PDA

View Full Version : Vrolijke nieuwe gitaardag Richwood Zwarte LPC



Franc
29 april 2012, 18:01
Een mooie dag, want terwijl vandaag in de loop van de middag het zonnetje is gaan schijnen, ben ik weer terug op het Richwood-nest en heb ik vanochtend een zwarte custom opgehaald :):

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/IMG035.jpg

Dit is het model met de juiste vormen en een lekker massief stukkie hout. Vergelijkingen met Gibson vind ik onzin en ga ik niet maken, maar dit is gewoon weer een lekker gitaartje. Ooit in de hoogtij hype-dagen van Richwood hier op gitaarnet heb ik een een RE-125 (dus de LP Standard) in Cherry gehad die ik alle kleuren van de regenboog heb gespoten en die heb ik stom genoeg verkocht. Tussendoor een Burny LPC gehad, maar die kon me niet genoeg bekoren.
What can I say: Ik ben gewoon gek op goedkope gitaartjes :)

Wel bedoeld als projectje: upgrade van (delen van) de hardware en ik was eigenlijk van plan om hem ooit vintage white te maken, maar eigenlijk vind ik het zwart wel zo mooi.

http://i256.photobucket.com/albums/hh198/Franc1974/IMG032.jpg

Switchtipje had ik nog liggen in amber geel, nu nog de pokerchip (met de smallere letters) en een Gibson TRC. De elektronica komt uiteraard ook aan de beurt, eerst zo maar eens goed testen want volgens mij zijn dit al niet meer de standaard pickups.

macwilliams
29 april 2012, 21:04
Ziet er nog netjes uit:ok:

Mitch
29 april 2012, 21:35
Flashback naar de gitaar waarop ik heb leren spelen, de Epi. Maar die headstock was lelijker ;) Gefeliciteerd Franc!

frekie
29 april 2012, 22:02
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/RW%20RE125/RWLP013.jpg

Mijn RW RE125 die ik voor een prikje nieuw heb gekocht destijds. Was een drukfout in de krant die prijs maar als je ermee adverteert moet je ook leveren ;) Hier met GFS Crunchy PAFs met gouden kapjes. Helaas weer verkocht. Die RW electronica is notoir slecht, ik speel nog steeds op een gepimpte RE400 maar die 3 way switch moet er nu echt eens uit helaas :mad: Die nieuwe serie RW LP heb ik ook weleens getest, niet slecht maar de body is lichter. Geen alternatief voor een jap Tokai maar eerder voor een China Epi.

heinz3110
30 april 2012, 07:27
De componenten van mijn RE125 - pots, switch en pickups zijn na een jaar of 5 intensief gebruik nog steeds heel ok hoor. Maar hoe het gesoldeerd was , was niet best, dat had ik al gauw na aankoop netjes hergesoldeerd. Moest toch gebeuren, want was "linkshandig om" gesoldeerd met "rechtse" potmeters en dat werkt dus voor geen meter :D .

Franc, kekke custom-look hoor!

nickofzo
30 april 2012, 11:37
gefeliciteerd!! mooi man

E-J
30 april 2012, 12:37
Weer aan de Richwood, Franc?

Volgens mij heb ik ooit van jou een gepimpte Richwood overgenomen, met P90 pickups en een Bigsby? Was een erg leuke gitaar!

Erik70
30 april 2012, 12:40
Hij staat symbolisch al naast de openhaard !!


;-)



..geintje Franc, knap ding hoor!

Franc
30 april 2012, 19:38
Weer aan de Richwood, Franc?

Volgens mij heb ik ooit van jou een gepimpte Richwood overgenomen, met P90 pickups en een Bigsby? Was een erg leuke gitaar!

Klopt! Hoezo 'was'? Heb je hem versnipperd?

1959SLP
1 mei 2012, 11:23
Altijd mooi zo`n zwarte LPC. Veel plezier er mee Franc.

E-J
1 mei 2012, 14:07
Klopt! Hoezo 'was'? Heb je hem versnipperd?

Nee, maar ik heb hem al sinds een jaar of 4 (?) niet meer. Hij heeft er wel voor gezorgd dat ik van Les Pauls ben gaan houden!

Franc
1 mei 2012, 14:53
Hier zo'n beetje hetzelfde verhaal. Heb intussen een SG gehad maar dat is het ook niet voor mij. Te gekke looks, maar bespelen nee.

En je kunt zo lekker sleutelen aan Les Pauls :) andere slagplaat, geen slagplaat, andere kleur knoppies, etc etc