PDA

View Full Version : ibanez rg770dx jaar 1991



helloman2
1 mei 2012, 00:21
hej mensen

ik had een vraag ivm ibanez rg770dx van 1991
Ik zou ze echt willen kopen voor 450euro
wat denken jullie?

http://ibanez.wikia.com/wiki/RG770DX

http://media.photobucket.com/image/ibanez%20rg770dx%201991/moobear47/Ibanez%20RG770DX/IMGP0227.jpg

bedankt he:)

smullie
1 mei 2012, 07:35
Als je een beetje rondkijkt op internet is dat zo ongeveer de prijs... Als je dus overtuigd bent dat je dit wil, dan moet je er voor gaan!

mesaman
1 mei 2012, 09:01
Ja,deze spelen heerlijk. Het is wel een opvallende gitaar,je moet er van houden.
Ik vind het te opvallend of niet extreem genoeg,zie de jems. Maar veel beter wordt het niet meer hoor.
Als jij die gitaar straks gewend bent, vraag steve,paul,joe maar eens.

Terminus
1 mei 2012, 11:08
De RG770 was destijds de duurste en meest luxe RG die je kon krijgen (daarboven had je nog de JEMs). Een paar jaar geleden is er een reissue van deze editie (Ruby Red met doorzichtige slagplaat en matchende inlays) gemaakt, die een stuk duurder is dan deze. Als hij helemaal puntgaaf is is 450 een goede prijs, anders is het vrij duur.

helloman2
1 mei 2012, 14:13
ik hou wel van extreme kleuren op een gitaar. Daarom vind ik ibanez net zo leuk. Want ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goede deal
en deze gitaar springt uit het oog en ik las er ook goede commentaren over en inderdaad er is een reissue van gekomen in 2008 denk ik
maar Terminus hoeveel zou jij er dan op bieden?

yavin
1 mei 2012, 17:32
Heb nog een RG 570... Was mijn eerste serieuze gitaar. Leuk ding, maar wel een erg dunne nek. Daar moet je van houden.

helloman2
1 mei 2012, 17:59
ik wil juist eens een gitaar met superdunne nek:D maar ik wil niet in zak gezet worden:p

Terminus
1 mei 2012, 18:39
ik hou wel van extreme kleuren op een gitaar. Daarom vind ik ibanez net zo leuk. Want ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goede deal
en deze gitaar springt uit het oog en ik las er ook goede commentaren over en inderdaad er is een reissue van gekomen in 2008 denk ik
maar Terminus hoeveel zou jij er dan op bieden?
Ik heb geen idee in wat voor staat deze gitaar is. 450 zou ik er alleen voor geven als de gitaar in goede staat is, slechts kleine krasjes, geen deuken, geen slijtage op de laklaag van de toets (oude Ibanez RG's met maple fretboard hebben dit vrij vaak, te herkennen aan lelijke donkere plekken die niet weg te poetsen zijn), goed functionerende onderdelen (vooral de brug, al moet je behoorlijk doen om die te slopen), goede afstelling en frets.

De RG770DX is iets duurder en luxer dan een RG550, terwijl de twee gitaren alleen verschillen in het uiterlijk en de elementen. In goede staat is 450 geen slechte prijs, maar ook geen werelddeal. Dingen als een koffer verhogen de waarde wel. Bij een speciale gitaar als deze is de waarde flink hoger als alles standaard is (of passende vervangers zijn gebruikt). Als iemand er zwarte elementen in heeft gezet of de gitaar heeft overgespoten daalt de waarde aanzienlijk. Er staat een RG770DX (in een wat vaker voorkomende kleur) die overgespoten en verbouwd is op Marktplaats, waarop iemand €250 heeft geboden. Daarentegen staat er een RG770DX in Lazer Blue (zelfde uitvoering als deze gitaar, maar dan blauw) op sevenstring.org waar de eigenaar $650 voor vraagt, maar nog niet heeft gekregen. Houd er rekening mee dat oude RG's in de VS aanzienlijk in waarde zijn gestegen de afgelopen jaren, terwijl in Nederland de prijzen al tijden aanzienlijk lager zijn dan vergelijkbare gitaren die een paar jaar nieuwer zijn.

En nog één ding: deze gitaar heeft nog de oorspronkelijke Wizard neck. Dat is de dunste hals die je gaat vinden op een elektrische gitaar, en is iets dunner dan huidige Prestige Wizards en Super Wizards. Deze zijn op hun beurt aanzienlijk dunner dan de necks van goedkopere RG's.

Braindead
1 mei 2012, 20:30
Als de staat goed is (let ook op de stemstabiliteit van de tremolo) dan denk ik dat je voor dat geld toch een heel lekker gitaartje hebt. Ik bedoel: goede hardware , dimarzio pickups, goede floyd, flashy inleg, en een kleurtje (waar je van moet houden).

