PDA

View Full Version : zelfs met mn mark IV krijg ik mn G-major niet goed...



Nocki
9 juni 2003, 21:39
hoi. zelfs met mn mesa mark IV krijg ik mn gmajor niet lekker. altijd raak ik het mooie geluidje kwijt... het klinkt zoveel beter zonder... GRRRR 500 Euro voor zo,n ding... GRRR

Nocki

P.S. ik weet het bij jullie doet ie het gewoon en bij mij niet. en ik ben doof..... GRRRr.

Mitch
9 juni 2003, 22:40
Nee, ik ga niet zeiken :D
Maar met het EQ pedaaltje werd toch het impedantie verschil opgeheven en was het toch allemaal veel beter te pruimen ????

EN WAAROM VERKOOP JE DAT KL%T#DING NIET ??????????? :razz:

sash
9 juni 2003, 22:56
Ik heb et al vaker gezegd: dat ding is niet true bypass en digitaal. Zuigt dus al je toon weg! Verkopen die crap en aan de analoge pedalen met true bypass switches :)

PeArLjAm
9 juni 2003, 23:09
Ik heb et al vaker gezegd: dat ding is niet true bypass en digitaal. Zuigt dus al je toon weg! Verkopen die crap en aan de analoge pedalen met true bypass switches :)

youre damn right.... digitale effectapparatuur is gewoon een slechte namaak van het origineel.. koop lekker analoge pedalen, als het true bypass is is het helemaal mooi, dan heb je geen toonverlies meer.

Nocki
10 juni 2003, 20:32
ja. ik weet het... het blijft klote. en met die rack equalizer was het iets beter maar.. tjonge iedereen vind dat zo'n goed ding... en waarom klinkt tie dan zo slecht.... ik snap het echtniet hoor... o o.

en verkopen... tja. wat moet ik dan.

ik heb nu een mark IV dus die houdt ik dan maar schoon. zonder fx en mn rack ga ik dan maar als een soort van line6 amp gebruiken......................................... .................................................. .................................................. ...............moet dan maar....

nocki

Ic3gl0vE
10 juni 2003, 20:58
youre damn right.... analoge effectapparatuur is gewoon een slechte namaak van het origineel.. koop lekker analoge pedalen,

zoek de tegenspraak! :dance:

Negative K3 fan
10 juni 2003, 21:45
youre damn right.... analoge effectapparatuur is gewoon een slechte namaak van het origineel.. koop lekker analoge pedalen,

zoek de tegenspraak! :dance:

IK HEB HEM GEVONDEN!!!!!!!!!!1111111111

PeArLjAm
10 juni 2003, 21:54
youre damn right.... digitale effectapparatuur is gewoon een slechte namaak van het origineel.. koop lekker analoge pedalen,

zoek de tegenspraak! :dance:

ja dudes dat was inderdaad een domme fout :cool: naturulijk heb ik mijn post gelijk even geedit :-D

Ic3gl0vE
10 juni 2003, 22:53
[

IK HEB HEM GEVONDEN!!!!!!!!!!1111111111


I ph34r j00r 31337 sk1llz!

Josdevos
14 juni 2003, 16:43
Kan je hem niet in een paralelle fx loop steken, signaal voor 80% droog laten en slechts 20% wet? Volgens mij moet gmajor dan wel goed klinken.

Nocki
16 juni 2003, 21:06
ik kan met mn mark IV niet mxen.

maa rik krijg morgen een g-force op gestuurd van tc om even uit te proberen. schijnen toch niet helemaal hetzelfde te zijn zoals velene zeggem.

ik laat het nog wel horen.
Nocki

Mitch
16 juni 2003, 21:33
Da's wel tof ! Ze zijn wel redelijk behulpzaam als ik me ook je vorige topics hierover herinner.

Nocki
16 juni 2003, 21:35
ja uitzonderlijk. zodra dit hele gedoe klaar is maak ik er een topic over en wijd ik er een paginatje aan. ze zijn nog behulpzamer dan ik al heb laten blijken omdat ik eerst zeker wou weten of ze het wel echt waren en niet alleen met woorden waren...

Nocki

FNaRK
17 juni 2003, 09:25
zie ik nou in een ander topic dat je misschien je rack eruit gaat gooien ?
Ben je nou zo ontzettend kritisch op je geluid of weet je gewoon niet wat je wilt :???: Ik lees namelijk nu al een jaar alleen maar posts van jou over spul wat je koopt, vervolgens niet lekker klinkt en weer vervangen wordt....
Beetje tone snob ?? waarbij ik altijd weer moet lachen als mensen met een simplele setup net zo goed of beter klinken :wink:

Nocki
17 juni 2003, 17:23
ik ben inderdaad kritisch op mn geluid. en de reden dat ik mischien stop met mn rack is de aanschaf van mn mark IV de formula is gewon niet opgewassen tegen het geweldige geluid van de mark iv en is daardoor over zeg maar. dus mischien dat ie er uit gaat. tenzij natuurlijk er een opplossing komt voor het wegzuigen van geluid door de fx processor. als die het goed doet ga ik mn rack weer gebruiken.
ook ben ik door verschillende aankopen een hoop wijzer geworden. ik heb het vershil tussen solid state, 6l6, el34, el84 enzo echt ervaren. ook het vershil tussen een 4x 12 en 1x12 kasten op het podium en het gebruik van goede en slechte spullen ervaren op het podium. natuurlijk is dat hier op het forum makkelijk gezegd dat het een goed is en het anderr niet maar ervaren is iets heel anders. net als fender en gibso tegen elkaar afleggen door te vragen wat voor muziek je houdt ik vind fender strats heel leuk klinken maar heb er geen band mee. zo'n strat zegt mij niks maar een lp bv weer wel. heb ik wel geleerd. ook het vershil tussen een epi en een gibson weet ik door te voelen... leg het maar eens uit.


en mensen met een simpele seup klinken altijd het beste maar soms wordt er gevraagd om iets meer. het liefst speel ik ook met een combotje met een goed geluid maar in mn oude band had ik welleens fx nodig. een pianist heeft ook graag eens een rhodes in zn geluid zitten voor een andere sfeer.

nocki

Marshallover
17 juni 2003, 18:38
Ik heb et al vaker gezegd: dat ding is niet true bypass en digitaal. Zuigt dus al je toon weg! Verkopen die crap en aan de analoge pedalen met true bypass switches :)

Hier maar weer eens het bewijs dat digitaal lang niet altijd de boel laat "zuigen"

Het rack van meneer Petrucci, je wilt niet weten wat er allemaal digitaal is.........., en het klinkt o zo fijn..... :wink:

http://www.johnpetrucci.com/images/equipment/jpmainracks.jpg

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Iedereen heeft z'n mening, dus als meneer graag over z'n G-major wil spelen moet meneer dat weten, als jij graag over je analoge pedalen wilt spelen doe je dat toch... :P

Ik heb een combinatie van beiden en het bevalt me prima !!! :wink: