PDA

View Full Version : Strymon Timeline



tnijland
29 april 2012, 21:20
Heeft iemand hier de Strymon Timeline al eens aan de tand gevoeld?

Gretsch 5120
30 april 2012, 10:15
Yup... ik heb 'm.
ERG tevreden; ik speel vooral ambient en postrock-achtige dingen en ik kan niet anders zeggen dan dattie erg "lush" klinkt; de eerste keer dat ik 'm op de koptelefoon aansloot viel mijn mond echt open van verbazing. Het enige nadeel is de omslachtige manier van switchen (2 knoppen tegelijk indrukken) en het gebruik van de looper. Het gebruik van een controler is dan toch noodzakelijk (zeker voor op het podium).

Maar ja... het geluid.... pfff... erg mooi.

tnijland
30 april 2012, 19:55
Bedankt voor je info. Heb je er nog nog over nagedacht om eventueel een ander type te kopen of heb je gewoon een aantal delays uit geprobeerd.

Gretsch 5120
30 april 2012, 20:29
Ik was eigenlijk totaal niet op zoek naar een delay, maar zocht een manier om mijn verzameling fuzz-pedalen te verkopen. Ik kreeg er via Marktplaats en degelijke site gewoon geen drol voor terug. Ik besloot een balletje op te gooien bij Crush the button in Belgie en kwam zodoende op het idee om mijn pedalen in te ruilen voor de Timeline. Ze boden een zeer goede prijs voor mijn pedalen.

Ik had mij natuurlijk wel al zitten vergapen aan de Timeline, maar had eigenlijk nooit verwacht dat ik 'm zou aanschaffen. Het grappige is dat de dag dat ik 'm binnen kreeg bij de eerste preset al gelijk een nummer schreef... echt in inspiratie-machine zeg maar.

tnijland
30 april 2012, 21:06
Wel een leuk verhaal. Ik zoek zelf eigenlijk een goede delay met modulatie maar zag dat de Timeline eigenlijk al haar eerdere delays in een doosje stopte. Ik wil graag een vintage analoge sound maar ook af en toe een moderne delay.

Het lijkt me dus geweldig om tape delays, bucket delays en standaard delays etc. tot mijn beschikking hebben. Ben ook wel benieuwd naar de verschillen tussen tape en bucket. Ik merk dat ik huis voornamelijk met overdrive pedalen werk (Xotic RC booster en Menatone Workingmans blues (JTM emulatie)) en daarnaast vooral met delay speel. Het tweaken van de tone (filters, grit etc.) spreekt me erg aan. Misschien schaf ik er nog een Line6 M5 bij aan...

Gretsch 5120
1 mei 2012, 12:43
De delays die ik het meest gebruik zijn dTape, Reverse, Dual. Er zit 1 preset (12a) die echt te gek is: het is een hele korte Pattern-delay die klinkt als een soort ambient-reverb; enorm breed. De Ice-delay (shimmer) is ook leuk, maar ben ik zelf niet al te scheutig mee...iets te trendy voor mijn smaak...

Henri H
16 juni 2012, 22:34
Hey Theo, beetje mosterd na de (Vintage Revolution) maaltijd, maar ik heb de Timeline nu ook een weekje of 2 in mijn bezit, en hoewel ik er nog maar weinig tijd voor heb gehad, ben ik er zeer tevreden over.
Op Youtube werd ik verliefd op de ICE delay, en in de praktijk doet die het helemaal voor mij, misschien trendy, maar ik vind het een te gekke sound.
Hij is op zich redelijk eenvoudig te programmeren en te bedienen, zeker als je de quickstart guide er even bij pakt.
Ik heb geen moeite met het intrappen van 2 knoppen tegelijk om een andere bank te kiezen, maar het zal tijdens een nummer niet wenselijk zijn.

Mede reden is ook geweest voor mij dat ie op 9V, en met relatief weinig stroom (300mA) werkt. Ik moet hem echter wel met een aparte voeding voeden, anders stoort ie op mijn andere pedalen. Mede daarom heb ik er een Voodoo Lab Pedal Power ISO 5 bij gekocht, dus dat zal goed moeten gaan (nieuw pedalboard wordt over nagedacht, evenals een Musicomlab MKIII+).

Hij vervangt mijn andere 3 delays, t.w. Ibanez DL10, DML20 en TC Flashback, ook te gekke pedalen, alledrie!

tnijland
20 juni 2012, 20:07
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de Timeline klinkt want hij biedt vrijwel alle soorten delays die je maar kunt wensen. Neem hem de volgende keer maar gewoon weer mee dan gaan we hem eens aan de tand voelen!

Henri H
21 juni 2012, 17:41
Geen probleem! Ik kom graag nog 's langs. :ok: