardware. Dat vind ik eigenlijk altijd enorm lelijk. En die floyd vind ik lelijk.

Maar ik denk wel dat ie heerlijk speelt. Dat is uiteindelijk dan toch weer het belangrijkste.

Jasper.
3 mei 2012, 22:55
Ik vind juist die zwarte hardware supergaaf met zo'n lichte maple neck. En die groene kleur... Ik ben jaloers :mmmm:

Orpheo
4 mei 2012, 00:55
Ik kan het me zo goed voorstellen. Ik vind m gaaf,tof,geweldig, maar niet mooi per se. Maar hij speelt grandioos...

TimoSomers
4 mei 2012, 01:09
Ik heb een zwak voor Charvels, mooi man!

Malle Eppie
4 mei 2012, 12:55
Ik heb een zwak voor Charvels, mooi man!

Yep, me too. Lekker no-nonsense. Volume pot, humbucker en gaan!

Orpheo
17 mei 2012, 17:06
Goed, de witte broodsweken zijn voorbij. Ik ben nog steeds gek op deze gitaar. Alles klopt. Bespeelbaarheid en tone. Looks wat minder. In de lijn van de naam, pro MOD, ga ik m modden doch subtiel. De tonezone moet wat hotter worden, de evo is te sterk. Ook heeft ie iets meer hoog nodig. Kortom: mod time! Alnico8 erin, airbucker mod, en andere polepieces. De slugs gaan eruit en ik stop er stalen hex polepieces in. Van die kleine staafjes zonder kop, zoals dimarzio wel vaker doet. Dat verlaagt de inductie, dus meer bite.

zeiler
17 mei 2012, 17:11
hmmm... afgelopen weken in Servië, Kosovo, Bosnië én Kroatië geweest, maar daar betaalde je voor de gitaren absoluut geen 'leuke prijsjes...'

Ziet er vreselijk tof uit man!

B-stone
17 mei 2012, 18:34
De tonezone moet wat hotter worden, de evo is te sterk. Ook heeft ie iets meer hoog nodig. Kortom: mod time! Alnico8 erin, airbucker mod, en andere polepieces. De slugs gaan eruit en ik stop er stalen hex polepieces in. Van die kleine staafjes zonder kop, zoals dimarzio wel vaker doet. Dat verlaagt de inductie, dus meer bite.

ik wist niet eens dat dat kon, andere polepieces etc. doch vet!! :D

Orpheo
17 mei 2012, 19:25
Tja... veel kloten met pickups en opeens ontdek je leuke mods. Ik wil vooral de inductie verlagen. Dat haalt die 'sag' weg. De air mod is een stuk metaal weghalen, dus je verlaagt nogmaals de inductie. Er zit dan een air gap tussen magneet en polepiece, en om meer effect te behalen ga ik dus polepieces vervangen. Het element krjjgt dan de looks van de seymour duncan screamin demon.

The Bertman
17 mei 2012, 19:48
Tja, what can I say? Je weet dat ik een Charvelfan ben. Ik heb nog steeds die Tele die ooit van jouw was.
Prima aankoop, veel plezier ermee!

B-stone
17 mei 2012, 20:20
Tja... veel kloten met pickups en opeens ontdek je leuke mods. Ik wil vooral de inductie verlagen. Dat haalt die 'sag' weg. De air mod is een stuk metaal weghalen, dus je verlaagt nogmaals de inductie. Er zit dan een air gap tussen magneet en polepiece, en om meer effect te behalen ga ik dus polepieces vervangen. Het element krjjgt dan de looks van de seymour duncan screamin demon.

klinkt erg interessant, á la screamin demon is dan met imbus boutjes?

Glowskull
17 mei 2012, 21:15
Wow de kleur ! :mmmm:

Orpheo
17 mei 2012, 22:05
Tja, what can I say? Je weet dat ik een Charvelfan ben. Ik heb nog steeds die Tele die ooit van jouw was.
Prima aankoop, veel plezier ermee!

