PDA

View Full Version : Mesa Lonestar.... Ervaringen???



groovieguitarguus
1 mei 2012, 19:09
Door wat YouTube links (Andy Timmons)... en mijn voorliefde voor Mesa overdrive sounds...
Ben ik geïnteresseerd geraakt in een LoneStar.

Zijn er ervaringen?
Voor zover ik weet heb je de Classic en de Special
Verschil volgens mij in Vermogen en gebruikte eindbuizen...

Graag lees ik jullie ervaringen...

Zelf hou ik van een hele mooie Clean / Crunch / Rocksound... Zeker geeen Metal...

Dimitri92
1 mei 2012, 21:04
Ik heb zo'n grote 100watter gehoord, een blauwe 2x12combo, en een 1x12 30 watter combo, cremekleurig. Heb alle kanalen geloof ik wel gehoord en vond alles zeker niet slecht. Er zat sprankelend clean in tot dikke zware oversturing, die best voor metal door zou kunnen gaan als ik het me goed herinner.

Wat mij betreft zit je voor alle muzieksoorten goed met deze amps. Mij sprak het geluid alleen niet enorm aan omdat ik het soms kil over vond komen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. En laten we eerlijk zijn, het zijn oerdegelijke amps!

Tristan
2 mei 2012, 11:13
Ik ben er zeker niet weg van, heel raar klinkend en werkend drivekanaal met die dubbele cascading gains (ik ben sowieso nooit een amp met die opzet tegengekomen die een solide overstuurde sound had).
De Lonestar Special vond ik helemaal een drama omdat het geluid compleet in de kast bleef hangen, totaal geen power, zelfs een Orange Rocker 30 blies 'm volledig weg, normaal gesproken ook al niet een amp die wat mij betreft bekend staat om zijn overtuigende sound.
De gewone Lonestar heeft wel een prachtige clean, ik geloof dat Andy Timmons hem ook met name daarvoor gebruikt.
Maar goed, dan kan je net zo goed of beter nog een Blue Angel op de kop tikken eigenlijk.
Die nieuwe Mesa's is echt niet je van het heb ik het idee, ik heb ook meerdere (grotere) bands er live mee zien optreden waarbij de gitaarsound echt totaal niet doorkwam.
Geef mij maar die oude bakken, Mark series, DC series, mooie clean, maar ook overstuurd zijn daar nog overtuigende sounds uit te halen.

dml
2 mei 2012, 12:25
Ik deel min of meer de ervaringen van Tristan m.b.t. de Lonestar amps. Maar zoals gewoonlijk is een Mesa niet een allemans-vriend. Ondanks dat ik al jaren met een Triple Recto speel, kon ik uit de Lonestar ook geen fatsoenlijk overstuurd kanaal krijgen, sprak me totaal niet aan en het geluid bleef inderdaad in de kast hangen. Niet mijn kop thee, maar misschien wel de jouwe en er is maar één manier om daar achter te komen.

groovieguitarguus
2 mei 2012, 18:55
Hmmm.... niet al te opbeurende berichten... ;-)

Volgende week mag ik even voor een tijdje een Lonestar 2x 12 lenen.

Gezien jullie reacties... neig ik dan toch weer naar een mooie Fender Amp... met wat pedalen...

muziekschuur
2 mei 2012, 19:27
Vergeet niet de Transatlantic te testen....

groovieguitarguus
31 juli 2012, 13:49
Toch blijf ik nieuwsgierig...

Nog andere 'meningen' ervaringen???

arjanb01
31 juli 2012, 14:51
Ik deel de mening van de anderen. Als je voor een goeie mesa wilt gaan die zowel goed gedefinieerd klinkt op alle kanalen ga voor een ouwe studio .22 of een oude mark series. Tweedehands legio te vinden. Mijn ervaring met mesa's zijn dat ik ze nogal gecompressed vind klinken wat stand alone lekker is maar in een bandsituatie dramatisch is voor jezelf en de mixer. Maar dat zal je proefondervindelijk moeten ervaren dus! Succes met testen en laat maar horen wat het geworden is!

jutter
31 juli 2012, 17:58
Mesa moet je leren kennen als je daar geduld voor heb. Ik heb een Mark V gehad, fantastische versterker maar ik kon er maar 2 overtuigende sounds uit krijgen. Dus maar te koop gezet. Er kwam een koper voor die zijn hele leven al op Mesa's gespeeld heeft. Hij wist er binnen een mum van tijd fantastische sounds uit te toveren, waarbij mijn bek open viel van verbazing. Dus als je er tijd in wilt steken zijn het fantastische amps, ook de Lonestar!

YannickH
31 juli 2012, 20:40
misschien ook eens kijken naar de stiletto deuce 2...

FALLINGLEGACY
31 juli 2012, 21:25
Ik heb, toen in m'n ac30 ging halen, gespeeld op zo'n 1x12" lonestar combo en ben sindsdien terug helemaal onder de indruk van mesa. De rectifier en mark series vind in helemaal niets, maar die lonestar, mmh!
Super clean kanaal, en die crunch is goddelijk! En dan al die switching opties, met volumes, wattages en reverb.. One day!