Volgens mij bieden dit soort gitaren een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. (Ik heb overigens geen idee wat een normale prijs is voor dit model dus daar zou ik wel even ebay voor checken. Het limited edition principe zal hier wel voor een lichte prijsstijging zorgen)

helloman2
1 mei 2012, 21:26
Alles is nog origineel.
hier is alvast het zoekertje:
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/ibanez-rg770-dx-91-115140236.html?qq=ibanez+rg770&pcpl=&pc_id=&afd=

Terminus
1 mei 2012, 22:23
Alles is nog origineel.
hier is alvast het zoekertje:
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/ibanez-rg770-dx-91-115140236.html?qq=ibanez+rg770&pcpl=&pc_id=&afd=
600 is voor Europese maatstaven veels te veel. De advertentie klopt ook niet helemaal:
- De elementen zijn door DiMarzio gemaakt, in de zelfde fabriek als de in de advertentie genoemde Tone Zone en Paf Pro. Ze klinken niet het zelfde als die twee elementen (ze zijn er wel op gebaseerd) en zijn qua specificaties anders (je ziet ook dat het brugelement inbusschroeven heeft in plaats van slugs en platkopschroeven zoals de Tone Zone heeft). De meeste mensen zijn er niet wild van, maar slecht schijnen ze niet te zijn.
- De kwaliteit is hetzelfde als de RG550. Ze worden in dezelfde fabriek gemaakt en gebruiken voor een groot deel dezelfde onderdelen. Bij sommige RG7xx series staat er zelfs RG5xx in de neck pocket, omdat de body's tussen 550's/750's en 570's/770's uitwisselbaar zijn, afhankelijk van de lak.

Als de gitaar je bevalt is 450 een goede prijs.

helloman2
2 mei 2012, 20:34
bedankt voor al u info terminus en de rest :)

Bismarck
3 mei 2012, 15:02
Tijd terug een semi-punt gave rg565 gekocht. Ongeveer in dezelfde staat als deze 770. Wat krasjes in de lak maar geen cracks in het hout of in de neck, wat nogal vaak voorkomend is bij Ibanez gitaren uit die tijd. Omdat de neck halverwege overgaat in de headstock. Ik heb er toen 350 voor betaald.

Moest er wel voor naar België, desondanks totally worth it. Speelt als een droom, super licht en hals is echt mega dun, wel wat breder dan ik had verwacht maar daar was ik zo aan gewend. 600 is inderdaad te veel. Ergens tussen de 350 en 450 lijkt mij een goede prijs. Afhankelijk van de staat waarin hij verkeerd. Kan altijd tegenvallen als je hem gaat uitproberen. Succes ermee!

Terminus
3 mei 2012, 16:21
Tijd terug een semi-punt gave rg565 gekocht. Ongeveer in dezelfde staat als deze 770. Wat krasjes in de lak maar geen cracks in het hout of in de neck, wat nogal vaak voorkomend is bij Ibanez gitaren uit die tijd. Omdat de neck halverwege overgaat in de headstock. Ik heb er toen 350 voor betaald.

Moest er wel voor naar België, desondanks totally worth it. Speelt als een droom, super licht en hals is echt mega dun, wel wat breder dan ik had verwacht maar daar was ik zo aan gewend. 600 is inderdaad te veel. Ergens tussen de 350 en 450 lijkt mij een goede prijs. Afhankelijk van de staat waarin hij verkeerd. Kan altijd tegenvallen als je hem gaat uitproberen. Succes ermee!
Hoewel een RG565 minder luxe is kan je ze zeker vergelijken met deze RG770DX. De RG770's met matchende inlays zijn net als RG565's (die ook matchende inlays hebben) relatief zeldzaam, veel gewild en van ongeveer hetzelfde bouwjaar. Een RG770DX is wel meer waard dan een RG565.

helloman2
4 mei 2012, 20:13
ja ik ga een ibanez rg570ctam testen bij iemand. Die ze verkoopt voor 100 euro..:p mooi

Terminus
4 mei 2012, 23:32
ja ik ga een ibanez rg570ctam testen bij iemand. Die ze verkoopt voor 100 euro..:p mooi
100 euro? Dat is belachelijk weinig geld. Weet je zeker dat het te vertrouwen is?

mesaman
5 mei 2012, 09:21
blijkt het een rg 320 te zijn, bekend verhaal.

helloman2
5 mei 2012, 13:00
mesaman een rg320 heeft twee humbuckers. deze gitaar heeft twee humbuckers en een single coil en gold hardware op de tuners en de edge tremelo

RedBuell
5 mei 2012, 15:09
Ik heb er precies zo een. Ik heb hem destijds helemaal verbouwd. Special paint, midden pup dicht gemaakt, slagplaat weg, Dimarzio tonezone/evo erin en heb daar nu best spijt van. Ik heb er toentertijd 1200 gulden voor betaald. De gitaar klinkt erg goed, lekker helder maar best wel wat ballen. De smalle hals moet je van houden, ik heb er altijd een haat liefde verhouding mee gehad omdat de hals zo smal is. Persoonlijk heb ik liever 22 frets en een iets dikkere hals.

De mijne is bij een woning inbraak gestolen maar ik heb hem weer terug gevonden en daar ben ik erg blij mee. Ik merk dat ik hem minder gebruik nu ik een Charvel pro Mod en een JS 1200 heb en eerlijk gezegd vind ik dat erg jammer, hij klinkt heerlijk alleen is die hals te smal voor mijn smaak.