Tio ;) ik had de mijne niet moeten verkioen haha.

Kijj maar naar fotos van de screamjn demin,dan sbap je watvik bedoel. 2 gelijk gewonden sporlen, eentje met fillister polepieces, een met hex. En in mujn geval nog wat leuks ' under the hood'.

Orpheo
17 mei 2012, 22:09
Top ;) ik had de mijne niet moeten verkopen haha.

Kijk maar naar fotos van de screamin demon,dan snap je wat ik bedoel. 2 gelijk gewonden spoelen, eentje met fillister polepieces, een met hex. En in mijn geval nog wat leuks ' under the hood'. Die air mod en een alnico8 dus. 2 totaal verschillende polepieces in 2 redelijk gelijke spoelen geeft wat meer dynamiek en openheid dan normaliter het geval met symmetrisch gewonden spoelen.

Speeddemon
18 mei 2012, 13:46
Hey Orph, was het niet makkelijker geweest om te doen wat ik met de mijne deed? ;-)

Air Norton neck, Norton bridge, Floyd Upgrades Brass Big Block en Brass Tremstopper=meer bite, minder sag, meer sustain, geen mud.

Orpheo
18 mei 2012, 19:31
Ik ben aan t verhuizen, beetje een impromptu ding. Moet even goed op m'n geld letten. Ik ga sowieso het block vervangen, maar kloten met het element is ook leuk ;)

Orpheo
29 juni 2012, 01:17
Ik heb wat mods gedaan aan het brugelement. alnico 8 half air mod is het nu geworden! veel meer upper mids dan voorheen. meer bite maar niet gritty. Ik erger me nog wel aan 't feit dat het lage mid zo duidelijk naar voren komt. dat ga ik wegwerken door de baseplate te veranderen. nickel silver ga ik dit weekend eronder zetten. Het wordt dan dus eigenlijk een JB8+. de spoelen lijken namelijk op die van de JB, alleen dan hotter gewonden, maar de magneten, polepieces en baseplate zullen als een JB zijn. cute!

Speeddemon
29 juni 2012, 12:32
Nogmaals, probeer voor de grap eens een stock Norton F-spaced in de brug... ik heb geen last van overheersend laag-mid of teveel upper-mids...gewoon goed. Sterker nog, hij zou nog iets meer lompe druk van een Super Distortion mogen hebben, maar zo als ie nu is, is ie wel gecontroleerder. Ik heb er geen JB in gehad, wel een Duncan Distortion, en dat was -voor Maiden- té strak en lomp. Wel ideaal als ik Kreator/Sacred Reich/Hell/etc. zou hebben gespeeld. Ik heb zo'n vermoeden (aangezien ik in 2 Hamers zowel een DD als JB heb liggen), dat een JB in die Charvel ook iets té bitey/modern zou worden t.o.v. de Norton.

Heb je nog iets met de neck pickup gedaan? Ik ben van Evo Neck naar Air Norton naar Breed Neck terug naar Air Norton gegaan.
Evo=iets te modern/direct en dun.
Breed=iets te mild/breed/vol, tegen het zompige aan, maar relatief te weinig mids.
Air Norton=goed. (zou nog meer "Slash-alnico" sound mogen, maar om een Les Paul-response uit een Charvel shredder te verwachten, is misschien niet helemaal realistisch).

Orpheo
30 juni 2012, 08:17
Ik krijg van seymour duncan een patb3 blues saraceno en de screamin demon. Veel beter voor deze gitaar omdat ze wel die agressie hebben, maar veel minder dozig klinken dan dimarzios. Komt o.a. door die brass baseplate. De wissels zijn leuk maar ook onderdeel van mijn onderzoek voor mijn blogs.

mesaman
2 juli 2012, 12:51
charvel heeft een ontzettende gave uitstraling, pracht gitaren!

ik heb er zelf ook eentje.