PDA

View Full Version : Iemand de nieuwe lijn effectpedalen van Akai al geprobeerd?



EBOUE
29 april 2012, 20:56
Over de Headrush en Synthbass is al van alles geschreven, maar over de nieuwe lijn analoge pedalen uit de customshop van Akai Professional (hier) nog niet.

De demo's op de website van Akai zelf maken me niet direct wild, niet onaardig verder hoor, maar misschien heeft iemand er al het e.e.a. van in huis? Chorus, Flanger, Fuzz, Distortion.. ze hebben van alles.
Via bax-shop ook niet zo duur (vanaf 69 euro bvb)

http://www.akaipro.com/analogcustomshop

http://www.akaipro.com/images/pedals_header_slug.jpg

Nielsje
29 april 2012, 21:00
Volgens mij is er al iets over langsgekomen hier, maar ik weet het niet zeker.
Waren dit niet gewoon Biyang (oid) pedalen voorzien van een Akai logo? Doet de vormgeving in ieder geval wel aan denken.
Verder ronduit vreemd dat ze drie verschillende knoppen gebruiken.

pasqual
29 april 2012, 21:19
Klopt Nielsje, en die Biyangs zijn weer hetzelfde als de pedalen van Fame van Musicstore. Die laatste zijn dan de goedkoopste van de drie.

Mitch
29 april 2012, 21:38
Ik moest onmiddellijk aan Biyang denken maar ik zie dat ik niet de enige ben. Het kan natuurlijk wel zijn dat Akai nog bepaalde specificaties heeft opgesteld waaraan hun lijn moest voldoen, maar ik zou er niet teveel op rekenen.

Dirk_Hendrik
30 april 2012, 08:50
Akai zou zich de ballen uit z'n broek moeten schamen om deze Byang's op deze manier als eigen ontwerp te verkopen en ze ook nog in 1 zin met de headrush te noemen....

EBOUE
30 april 2012, 11:39
Ai ai... rebadging, dat heeft nog nooit echt goede resultaten opgeleverd. Een weinig tactische stap..? De toekomst zal het uitwijzen.
De Headrush E2 is te gek, ik heb'm al jaren met voldoening en iedereen schreeuwt om een reissue van de Synthbass.. maar komen ze met dit.. :S

Tankman
30 april 2012, 20:46
Ik heb de chorus, de overdrive, die grote distortion en ik dacht een phaser getest.mik vond ze wel echt heel goed klinken, voor het geld helemaal.

guitarkid
30 april 2012, 21:57
Klopt Nielsje, en die Biyangs zijn weer hetzelfde als de pedalen van Fame van Musicstore. Die laatste zijn dan de goedkoopste van de drie.

En Collins van Music Produktiv!

pasqual
30 april 2012, 22:06
En Collins van Music Produktiv!

Zijn die dan nog goedkoper als die Fame's? Nog effe en je krijgt zo'n pedaal gratis bij een plectrum!:???:

guitarkid
30 april 2012, 23:19
Verder ronduit vreemd dat ze drie verschillende knoppen gebruiken.
Probeer maar eens zes van die grote knoppen op zo'n pedaal kwijt te raken.... Ik vind die grotere overigens wel mooier!
Maar: "Analog Custom Shop"...... Nou nou nou.....! :soinnocent:


Zijn die dan nog goedkoper als die Fame's? Nog effe en je krijgt zo'n pedaal gratis bij een plectrum!:???:

Ik keek even op de site van MP, maar kan die Collins pedalen niet meer vinden.... :dontgeti:
De laatste keer dat ik er was hadden ze ze nog wel. Ach, dan toch maar Akai of Fame of Byang of whatever er op staat....... :seriousf:

EBOUE
1 mei 2012, 11:53
Goed te horen. De prijs is zeker niet gek. :)

Moet ze nog eens in het echt proberen, maar ik heb al aardig wat staan thuis.

onrust nv
2 mei 2012, 00:38
Gewoon het goedkoopste merk nemen, want als alleen de naam het prijs verschil is waarom dan meer betalen?