PDA

View Full Version : "hoe repareer ik een buizenversterker" - voor dummies.



HaroldA
30 april 2012, 13:57
Gewoon alles uit elkaar halen en direct met je vingers er in! Zeker de overstuurde condensatoren controleren, dat is heel vaak het probleem. Ontstaat trouwens als je 'm hard zet zodat de speaker dat grappige geluid maakt.

De rest kun je vinden als je met je multimeter de componenten in het circuit meet, zeker de weerstand van de condensatoren zijn dan belangrijk!

Zo'n reparatie kost rond de $125 maar het is het beste als je gewoon alles vervangt voor $250-300.


http://www.youtube.com/watch?v=8GF6Iu85lyk


Edit: voor de onbenullige kijkers: DOE DIT NIET NA!!! Buizenversterkers kunnen wekenlang een dodelijke spanning vasthouden. "Dodelijk" als in "je gaat er dood aan".

bass blom
30 april 2012, 14:29
en dan de anbw maar bellen.

nico verduin
30 april 2012, 15:06
Nou als je snel van je geld af wil:cheerup:moet je het vooral zo doen

Freeqi
30 april 2012, 15:18
ik ga die wel aannemen want die kan met zijn dikke-voodoo vingers in 2 minuten de problemen constateren ! en dat brengt dan nog 125$ op ? easy ! Veel geleerd ook. Dat een decoupling 48ohm moest meten wist ik niet ! Interessant. Ga straks mijn 200W hiwatt eens openpuzzelen en eens voelen of er daar ook losse contacten zitten en bruingeworden caps van de overstuing ... Misschien handiger ook als ie in stopcontact zit, voel ik meteen waar het fout gaat !

nico verduin
30 april 2012, 15:24
En dan maar hopen dat je niet kleurenblind bent:D

cluseau
30 april 2012, 22:34
http://home.casema.nl/jajop/cluseau/lol2.gif

Frits van Mourik
30 april 2012, 23:31
Sjongejonge, ik heb met m'n bek open naar dat stuk onbenul zitten kijken...

HaroldA
30 april 2012, 23:33
Heb toch maar even een waarschuwing in m'n openingspost gezet. Er zijn namelijk mensen die even dom zijn als die gozer in het filmpje.

cluseau
30 april 2012, 23:48
Heb toch maar even een waarschuwing in m'n openingspost gezet. Er zijn namelijk mensen die even dom zijn als die gozer in het filmpje.

En er zijn natuurlijk ook gasten die hun amp bij dergelijke dombo's in reparatie geven. Misschien ook wel een waarschuwing waard :soinnocent:.

Pepe
30 april 2012, 23:56
Ach, de natuurlijke selectie zal wel groot bij die aanpak zijn.

jutter
1 mei 2012, 00:14
Ach, de natuurlijke selectie zal wel groot bij die aanpak zijn.Oftewel; de natuur gaat zijn gang wel!

tommus42
1 mei 2012, 04:47
Wat een onzin weer:D.
Goede multimeter (ong. 20 euro). Doe je meer dan 75% van alle klusjes mee:ok:.

Tabula Rasa
1 mei 2012, 09:38
Zomaar ff alles dat het signaal kleurt vervangen op de trafo´s na. Wat een pannekoek. Zo kan ik het ook.

tommus42
1 mei 2012, 10:53
Beginnen met de eindtrap, als die inclusief fasedraaier goed werkt met niet teveel brom de voorversterker of de parallelle effectlus.


Of bij zo'n radio driver plus eindversterker

erwin_ve
1 mei 2012, 11:35
:o wat een vid. Nico had jij daar al je blue molded caps vandaan? :seriousf: 47 Ohm wtf???

Thiez
1 mei 2012, 12:08
Super bedankt, ik was net op zoek naar zo een duidelijk uitgelegde demonstratie video hoe je zelf je versterker kunt repareren. ;)

Pepe
1 mei 2012, 12:59
Je moet natuurlijk wel de amp weer onder stroom zetten, anders hoor je nog niks natuurlijk.

nico verduin
1 mei 2012, 16:01
:o wat een vid. Nico had jij daar al je blue molded caps vandaan? :seriousf: 47 Ohm wtf???
Nee daar heb ik een ander adresje voor. Alhoewel ik graag het adres van deze prutser had gehad. Hij sloopt ze er rustig uit :seriousf:En ik had hem er dan graag een leuk prijsje voor geboden. Maar de mijne komen niet uit gitaarversterkers:soinnocent:

Frits van Mourik
1 mei 2012, 17:34
Nee daar heb ik een ander adresje voor. Alhoewel ik graag het adres van deze prutser had gehad. Hij sloopt ze er rustig uit :seriousf:En ik had hem er dan graag een leuk prijsje voor geboden. Maar de mijne komen niet uit gitaarversterkers:soinnocent:

Here ye go!

http://local.yahoo.com/info-33006576-turnpike-music-garage-fairfield

nico verduin
1 mei 2012, 17:58
Here ye go!

http://local.yahoo.com/info-33006576-turnpike-music-garage-fairfieldNee hoor die tijd is voorbij :seriousf:Nog ff het laatste zooitje en ik ben klaar.

Der Groovemeister
1 mei 2012, 23:08
Ik heb echt even gezocht naar de plaatsingsdatum of dat niet 1 april was! ONGELOVELIJK!

jacky
2 mei 2012, 13:15
Eindelijk een duidelijke instructie how its done

That aint no working thats the way to do it
Mony for nothing parts for free

Vrij naar dire straits