PDA

View Full Version : misschien wat voor de zelfbouwers..



PeArLjAm
9 juni 2003, 22:13
Ik heb hier een doos met allemaal componenten liggen voor het nabouwen van een fulltone '69 fuzz. Ik kom er echt helemaal niet aan toe en ik dacht misschien kan ik hier de zelfbouwers blij mee maken. Het gaat om alle onderdelen (alleen 1 weerstandje (zon ding met kleurcodes bedoel ik..) is verkeerd, die kosten 10 cent ofzo,electronicamensen hebben die ongetwijfeld liggen), een dpdt schakelaar, hammond doosje (a 13 euro), 2 nos germanium ac128 transistoren, bordje waar je alles in kan solderen (die met alleen strepen van tin waar je alles insoldeert), 4 potmeters natuurlijk en de ingangen waar je je snoer in doet. Ik was geloof ik 55 euro kwijt. Iemand interese hierin? Ik heb er namelijk geen tijd voor, en de kennis ontbreekt ook eigenlijk wel. Een snoertje en wat solderen in mijn gitaar lukt nog wel maar voor de rest ben ik te ongeduldig. En ga nou niet zeggen post dit op gitaarmarkt, ik wil alleen maar iemand die zoiets wil bouwen blij maken... :)

gr. YOri

sash
9 juni 2003, 22:33
Stuur de set op en ik zet em voor je in elkaar :)

PeArLjAm
9 juni 2003, 22:35
Stuur de set op en ik zet em voor je in elkaar :)

je mag hem kopen :)

sash
9 juni 2003, 22:36
No fenk joe. Kheb een '69 gehad. Dat wil ik niet weer meemaken :D

PeArLjAm
9 juni 2003, 22:40
No fenk joe. Kheb een '69 gehad. Dat wil ik niet weer meemaken :D

jank niet het is een mooi pedaal ik heb de originele geprobeerd en die klonk echt wel goed, super jimi hendrix toon.. alleen voor sas de toonzeikerd is ie niet goed genoeg :D

sash
9 juni 2003, 22:42
Tsss... Jimi toon... Dat is geen Jimi toon. Jimi speelde met silicon fuzzes bi-atch :D

PeArLjAm
9 juni 2003, 22:45
Tsss... Jimi toon... Dat is geen Jimi toon. Jimi speelde met silicon fuzzes bi-atch :D

dan heb jij zeker nog nooit naar are you experienced geluisterd en naar vele andere albums.... Germanium fuzzfaces all the way dude!!!!! Alleen in zijn latere loopbaan speelde hij meer op siliconen maar ook niet altijd. Nou niet bijdehand gaan doen he oostblokkertje :D .....

sash
9 juni 2003, 22:48
Helemaal wel, maar die toon was niet zo cool als de Band of Gypsies toon. Waarom denk je dat ik er een siliconenfuzz bij wil :D
Tja je bent verslaafd of je bent het niet :)

PeArLjAm
9 juni 2003, 22:51
ok nou ff ontopic, voor de mensen die wat zelf willen bouwen is dit een moioe kans ;) germanium fuzz klinkt lekker warm een 'cleaned' mooi op met de volumeknop..

EdJ
10 juni 2003, 03:22
Eh,hoe kom je aan de transistors?Wat is hun gain?

blimb
10 juni 2003, 14:13
ik ben wel geintreseerd ... maar wat wil je dr voor hebben?

V!N
10 juni 2003, 14:41
Siliconen: middel om borsten waterdicht mee te maken

PeArLjAm
10 juni 2003, 16:12
Eh,hoe kom je aan de transistors?Wat is hun gain?

transistoren heb ik bij de lokale electronica boer gekocht, ik heb geen idee wat hun gain is..

PeArLjAm
10 juni 2003, 16:13
ik ben wel geintreseerd ... maar wat wil je dr voor hebben?

uhm nou ja een leuk prijsje.. mail me maar even: pearlieguy@hotmail.com

EdJ
10 juni 2003, 19:38
Ik wil niet zeuren dus doe ik het maar even wel;de kans dat je pedaal goed klinkt met gewoon bij de electroboer gekochte ac 128`s schommelt zo tussen de 10 en 30 procent.Je zult ze moeten testen op lekkage en gain en dan het circuit van de fuzz aan moeten passen aan de dan eventueel gevonden niet lekkende ac128`s.da`s een hoop werk en er is een dikke kans dat je er 100 moet kopen voordat je de goede hebt.
Steve Daniels@smallbearelectronics verkoopt al reeds gesteste en doet daar een briefje bij welke weerstanden in het circuit je moet aanpassen.
Dat is de snelste en beste methode.

