PDA

View Full Version : Pinkpop versterkers



Negative K3 fan
9 juni 2003, 22:09
ik heb vandaag een ebetje tv gekeken, drie keer een VH4 gezien, een keer bij b illy corgan, een keer bij anouk en nog een keer ergens anders, maar die ben ik geloof ik vergeten.

Verder werd er verschrikkelijk veel op les pauls gespeeld

kortom: bespreek de pinkpop versterkers/gear hier!

Nocki
9 juni 2003, 22:15
ik heb mn maat ((bassist)) gesproken die was er. en hij zag overal ampegs... hij is ook helemaal ampeg fan... heb m geluijk verteld dat ik een mesa mark IV heb... hij geloofd me niet.... :-)


Nocki

Negative K3 fan
9 juni 2003, 22:16
ja, ampegs zie je overal bij rock bands :S maarja, basversterkers :roll:

Wilson
9 juni 2003, 23:04
wat ik ervan gezien heb, niet veel, was dat ze bij anouk en placebo een marshall gebruikte, bij placebo stond er geloof ik ook nog een mesa bij. Bij danko jones stonden er 2 tops, waarvan een een engl, andere niet goed gezien, op een marshall cab. voor de rest heb ik geen idee....

Phyrexian
9 juni 2003, 23:52
ja, ampegs zie je overal bij rock bands :S maarja, basversterkers :roll:

what's wrong with bass-amps? :evil:

wanna1
10 juni 2003, 07:24
bij die evanesence stond zo'n line 6 geval,
zie je wel, ooit zo'n beroerd metal geluid gehoord ??

FNaRK
10 juni 2003, 09:11
vond het wel een vet geluid, zowiezo het geheel klonk vet....
denk toch dat je poep in je oren hebt :wink:

Casseman
10 juni 2003, 09:22
Bij Dandy Warhols stonden een paar Vox AC30`s

wimmeltje
10 juni 2003, 09:47
Die krullenbol van anouk met 2 bogners :-D . Die gitarist van Ilse de Lange. met VHT. De twee gitaristen van Lolaman burk :cool: (of hoe hij heet) allebei met een Fender Bassman. Krezip, 1 met een Dual Rectifier en de andere met een Diezel. En dat was ik had gezien..

Harry
10 juni 2003, 10:43
Die krullenbol van anouk met 2 bogners :-D . Die gitarist van Ilse de Lange. met VHT. De twee gitaristen van Lolaman burk :cool: (of hoe hij heet) allebei met een Fender Bassman. Krezip, 1 met een Dual Rectifier en de andere met een Diezel. En dat was ik had gezien..

Mafketel, die naam hoor je te kennen!! Waarschijnlijk bedoel je Solomon Burke, de Godfather van de Rythm & Blues.

Kitaarhiero
10 juni 2003, 12:10
wat ik ervan gezien heb, niet veel, was dat ze bij anouk en placebo een marshall gebruikte, bij placebo stond er geloof ik ook nog een mesa bij. Bij danko jones stonden er 2 tops, waarvan een een engl, andere niet goed gezien, op een marshall cab. voor de rest heb ik geen idee....

die andere top van Danko was een Hiwatt (marshall toch?)

PluueeR
10 juni 2003, 12:22
Hiwatt, Marshall????

Hiwatt is gewoon een versterker merk waar Pete Townshend en John Entwissle vroeger beide op speelden met The Who.

Ook kwam er een Hiwatt tevoorschijn bij The Eighties Matchbox B Line Disaster toen leek of een Orange top naar de klote was. Bij Saybia een AC-30 voor de zanger/gitarist en een Matchless combo met een Marshall 4x12 voor de gitarist.

Deftones zanger had twee groene Orange 4x12 kasten staan (versterker kon ik niet zien) en de gitarist had een rek met 2 Marshall poweramps, Marshall pre-amp en Line6 POD Pro.

De gitarist van Ozark Henry had een Line6 Flextone combootje.

En ik vergeet vast nog een hoop, ik moet nog bijkomen van dit weekendje Landgraaf :)

iam
10 juni 2003, 12:56
ik vond ozark henry toch goed klinken (van wat ik live op de radio gehoord heb)
dus die line6 is zo slecht toch niet?
buizen zijn natuurlijk beter om dit niet weer in dig<->buizen discussie te laten uitmonden

maar dat klonk lang niet slecht toch?

PluueeR
10 juni 2003, 13:35
Ozark Henry klonk inderdaad niet slecht. Maar er kwam veel gitaar geluid van band af ofzo.

Harry
10 juni 2003, 14:02
Ozark Henry klonk inderdaad niet slecht. Maar er kwam veel gitaar geluid van band af ofzo.

wat ik er op tv van heb gezien vond ik dodelijk saai, en zingt die man fake-teksten of zo? Ik kon er geen woord van verstaan, articuleren is niet zijn serkste punt....

iam
10 juni 2003, 16:38
peterpanspeedrock was daarentegen wel duidelijk te verstaan hoor!! rare jongens, die hollanders :razz: :wink:

Raffel
10 juni 2003, 16:41
dikke dennis rulez! Hellimond de gekste! of zo... BTW die ene ENGL was volgens mij een Powerball, hij stond alleen niet aan volgens mij...

