PDA

View Full Version : All Along the Watchtower live... met Candy Dulfer!



Django-vL
30 april 2012, 10:59
Hallo iedereen!

Ik heb een paar maanden geleden de eer gehad om samen met Candy Dulfer te mogen optreden. Het nummer wat we speelde was All Along the Watchtower!


http://www.youtube.com/watch?v=3btBBSNGNBA

Alle feedback wordt op prijs gesteld!

Als je het wat vindt, abonneer/voeg toe aan favorieten/thumbs up/wat dan ook!

EBOUE
30 april 2012, 11:45
Ontzettend gaaf dat jullie dit nummer coveren en het klinkt strak en herkenbaar Hendrix style. Het is een van mijn favoriete nummers EN uitvoering, dus geweldig om dit te zien, veel power ook.. zoals het heurt!

Wel zou je als kritiek kunnen leveren dat als zo'n grootheid als Candy Dulfer opkomt dat je haar wat meer ruimte geeft voor een solo alleen en dan pas een vraag en antwoord spelletje gaat doen. Zij doet dat geweldig trouwens, maar 't zou nog ietsje chiquer zijn.

Desalniettemin vijf sterren.

terrasbeest
30 april 2012, 12:16
***** !!!!!!!!!!

Pirate
30 april 2012, 12:37
ja mee eens, een beetje teveel gitaar solo tussen de tekst. even niks spelen is ook heel belangrijk!
verder heel strak nummer! respect dat je zo kan spelen!

Django-vL
30 april 2012, 13:46
Heel erg bedankt allemaal! Ik zal zeker wat met de kritiek doen!

Ik wist niet dat ze op dat moment op zou komen, ik was erg verbaasd!
Op het begin begon de zanger te laat waardoor ik even in de war was.

Han S
30 april 2012, 18:47
Ik ben het wel eens met de kritiek. Dat je verbaasd was begrijp ik, maar Candy blijft tussen jullie in staan en ik voel zomaar dat zij aan het einde best nog een solo had willen blazen. Maar jij houdt het hek gesloten. Zij is professioneel en sportief en zal er niet moeilijk over gaan doen, maar je had haar wel wat meer ruimte moeten bieden denk ik.

Niettemin een fantastisch filmpje en ook vijf sterren hier.

arjanb01
30 april 2012, 19:37
Doseren, less is more. Muziekmaken is geen wedstrijd, laat dat aan voetballers over. Je hebt zeker talent, maar je tone en je techniek laat je in de steek doordat je teveel adrenaline in je spel gooit. Hierdoor klinkt het allemaal heel gejaagd. Verder erg leuk filmpje en,Candy blijft een mooie dame!

Riky
10 mei 2012, 17:19
Ik vind er in deze vorm niet zo veel aan. Hou niet van een en al solo gebeuren. Helemaal niet als er ook nog fouten in zitten.
Begrijp me niet verkeerd. Je speelt tof en je hebt zeker talent, maar als je zoveel soleert moet het gewoon foutloos ala steve vai en andere van dat type gitaristen.
Nu had je ik misschien nog liever tering strak akkoorden zien rammen en Candy laten soleren dan dit.

jutter
10 mei 2012, 17:34
Sorry maar ik vind het vreselijk! Als ik jou zo hoor spelen geef je de anderen weinig ruimte. Komt op mij over als ego-tripperij.... Als ik in het publiek had gestaan was ik er uit gelopen.
Hopelijk leer je er iets van.

Duhsjaak
12 mei 2012, 10:27
Hi
Dit is errug herkenbaar. Ben Webster was er voor nodig om het mij af te leren. Dat is, omdat de leeftijd met zich brengt, dat je de hele wereld wel te lijf wilt met je gitaar. Ben (Big Ben genoemd) zei altijd dat stilte ook muziek is. Toch ruim 20 jaar voor het 3'32" stilte stuk van die modern klassieke componist.

Naar aanleiding van Ben's aanwijzing schreef ik op achterlijk jonge leeftijd:

Old Big Ben Webster said to me
don't underrate simplicity
all blah and hoopla swept away
played the happy blues as from that day

Toen Candy haar been had gebroken (hoe oud ze toen was weet ik effe niet meer) was er ook geen huis mee te houden omdat ze alles dichttimmerde/dichttoeterde, dus ik gok dat ze dat fenomeen nog herkent.

In feite komt mijn comment op hetzelfde neer als wat Jutter zegt. Ik geloof alleen erg in de zelfreinigende werking van dit soort uitglijers.
Lekker door blijven spelen en iets meer ademen tijdens het spelen, dan krijgt je muziek meer lucht/krijgen je teamgenoten meer lucht en zul je merken dat je er veel meer van geniet. Da's één van de redenen.........om het podium op te klimmen.
Vriendelijke groet, Gus

Han S
12 mei 2012, 17:22
Nah, Jutter zegt het vrij heftig en dat hoeft van mij ook weer niet. De TS is een jonge gozer en als hij zelf goed kijkt ziet hij het ook wel. Leermomenten zijn dit. Ik kan me heel goed voorstellen dat je totaal uit je dak gaat als je dit meemaakt. Ik zag Candy al spelen toen ze 15 jaar was, ik heb met haar vader gewerkt en opgenomen met de toenmalige drummer van Candy (Kim Weemhof).

Als je op zo'n podium staat met je gitaar om je nek en La Dulfer staat ineens naast je, dan raak je ff de weg helemaal kwijt. Het is hem vergeven. Ik vind het nog steeds een prachtig filmpje.

EBOUE
14 mei 2012, 21:14
Idd, ik zou de controle ook wat verliezen denk ik zo... wel gaaf jullie verhalen te lezen en ervaringen. :D

TimoSomers
14 mei 2012, 22:16
Wow, je laat Candy dulfer niet eens een solo spelen, je bent nog net iets erger als ik op die leeftijd hahaha.

Heerlijk enthousiasme wel, en je speelt ook met ballen. Je doet me erg denken aan mij op die leeftijd (ik weet niet precies hoe oud je bent overigens). Ik zou alleen wel (toen ook al) VEEL meer ruimte geven aan Candy, ze heeft bijna niks gedaan in het nummer en je gaat best wel irritant veel door. Ik snap het wel hoor, en die rust komt vanzelf door de jaren heen, maar ik had in ieder geval haar meer ruimte gegeven, zondermeer. Gewoon lekker slagje eronder en haar laten gaan.

Nielsje
15 mei 2012, 14:21
Ach, als je ze jeugdig en enthousiast bent, kan ik het me enorm goed voorstellen.
Ik zou gewoon proberen contact te onderhouden, biedt je excuses aan voor je 'gedrag' wellicht speel je binnenkort nog een keer naast haar en kan je het goedmaken :)

Leuk hoor, ik zou ook wel eens met Candy willen spelen. (pun intended)

Han S
15 mei 2012, 15:36
Candy is 41 en nog kinderloos Niels. :D

Nielsje
15 mei 2012, 15:52
Candy is 41 en nog kinderloos Niels. :D

Zal ik mijzelf dan maar voor koningin en vaderland opofferen? :D

EBOUE
17 mei 2012, 12:47
Er zijn beroerdere taken te bedenken. ;)