PDA

View Full Version : opzoek naar hout



lindstrom
1 mei 2012, 16:01
Menschen,

Ik ben opzoek naar hout, dikke planken mahonie en esdoorn om specifieker te zijn.

4 stuks mahonie 730 X 400 x 38 mm
1 stuks mahony 654 X 654 X 26 MM
1 stuks Esdoorn 654 X 654 X 26 MM

Het doel:

oversized 2 x 12 maken met esdoorn als plank waar speakers in komen te hangen en mahonie kast in "vingerverbinding"
Speakers: Celestion V30

waar kan ik voor deze planken terecht? en wat gaat zoiets kosten?

Materialen, hoekstukken, speakers, handgrepen etc zijn allemaal aanwezig, gaat nu puur om het hout, lijm en schroeven.

nico verduin
1 mei 2012, 16:02
Amsterdamse fijnhout bijvoorbeeld. Wel een dikke portemonnee meenemen

lindstrom
1 mei 2012, 16:26
Amsterdamse fijnhout bijvoorbeeld. Wel een dikke portemonnee meenemen

Indicatie? .....

Tabula Rasa
1 mei 2012, 16:27
Dat wordt zwaar, erg zwaar, reken op het gewicht van een stuk of 7 les pauls, dan nog speakers erbij. Inderdaad, Amsterdamse Fijnhouthandel kan je verder helpen.

Tabula Rasa
1 mei 2012, 16:28
Indicatie? .....

Geen idee, maar het wordt wel echt heel erg duur, omdat de stukken erg breed zijn. mahonie in een breedte van ongeveer 60 cm ???

LGK
1 mei 2012, 18:02
waar verkopen ze eigenlijk elzen? Stukje van 35 x 50 ofzo (wordt een strat)
Ook Amsterdamse fijnhout? Of ergens anders?

Grz

The Bertman
1 mei 2012, 18:10
Gaat naar Zelfbouw. (Dit is meer voor elektronica.)

spirit
1 mei 2012, 23:16
Menschen,

Ik ben opzoek naar hout, dikke planken mahonie en esdoorn om specifieker te zijn.

4 stuks mahonie 730 X 400 x 38 mm
1 stuks mahony 654 X 654 X 26 MM
1 stuks Esdoorn 654 X 654 X 26 MM

Het doel:

oversized 2 x 12 maken met esdoorn als plank waar speakers in komen te hangen en mahonie kast in "vingerverbinding"
Speakers: Celestion V30

waar kan ik voor deze planken terecht? en wat gaat zoiets kosten?

Materialen, hoekstukken, speakers, handgrepen etc zijn allemaal aanwezig, gaat nu puur om het hout, lijm en schroeven.

Ik heb behoorlijk wat mahonie liggen, 900x240x40 en 900x270x40 Van de breedte maat gaat nog wel een stukje af ivm een groef die erin zit. Zijn oude maar ongebruikte traptreden. In de groef loopt normaal gesproken een rubber anti slip pees.

Als het iets is PM me maar.

teunallica
2 mei 2012, 06:13
Je kan deze meneer (uit zwolle) een mailtje sturen:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=ondegit&md=details&id=157396

Ik bestel regelmatig hout bij hem. Goedkoop en altijd vriendelijk

Wombat
2 mei 2012, 10:18
Je kan deze meneer (uit zwolle) een mailtje sturen:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=ondegit&md=details&id=157396

Ik bestel regelmatig hout bij hem. Goedkoop en altijd vriendelijk

Hier heb ik 2 weken geleden ook een beste plank mahonie weg gehaald. En inderdaad een erg vriendelijke man

Rizz
2 mei 2012, 10:22
Je kan deze meneer (uit zwolle) een mailtje sturen:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=ondegit&md=details&id=157396

Ik bestel regelmatig hout bij hem. Goedkoop en altijd vriendelijk

Ik denk nog, ik PM 'm dit adres, wil geen reclame maken, maar er zijn er dus meer met dit idee! :)

Mattia
2 mei 2012, 11:18
Paar vragen:

- Waarom je speakerboard uit massief hout, en niet goede kwaliteit multiplex (zoals eigenlijk alle speakerkastbouwers doen en aanraden - je wil de boel niet teveel kleuren). Krijg je enkel veel meer gewicht, veel hogere kosten, veel hoger risico op kromtrekken bij zo'n groot, valk oppervlak, kan ook gaan barsten. Het zal de klank wel kleuren, maar of dat in positieve of negatieve zin is blijft maar de vraag. Als het om looks gaat kun je beter fineer gebruiken.
- Waarom zulke dikke planken? 18mm, hooguit 24-25mm dik massief hout moet ruimschoots voldoende zijn voor cab zijkanten.
- Je hebt grotere kans om mooiere (kwartiers gezaagde) stukken te vinden als je smallere stroken verlijmd. Zeker voor breede, smalle planken geen slecht idee. Kijk naar Sipo of Sapele mahonie, kunnen de prijzen best redelijk meevallen

Ik ga binnenkort zelf een 1x12 oversized cab maken, waarschijnlijk limba, misschien sapeli (omdat ik dat heb liggen), met massief multiplex baffle.