EmgMaster
11 juni 2003, 21:52
Ja, maar op wat voor spul speelt peter van peter pan eigenlijk. Heb niet gezien namelijk :cool: :cool: :cool:

Raffel
11 juni 2003, 22:34
ik zag alleen een Les Paul (geloof ik) maar ik vond z'n geluid niet echt de moeite waard. Ik heb eerlijk gezegd heel dat pinkpop gekeken met het geluid op *mute* :)

Matje
11 juni 2003, 22:52
Ja, maar op wat voor spul speelt peter van peter pan eigenlijk. Heb niet gezien namelijk :cool: :cool: :cool:

Piet speelt op een Gibson LP Custom uit '69 over een Marshall JCM 800 2203 door een zelfbouw cab.

Bins
12 juni 2003, 00:19
Issie van de SG afgestapt dan? Schade...

(Ik ga vrijdag lekker naar P-P, in een superklein zaaltje. Wordt vast masterlijk)

Matje
12 juni 2003, 07:25
Issie van de SG afgestapt dan? Schade...

(Ik ga vrijdag lekker naar P-P, in een superklein zaaltje. Wordt vast masterlijk)
jep, zelfs als back up heeft ie nou een LP custom. inderdaad schade..maar..wel stijlvol.

art|saves
12 juni 2003, 12:26
wat ik ervan gezien heb, niet veel, was dat ze bij anouk en placebo een marshall gebruikte, bij placebo stond er geloof ik ook nog een mesa bij. Bij danko jones stonden er 2 tops, waarvan een een engl, andere niet goed gezien, op een marshall cab. voor de rest heb ik geen idee....

Hij had een fireball top :) toch leuk je eigen top voorbij zien te komen.

BLOK182
12 juni 2003, 14:06
Issie van de SG afgestapt dan? Schade...

(Ik ga vrijdag lekker naar P-P, in een superklein zaaltje. Wordt vast masterlijk)
P-P in een klein zaaltje is zeeeeeker masterlijk, ben een halfjaartje terug naar hun concert hiero in een lokaal jongerencentrum geweest, echt cool man!

Harry
12 juni 2003, 14:17
peterpanspeedrock was daarentegen wel duidelijk te verstaan hoor!! rare jongens, die hollanders :razz: :wink:

ja, die kun je met recht een stel mafketels noemen. Neem ze alsjeblieft niet als maatstaf voor alle Nederlanders....
(anders ga ik Kamagurka, Luc de Vos en Arno Hintjens als 'doorsnee Belgen' beschouwen) :-D

Matje
12 juni 2003, 19:58
peterpanspeedrock was daarentegen wel duidelijk te verstaan hoor!! rare jongens, die hollanders :razz: :wink:

ja, die kun je met recht een stel mafketels noemen. Neem ze alsjeblieft niet als maatstaf voor alle Nederlanders....
(anders ga ik Kamagurka, Luc de Vos en Arno Hintjens als 'doorsnee Belgen' beschouwen) :-D

zo gek zijn ze toch niet :???:

Harry
13 juni 2003, 09:44
peterpanspeedrock was daarentegen wel duidelijk te verstaan hoor!! rare jongens, die hollanders :razz: :wink:

ja, die kun je met recht een stel mafketels noemen. Neem ze alsjeblieft niet als maatstaf voor alle Nederlanders....
(anders ga ik Kamagurka, Luc de Vos en Arno Hintjens als 'doorsnee Belgen' beschouwen) :-D

zo gek zijn ze toch niet :???:


mmm, dat zegt ook iets over jou.... :-D

iam
13 juni 2003, 10:05
peterpanspeedrock was daarentegen wel duidelijk te verstaan hoor!! rare jongens, die hollanders :razz: :wink:

ja, die kun je met recht een stel mafketels noemen. Neem ze alsjeblieft niet als maatstaf voor alle Nederlanders....
(anders ga ik Kamagurka, Luc de Vos en Arno Hintjens als 'doorsnee Belgen' beschouwen) :-D

heb ik geen probleem mee hoor, als belg ben ik daar trots op...
of ik trots zou zijn op petertjepan daar, dat is een andere zaak :lol:

Blijepanda
13 juni 2003, 11:41
Het viel me op dat er veel telecasters gebruikt werden. :o

Matje
13 juni 2003, 16:29
peterpanspeedrock was daarentegen wel duidelijk te verstaan hoor!! rare jongens, die hollanders :razz: :wink:

ja, die kun je met recht een stel mafketels noemen. Neem ze alsjeblieft niet als maatstaf voor alle Nederlanders....
(anders ga ik Kamagurka, Luc de Vos en Arno Hintjens als 'doorsnee Belgen' beschouwen) :-D

zo gek zijn ze toch niet :???:


mmm, dat zegt ook iets over jou.... :-D
en waarschijnlijk over meer eindhovenaren dan :) Maar als je peter pan al gek vindt moet je de spades 's checken (live dan) (of www.denvis.nl en dan naar de filmpjes gaan :D )

Toaster
13 juni 2003, 17:36
[quote=wimmeltje]Die krullenbol van anouk met 2 bogners :-D . Die gitarist van Ilse de Lange. met VHT. De twee gitaristen van Lolaman burk :cool: (of hoe hij heet) allebei met een Fender Bassman. Krezip, 1 met een Dual Rectifier en de andere met een Diezel. En dat was ik had gezien..

Die krullenbol heb ik hier in Hilvarenbeek met Elastiek zien spelen met Trijntje Oosterhuis,

Toen had hij een losse Fender top bij en een 4x12 van Bogner.

Bij het afbreken heeft hij die Bogner nog van een ramp af laten donderen :) (backstage passes)

zZoRgO
13 juni 2003, 17:46
je speelt dan op alle mogelijke festivals met anouk, en dan moet je nog zelf je spullen afbreken... :roll: