PDA

View Full Version : HNAD: Egnater Tweaker stack



Liquid_Metal
29 april 2012, 09:58
Er is geen goed (recent) topic hierover, dus dan maar een oldschool HN. Ik wil al een poosje een tweede versterker om mijn rack te versterken en dacht aan een ENGL Savage, omdat ik niet helemaal tevreden ben met de rauwe sound van m'n ENGL SE. Maar het komt steeds beter in de buurt en naast fan van ENGL te zijn heb ik al jaren een enorme liefde voor al het spul van Bruce Egnater.
Ik was gisterenochtend bij Nederland Muziek en wilde een EQ pedaaltje proberen. Ze hadden een mooie full stack van de Egnater Tweaker staan en die wilde ik ook wel nog een keertje luisteren. Binnen een paar minuten was ik er helemaal weg van en ik overweeg al om 'm mee te nemen. Toen ik weg ging kreeg ik te horen dat er een leuke actie bij was: koop een Tweaker met 112 cab en je krijgt een tweede 112 cab (twv 300 euro) gratis.
Ik bleef de hele dag enthousiast en voor meerdere redenen heb ik besloten 'm uiteindelijk toch te halen. Nog geen moment spijt van gehad want (1) hij klinkt fantastisch, (2) nu heb ik eindelijk een wat kleinere versterker en een backup en (3) hij is te combineren met een rack waardoor ik eindelijk kan biampen.
Overigens is dit de eerste versterker ooit die ik nieuw heb gekocht.

Er komen betere foto's als ik de stack over een week thuis heb staan, maar hierbij eventjes eentje van hoe ik de stack nu gebruik.
http://dl.dropbox.com/u/19671657/IMG_20120429_094501.jpg

Rinze
29 april 2012, 10:17
Mooi ding! Zag hem van de week nog staan bij een muziekwinkel, ben er niet aan toe gekomen om hem even te proberen. Lijkt me een erg leuk versterkertje!

Liquid_Metal
30 april 2012, 21:57
Inmiddels thuis en aangesloten op m'n ENGL PRO 212 cab (want ik heb de cabs niet meegenomen in de trein). Het clean klinkt ontzettend lekker en misschien zelfs beter dan dat van de ENGL SE.
De versterker reageert met het ENGL cabinet ook ontzettend goed op m'n Keeler Design Push, dus ik overweeg om de Egnater Tweaker clean te gebruiken (en ook te kunnen schakelen if needed) en de ENGL SE te gebruiken voor dirt en solo's.