PeArLjAm
10 juni 2003, 20:28
ja dat wist ik ook niet, ik ga er gewoon vanuit dat die transistoren de goeie zijn en dat ze goed functioneren. Bovendien zitten er van die voetjes bij de onderdelen waar je ze zo in en uit kunt solderen en die transistoren dus zo kunt vervangen als het niet de goeie zijn. In het schema die ik van internet had stond er dat ik deze ac128s kon gebruiken.

EdJ
11 juni 2003, 13:13
Germanium transistoren kun je beter niet solderen.

V!N
11 juni 2003, 20:10
Hoe horen we die dan vast te zetten, duct tape ?

Kraaak
11 juni 2003, 20:20
heej, wat is het grote probleem als de transistors anders klinken?
Die vintage pedalen werden vroeger van de goedkoopste onderdelen in de buurt gemaakt. En als ie dan anders klinkt heb je een eigen sound voor weinig geld hehe. :razz:

PeArLjAm
11 juni 2003, 21:21
Trouwens het setje is weg, maar de discussie kan natuurlijk doorgaan hehe :D go on dudes 8-)

EdJ
11 juni 2003, 21:39
Daar zijn die voetjes dus voor.Daar druk je ze gewoon in,hoef je niet te solderen;blijven dan goed zitten.

PeArLjAm
11 juni 2003, 22:27
Daar zijn die voetjes dus voor.Daar druk je ze gewoon in,hoef je niet te solderen;blijven dan goed zitten.

nou ja die zaten er dus bij, ik heb er zoals eerder gezegt niet zoveel verstand van maar dan kan hij de transistors er gewoon in drukken..

MADdie86
11 juni 2003, 22:58
Uhm je hoeft niet perse voetjes te gebruiken. Als je de tor klaar hebt op de gewenste plaats even snel een druppeldje soldeer en snel wegtrekken na een paar minuten het volgende pootje ect.

Personelijk heb ik het zelf op 6v buizjes, kan je nog warmer en lekkerdere fuzz.

EdJ
11 juni 2003, 23:27
Ja je KUNT ze nat wel solderen maar in dit geval zou ik het niet doen(ik plaats ze trouwens altijd in een voetje;mij te duur om ze te moeten vervangen:)er zal hoogstwaarschijnlijk nogal wat getwiekt moeten worden en dan zijn voetjes erg handig.

V!N
12 juni 2003, 15:47
Ik heb even de intro van een live opname van Bleeding Heart neergezet. Dit nummer is samen met (een volslagen bezopen) Jim Morrison en staat op zo'n beetje elke Hendrix' compilatie die je voor vijf piek bij de benzinepomp kunt kopen :)

Maar ik dwaal weer af .. Waar het om gaat is: Wat is dit voor fuzz ? Germanium, Silicium .. beide ?

http://users.alwaysaccess.nl/~eisen/bleeding_heart.mp3

Het fuzzt echt de pan uit en zo hup het dak door ! Veel aggressiever dan bijv. de Marshall Supafuzz (weet iemand hier misschien ook meer van ? schema's etc.)

Oh, en EdJ, jij hebt ook weer mail :)

EdJ
12 juni 2003, 17:27
Kun je die nog een keer sturen want ik heb `m niet :lol: :cry:

V!N
12 juni 2003, 22:55
Kun je die nog een keer sturen want ik heb `m niet :lol: :cry:

En hopla, nog een keer :)

EdJ
12 juni 2003, 23:33
Heb `m;moet zo weg.Mail je morgen :lol:

V!N
13 juni 2003, 23:08
Heb `m;moet zo weg.Mail je morgen :lol:

OK, maak ik alvast een nieuw onderwerp aan over die jimi + jim fuzz :cool: (ik blijf erbij dat dit het hamburgerboefje van de mac is, dat ding in zo'n zwart/wit gestreepte pyama, maar nu dwaal ik weer af ..)

V!N
16 juni 2003, 15:42
Heb `m;moet zo weg.Mail je morgen :lol:

Ik denk dat m'n mail jouw mail niet lust :-? probeer het nog eens ?

EdJ
16 juni 2003, 15:46
ja,er is wat mis want ik krijg steeds mail terug.Ik probeer het straks nog ff.

V!N
16 juni 2003, 22:12
Hij heeft er nog steeds geen zin in, misschien ligt het aan lycos. Probeer het eens op de e-mail adresssen die ik in je prive-box heb gestopt en als die ook niet werken, lossen we het met diezelfde prive-box :)

groets,

V!N