PDA

View Full Version : pinkpop queens of the stoneage



Clunk
9 juni 2003, 20:21
weet iemand hoe dat laatste nummer heet wat ze speelden?

:D koele drummer hebben ze btw.. en ik zag een nieuwe zanger gast.. naja.. wtf

koen_V
9 juni 2003, 20:25
the lost ark of keeping a secret denk ik dat ze als laatste hebben gespeelt.
In 2 nummers hadden ze inderdaag een andere zanger, ik weet niet waarom, maar in de clip van know one knows hangt die zijn kop ookal aan de muur...dus hij zal er wel iets mee te maken hebben...

Clunk
9 juni 2003, 20:28
ow wacht.. misschien van kyuss ofzo.. zoiets haddik gehoord?? ik weet niet hoor.. maar op internet staat oko steeds: kyuss/queens of the stone age

en nog thanx voor de tip : the lost ark of keeping a secret

SonicDeafMonkey
9 juni 2003, 20:30
k weet et niet zeker hoor, maar volges mij is het the lost arT of keeping a secret

koen_V
9 juni 2003, 20:30
inderaad tis arT

Clunk
9 juni 2003, 21:43
wask al achter toen ik ging zoeken :D
maar oke.. thanx anyway.

wel leuk nummer :P

koen_V
10 juni 2003, 07:22
het was trouwens hun eerste single die zo van hun vorig album uitbrachten, maar dat is al een jaar of 3 geleden.
Het viel me trouwens ook op dat die witte p-bass gewoon een standaard mexicaantje was.
en wat waren die witte kasten op het podium?
zaten zijn boxen daar in ofzo want die zag ik ook niet staan.

frenske
10 juni 2003, 10:00
Wat betreft de zanger dat is waarschijnlijk Dave Catching (ik was er niet bij). Dave zong eerst in de legendarische groep The Screaming Trees. Hij is een goede vriend van Josh en Nick en zong 4 nummers op Songs for the Deaf en mag in tussen wel gezien worden als vierde lid van de band!

emielow
10 juni 2003, 12:35
die witte kasten waren ampeg kasten, hij had er 2 van , tegenoverelkaar staan, met de speakers naar elkaar (en niet naar het publiek/zichzelf) toe. ik von het ook al raar, maar hij zal er wel zn redenen voor hebben.

en waarom zoudie niet op een standaard mexicaantje kunnen spelen dan?

en queens of the stone age was eerder toch kyuss?

BB
10 juni 2003, 12:58
Wat betreft de zanger dat is waarschijnlijk Dave Catching (ik was er niet bij). Dave zong eerst in de legendarische groep The Screaming Trees. Hij is een goede vriend van Josh en Nick en zong 4 nummers op Songs for the Deaf en mag in tussen wel gezien worden als vierde lid van de band!

Die zanger was Layne Staley, vroeger van Alice in Chains

Dandelion
10 juni 2003, 13:02
en queens of the stone age was eerder toch kyuss?

Half...
de andere helft heeft weer een ander stonerrock bandje opgericht..

Dandelion
10 juni 2003, 13:03
Die zanger was Layne Staley, vroeger van Alice in Chains

Ik dacht dat die dood was? (O.D.)
of was dat zon andere grunge-junk? (en dan bedoel ik natuurlijk niet kurt cobain...)

:harmony:

BB
10 juni 2003, 13:22
Die zanger was Layne Staley, vroeger van Alice in Chains

Ik dacht dat die dood was? (O.D.)
of was dat zon andere grunge-junk? (en dan bedoel ik natuurlijk niet kurt cobain...)

:harmony:

'k heb me inderdaad vergist :oops: : :)

Ik bedoelde Mark Lanegan, ex-screaming trees. Staat trouwens op hun site als vaste zanger tegenwoordig.
Dave Catching speelde gitaar bij QOTSA in 2000.

Dandelion
10 juni 2003, 13:38
'k heb me inderdaad vergist :oops: : :)


Layne ligt inderdaad al de wormen te voeren: overdosis.

www.aliceinchains.com

frenske
10 juni 2003, 14:27
Oei, oei, oei! Shame on me! Heb ik gisteren zoveel gedronken, je mag toch wel iets beters verwachten van iemand die The Queens al 6 keer heeft zien optreden.
Dave Catching is de gitarist en keyboardspeler op de tweede album. Mark Lanegan is natuurlijk zanger in kwestie en wel degelijk de zanger van het wijlen The Screaming Trees! Toch .... ? :???:

bassopotmus
10 juni 2003, 14:32
anyways, die ampegs stonden tegen over elkar, heel vreemd indd. Mishcien iets om meer druk of grom te krijgen? En wtf, en mexicaan, als je dat toch fijn vind?? Nick oli(nog wat) staat er indd niet om bekend op de meest hi-end spullen te spelen

koen_V
10 juni 2003, 16:55
Ik vind het juist koel dat die op een mexicaan speelt, iedereen moet maar op een MIA spelen.
Terwikl dat MIM bassen ook wel zeer goed zijn vind ik persoonlijk!

Laus
10 juni 2003, 17:05
ik vond ze nou niet zo boeiend op pinkpop eigenlijk. en om nou te zeggen dat ik die bassist goed vond.... toch meer gewoon middelmatig.

ik dacht in eerste instantie dat die witte dingen van die rotary leslie speaker achtige dingen waren. maar ik hbe de tv beelden niet gezien. het zullen wel de standaard Ampegs zijn die zo'n beetje elke bassist op Pinkpop gebruikte. Alleen Tim van Audioslave gebruikte wat boeiender speelgoed. maar wat dan dan weer was...

Jammer dat je bij de counting crows nauwelijks verschil hoorde tussen de upright-bas en de standaard bas die die bassist gebruikte. Wel een mooi warm geluidje allebei.

frog2000
10 juni 2003, 20:31
Mark Lanegan was de zanger van Screaming Trees inderdaad.

is goed te horen op 1 vd tracks van lost art etc...

als je de CD goed kent speelden ze hem toch behoorlijk perfect live, zeker qua zang deed het niet onder voor het origineel,
was ook blij verrast met het oude werk (ook van Kyuss)
wat de bassist betreft: ik vondt hem erg goed spelen!
wat een sound maken die mannen op dat podium zeg!
ok ben een beetje subjectief maar dat mag ook best voor zo.n supergroep....

alleen de bassist van Audioslave was een eindje beter maar :o goed, die speelt echt perfect in al zijn eenvoud,en een perfct geluid.
zo dat was even in het kort over PINKPOP.

:o

Clunk
10 juni 2003, 20:51
maarja.. plectrum.. dat staat mij niet aan.. en ik hoorde em slecht..
maar ik vind em wel oke, maar om te zeggen dat ze zow goed zijn.. komop.. goed genoeg.. laat ik het daarop houden, want zulke schokkende baslines zitten er ook niet bij....

Ach.. ik vind qotsa wel koel hoor,. daar niet van, maar dan ken je mij ook de hemel in prijzen.. :P

en audioslave rules!!!!! :D ben cker een fan van die gozer... die mag je wel prijzen :D ghehehe.. met eenvoud idd.. en toch die groove..ah, heerlijk!

niels_r
10 juni 2003, 21:02
Het zullen wel de standaard Ampegs zijn die zo'n beetje elke bassist op Pinkpop gebruikte.

Inderdaad, dat viel me ook op dat er erg veel op ampeg gespeeld werd. Ik zat me trouwens ook al af te vragen wat 'die witte dingen' nu precies waren.

frog2000
10 juni 2003, 21:16
maar ik vind em wel oke, maar om te zeggen dat ze zow goed zijn.. komop.. goed genoeg.. laat ik het daarop houden, want zulke schokkende baslines zitten er ook niet bij....

ja en dat is dus waar het niet om gaat....

de muziek en de songs zijn perfect en daar horen deze basslines nu eenmaal bij...

bij Audioslave is de impact weer anders dus ook de basslines..

Clunk
11 juni 2003, 11:20
ok. ok. aangezien ik ook fan van queen enzo ben ...
mischien fout gearticuleerd...
maar ik vind em niet super, ik vind em eig wel slecht verstaanbaar :P
ach.. ik zeur teveel...

AllodoX
11 juni 2003, 11:57
99 van de 100 bassisten zijn live slecht te horen.. je mist op een festival nu eenmaal de accoustiek van een zaal.

Een 8x10" zorgt niet voor genoeg volume voor een festival, dat doen ze dan ? ze mikken een microfoon voor de bassversterker en versterken dat signaal door de PA. Niet wetende dat de microfoon de helft van het geluid niet opvangt, en dus resultaat is dat je weinig bass hoort. Het geluid van een 10" speaker is echt nog niet ontwikkelt op 10 cm afstand ( Waar de mikes meestal staan ), en als je de speaker verder weg zet, dan vangt ie weer teveel achtergrond herrie ( lees : gitarist ) op..

De betere, zichzelf respecterende, bassisten lossen dit op door een DI- te gebruiken i.p.v. een microfoon.. nadeel is dat je wel weer de klankvorming van de speakercabs mist. Dit laatste is weer op te lossen met een bass-POD PRO.

dus de tip van de dag : ga je op een festival optreden.. DI-boxje en evt. een POD meenemen !

Elaine
11 juni 2003, 12:00
jeeee tip van de dag! laten we er een topic over maken en elke dag een tip bedenken!

Clunk
11 juni 2003, 12:20
ik heb een v-amp.. is die ook goed :d

bassopotmus
11 juni 2003, 12:37
Ik denk toch dat de meest professionele bassisten wel de DI gebruiken. Das de meest ideale manier van je signaal verspreiden.

koen_V
11 juni 2003, 13:06
pas op hoor, je ziet heel veel dat ze er een micro voor zetten,ikzelf laat er ook altijd een micro voor zetten, ik vind dat persoonlijk een mooier geluid en ik heb al slechte ervaringen gehad met een DI.

Pöl
11 juni 2003, 17:25
99 van de 100 bassisten zijn live slecht te horen.. je mist op een festival nu eenmaal de accoustiek van een zaal.

Een 8x10" zorgt niet voor genoeg volume voor een festival, dat doen ze dan ? ze mikken een microfoon voor de bassversterker en versterken dat signaal door de PA. Niet wetende dat de microfoon de helft van het geluid niet opvangt, en dus resultaat is dat je weinig bass hoort. Het geluid van een 10" speaker is echt nog niet ontwikkelt op 10 cm afstand ( Waar de mikes meestal staan ), en als je de speaker verder weg zet, dan vangt ie weer teveel achtergrond herrie ( lees : gitarist ) op..

De betere, zichzelf respecterende, bassisten lossen dit op door een DI- te gebruiken i.p.v. een microfoon.. nadeel is dat je wel weer de klankvorming van de speakercabs mist. Dit laatste is weer op te lossen met een bass-POD PRO.

dus de tip van de dag : ga je op een festival optreden.. DI-boxje en evt. een POD meenemen !


Voor basversterking op grotere gigs worden erverschillende DI's en microfoons voor de speakers gebruikt. Een DI klinkt te droog maar geeft wel een goed signaal, dat dan gemixt wordt met de klankkleur van de speakers. Een POD is echt nergens voor nodig! En een DI-box moet je net zelf meenemen, maar op je technische fiche zetten.
Trouwens, die twee kasten van de bassist van QOTSA waren twee 8x10 kasten van ampeg die naar elkaar gericht waren met daartussen één of meerdere microfoons. Strange, maar het proberen waard (als je geld genoeg hebt voor twee 8x10 kasten en je ze ook kan vervoeren, righty, dikkie dik :razz: )

Wouter J
16 juni 2003, 20:13
Die zanger was Layne Staley, vroeger van Alice in Chains

God zij geprezen Layne Staley is uit de dood opgestaan!

Serieus, onder welke steen heb jij gezeten? :lol:

Wouter J
16 juni 2003, 20:17
Oei, oei, oei! Shame on me! Heb ik gisteren zoveel gedronken, je mag toch wel iets beters verwachten van iemand die The Queens al 6 keer heeft zien optreden.
Dave Catching is de gitarist en keyboardspeler op de tweede album. Mark Lanegan is natuurlijk zanger in kwestie en wel degelijk de zanger van het wijlen The Screaming Trees! Toch .... ? :???:


Maar de Gitarist/Keyboardist op Pinkpop was Troy van Leeuwen die we van A perfect circle kennen.

BB
16 juni 2003, 20:57
Catching speelde dan ook voor QOTSA in 2000 ... nu niet meer.

Geert Teekens
1 juli 2003, 15:08
Toch jammer dat ze niet meer Dave Grohl op drums hadden. Hoe goed die gast van Pinkpop ook was. Hij haalt het niet bij Dave Grohl. Moet je op Kazaa eens wat live clips downloaden van de tour vorig jaar met Dave Grohl! JEZUS CHRISTUS!!!!

Dat is echt de perfecte Rockdrummer!!

koen_V
1 juli 2003, 15:37
ik heb zaterdag QOTSA op werchter gezien, manmanman dat was huilen met de pet op hoor.
Een van de slechtste optredens die ik al gezien heb.

Geert Teekens
1 juli 2003, 16:01
Echt? Dat geloof ik niet!

koen_V
1 juli 2003, 16:04
Echt? Dat geloof ik niet!

en toch was het zo.

Geert Teekens
1 juli 2003, 16:24
Vind je ze sowieso al een kutband? Dan kan ik het begrijpen.

Maar als je ze wel leuk vind, maar ze hoerden alles gewoon op, vals zingen, onstrak spelen, kutgeluid hebben. Dan kan ik het niet begrijpen.

koen_V
1 juli 2003, 16:32
Ik vind ze best wel ok.
Het was gewoon superonstrak, rommelig...
en ik was heus niet de enigste die het vond.
Iedereen zijn reactie in de krant als tegenvaller was QOTSA.
http://www.goformusic.be/nl/live/bands.asp?ID=458&theid=16

frenske
1 juli 2003, 16:40
Dan waren ze zeker nuchter .... :roll:

Nee geen grapje. Het beste QOTSA concert was in de Effenaar en Josh Homme kwam podium opstrompelen en zei: "Hi, we are on drugs" waarnaar ze een foutloze, strakke set neer zette!

sugarfish
3 juli 2003, 11:59
ja QOTSA waren inderdaad slecht op werchter!! Zeer rommelige sound!