teunallica
2 mei 2012, 11:53
Ik denk nog, ik PM 'm dit adres, wil geen reclame maken, maar er zijn er dus meer met dit idee! :)

T is gewoon een aanrader;) Het hout van mn wenge les paul komt ook van hem en van de week krijg ik een lading essen (2 bodies) + een plank alder (1 body), dus 5 tientjes voor 3 bodies.... 'Daar ga je toch zeker zelf niet voor plukken?//...':seriousf:

Maar (correct me if I'm wrong) eerder in dit draadje wordt rechtstreeks verwezen naar de amsterdamse fijnhout handel (waar ik ook graag heen ga hoor). Dus wat is er anders als ik naar een advertentie verwijs van een 'hobby' houthandelaar? Ik geef de topicstarter eerder een zetje in de goeie richting;)

Rizz
2 mei 2012, 12:29
Geen kritiek! En idd niet anders.. het ging mij meer om het feit dat.. nou ja leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.. Als u begrijpt. ;) En ik weet niet hoe dat zit bij hem. Duwtjes zijn altijd goei, daar hoor je mij niet over.

teunallica
2 mei 2012, 13:31
Geen kritiek! En idd niet anders.. het ging mij meer om het feit dat.. nou ja leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.. Als u begrijpt. ;) En ik weet niet hoe dat zit bij hem. Duwtjes zijn altijd goei, daar hoor je mij niet over.

Ik bedoelde het niet zo heftig zo als het misschien over komt:) Ik vroeg het me gewoon af.

Trouwens Mattia, zo af en toe kom ik in (oudere) posts tegen dat jij wel eens groepsinkopen voorstelt, of dat er mooie stukken esdoorn bij jou vandaan komen.... doe je dat nog steeds? Ik ben namelijk de laatste tijd veel op zoek gegaan naar mooie flamed en quilt gitaartopjes, maar hier in NL vind ik dat niet echt (kan aan mij liggen:chicken:). Of heb je misschien tips om te kijken voor gitaartoppies? (laatst kwam ik op besteurospruce uit. Erg mooie topjes, maar nergens prijzen te vinden)

Cocobolo
2 mei 2012, 20:49
..Trouwens Mattia, zo af en toe kom ik in (oudere) posts tegen dat jij wel eens groepsinkopen voorstelt, of dat er mooie stukken esdoorn bij jou vandaan komen.... doe je dat nog steeds? ...
Ik heb toen ook meegedaan met de groepsinkoop. 4 of 5 blokken flamed maple die omgerekend op 135 euro per blok kwamen. Ik heb ze gekocht om te bookmatchen, voor topjes met flinke carve (bijvoorbeeld Les Paul). Maar pas op dat je jezelf inhoudt, het is erg verleidelijk om te bestellen maar bij mij ligt het er allemaal nog steeds ongebruikt :seriousf:

Cocobolo
2 mei 2012, 20:53
Je kan deze meneer (uit zwolle) een mailtje sturen:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=ondegit&md=details&id=157396

Ik bestel regelmatig hout bij hem. Goedkoop en altijd vriendelijk
Dat is Rick, altijd vrolijke en vriendelijke kerel. Heb regelmatig hout bij hem gekocht/ aan hem verkocht/geruild. Hij verkoopt veel van de mooie dingen die hij maakt en alle winst gaat naar KiKa (Kinderen Kanker Vrij).

Rizz
2 mei 2012, 21:47
Dat was toch niet lang geleden: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?153106-Nieuw-Stekje-en-Madinter-bestelling-group-buy

Mattia
2 mei 2012, 22:10
Af en toe doe ik een groepsinkoop, ja; meer voor de leuk/als 'service' dan iets anders. De maple tops (blokken inderdaad) heb ik gekocht omdat ik een goede prijs kreeg van een Canadese handelaar die ik ken, en de kosten van verzending zijn voor 2-3 absurd hoog, maar voor een stuk of 20 blokken wel te overzien. En net als Cocobolo heb ik ze eigenlijk nog allemaal ongezaagd en ongebruikt liggen. Heel misschien heb ik wel wat in de categorie drop top voor je, aangezien ik niet heel veel flat top elektrische gitaren bouw, maar het bulk is vooralsnog voor eigen gebruik. Meestal neem ik wel wat mee bij de gitaarbouwersmeetings, want realistisch gezien, met mijn huidige bouwtempo, ben ik lang en breed met pension voordat ik door de helft van het hout heen ben (en ik moet nog meer dan 30 jaar werken voordat het zover is...)

rickkoorman
13 mei 2012, 19:44
Forummers,

Die meneer in Zwolle ....dat ben ik dus....Het is erg leuk om te lezen dat mijn hulp zo gewaardeerd worden. Houtbewerken is voor mij een hobby, om dit alles te bekostigen verkoop ik wat stukken hout.

groeten uit Zwolle

Rick

stevierayfan
13 mei 2012, 20:25
Amsterdamse fijnhouthandel is egt goed vindt ik, aanrader!!