PDA

View Full Version : Luc-O: akoestisch spul



Luc-O
30 april 2012, 00:18
Hey mensen,

lang geleden dat ik hier gepost heb/geweest ben. Ik heb deze avond heel veel sounds beluisterd en er zit waanzinnig veel goeds tussen. Ik ben zelf vooral akoestisch bezig de laatste tijd, bij deze een tweetal instrumentale stukken. De eerste is geschreven naar aanleiding van de geboorte van mijn dochter Fiene en heet dan ook toepasselijk 'Fiene's Song', de tweede is een uitgewerkte versie van een spontane jam. De links:

http://soundcloud.com/lucoggel/fienes-song

http://soundcloud.com/lucoggel/shredcoustic-shizzle


Veel luisterplezier en commentaar is uiteraard welkom!

Ernest01
30 april 2012, 18:53
Mooi nummer. En goed gespeeld.
Ook de andere nummers zijn prima te 'verteren'. :ok:

Luc-O
30 april 2012, 20:26
Mooi nummer. En goed gespeeld.
Ook de andere nummers zijn prima te 'verteren'. :ok:

Dank u! 8)

proguitar89
1 mei 2012, 16:34
wow echt ongelofelijk mooi echt niks mis mee ga zo door!!:crazyhappy:

Jedeel
1 mei 2012, 17:19
Wauw!!!!
Mooi gespeeld en ook een mooi geluid (dat laatste is wel persoonlijk....).

marter544
1 mei 2012, 17:37
Mooi, maar wel een zeldzame hoeveelheid compressie zeg, dat maakt het voor mij een beetje onaangenaam..

Luc-O
1 mei 2012, 19:20
Thanks guys! Ja het geluid is smaakgevoelig, blijkt ook in deze thread maar weer. Zelf hou ik er wel van, ik probeer hier de (akoestische) sound van gitaristen als Nuno Bettencourt en Greg Howe te benaderen. Is ook wel mooi voor snellere licks vind ik.

Duhsjaak
1 mei 2012, 22:57
Hi
Ik was comment nummer 3 of 4 toen mijn netwerk met een landelijke storing te maken kreeg.

Het is hoe dan ook leuk te zien dat je zoveel positief commentaar hebt gekregen!

Mijn commentaar ging ongeveer als volgt: (met een knipoog, zeg ik dan maar even tegen zo'n net-vader-geworden-figuur):

Je akoestische shred avontuur laat mij ademloos achter. Als je zoveel tijd had gestoken in het maken van kinderen - geen onplezierige bezigheid, toch? - als aan als die techniek, had je een kinderbijslag bij elkaar gewipt waarvan ze in Den Haag een beetje pips waren geworden.

Ik ben oprecht onder de indruk van je technische vaardigheden, en geef desondanks de voorkeur aan Fiene's lied.

Zo puur en zonder pretenties, dat kan alleen maar een groots lied zijn. En dat vind ik er namelijk van. Grandioos.
Ik hoop dat Fiene ooit zo'n mooie en pure vrouw wordt als het lied dat aan haar is opgedragen. En ik neem je ab-so-luut niet in de maling.
Ik kijk met plezier uit naar je volgende post.
Vriendelijke groet, Gus