PDA

View Full Version : Fender AVRI vraag



thierry1982
29 april 2012, 11:38
Hallo allemaal,

Wat is de kwaliteit van een USA AVRI strat vergeleken met een USA standard strat?

Zit er een duidelijk verschil in?

Sinner1980
29 april 2012, 11:56
Ik vind van wel, maar belangrijker is of de specs je aan staan in ten opzichte vd modernere specs van een standard. Die specs vind je terug op de Fender website en een fysieke vergelijking doe je bij de gitaarboer.
Zowel tussen de standards als de avri's zitten parels en hopen stront; aan jou de nobele taak om een pareltje te scoren.
De avri's hebben in ieder geval mijn voorkeur, succes!

thierry1982
30 april 2012, 19:26
Ik heb m ;). Heel tevreden over de sound, mooi rond geluid. Heeft alleen hard een afstel / intonatie beurtje nodig. Als iemand foto's wil zien dan wil ik er wel wat plaatsen met een bijbehorend HNGD topic?

Mr.Fingers
30 april 2012, 19:42
HNGD topics zijn verplicht bij aanschaf van een nieuwe gitaar! hup, vooruit!

HalfBlindLefty
30 april 2012, 22:38
Voor mij heeft ook de AVRI de voorkeur.

guitarkid
30 april 2012, 22:39
Wilde nog zeggen dat de oudere AVRI's m.i. interessanter zijn dan de nieuwen, maar je hebt 'm inmiddels. Gefeliciteerd!

thierry1982
1 mei 2012, 09:42
Het is inderdaad een nieuwe versie - uit 2011. Heb m met koffer etc alleen zonder tremoloarm en zonder de 5-way switch. Die dingetjes maar ff aanschaffen via Thomann en dan de strat maar richting Patrick Koopman.

Foto's volgen vanavond of morgen.

Eko
1 mei 2012, 10:09
Kwaliteit ligt op een hoger niveau. Afgewerkt met nitrolak. Gebouwd volgens de originele specs. Dus met vintage draad , originele halsprofiel enz. De standards zijn gewoon moderne instrumenten.
Heb al jaren een `62 custom tele. Niet vergelijkbaar met een moderne tele , zeker niet in klank.

thierry1982
1 mei 2012, 10:15
Kwaliteit ligt op een hoger niveau. Afgewerkt met nitrolak. Gebouwd volgens de originele specs. Dus met vintage draad , originele halsprofiel enz. De standards zijn gewoon moderne instrumenten.
Heb al jaren een `62 custom tele. Niet vergelijkbaar met een moderne tele , zeker niet in klank.

Mijn 62 Avri heeft ook een veel dikkere sound dan een standard strat. Al moet ik zeggen dat er ook niets mis is met een standard. De avri voelt wel compleet anders aan.

thierry1982
1 mei 2012, 10:26
Hoe zit het trouwens met een gitaar standaard? Ik heb een Boston GS160E standaard, hierbij wordt gezegd dat deze niet geschikt is voor gitaren met nitrolak. Wat kan ik dan wel pakken als standaard?

Mr.Fingers
1 mei 2012, 10:29
De boston GS160E, met de punten waar de gitaar de body raakt omwikkeld met stukken katoen (oude tshirt in repels knippen), of kijk eens op musicstore.de voor "nitro safe" standaarden, dan heb je de typenummers ook.

En je wilt toch echt dat die standaarden veilig zijn, want dit kan optreden na een nachtje laten staan...

http://i130.photobucket.com/albums/p279/Bluenile32/Fender%20Custom%20Shop%2061%20P%20Bass/FenderCS61PBass3.jpg

thierry1982
1 mei 2012, 10:33
WTF serieus?!

Mr.Fingers
1 mei 2012, 10:36
correctemundo, en als je een witte hebt, kun je al na 10 minuten een zwarte veeg hebben van waar de standaard de body raakt. Believe me, I learned it all the hard way!

thierry1982
1 mei 2012, 10:40
correctemundo, en als je een witte hebt, kun je al na 10 minuten een zwarte veeg hebben van waar de standaard de body raakt. Believe me, I learned it all the hard way!

Ga straks asap naar huis om m van de standaard af te halen - gooi m weer in de koffer. Zwarte strepen, nu je het zegt, een paar kleine zitten er al op. Nog van de vorige eigenaar.

Eko
1 mei 2012, 12:59
Yep , bekend verschijnsel. Ik heb een ( acoustische ) ColeClark. Na een paar uur staan was de lak al weg op de achterzijde. Aan de onderzijde had ik een t-shirt gelegd. Achterzijde vergeten , aj....
Nitro verouderd wel mooi , moderne lakken doen daar 40 jaar over. ( of meer ).

guitarkid
1 mei 2012, 13:26
Even een paar stukken tuinslang om het statief doen. Werkt perfect, ik doe het al jaren en geen streepje op mijn oude AVRI! Damn, dat klereding wil maar niet reliccen....! ;)

thierry1982
1 mei 2012, 13:42
Gelukkig niets aan de hand :). Hij ligt weer in de koffer. Goed plan dat van die tuinslang!

Ga vanavond de snaren eraf halen en de gitaar eens goed schoonmaken, frets zijn behoorlijk ranzig.