PDA

View Full Version : Loop Station



Gitaaristop
28 april 2012, 15:08
Hoi allemaal!

Ik ben van plan om een Loop Station te kopen, omdat mij dat niet alleen erg handig lijkt om op mezelf te oefenen, maar ook omdat ik vaak in kleinere combinaties speel... en dat dus een beetje meer diepgang kan geven aan het 'ritmesectie-op-mn-eentje' gevoel.

Nu wil het jammer genoeg dat ik daar niks,maar dan ook niks van ken. Dankzij m'n google-skills ben ik ondertussen al wel uitgekomen op een, naar mijn bescheiden mening, degelijk exemplaar: de Boss RC-3.

Nu, hier komt het probleem: kan ik dat spel rechtstreeks op mijn versterker aansluiten? want soms lees ik dingen over preamps en shizzle... en ik heb geen flauw idee wat ze dan bedoelen... :D

Groetjes,
M.

bass blom
28 april 2012, 16:19
tuurlijk kan dat gewoon zonder extra spul.

demo:


http://www.youtube.com/watch?v=20uBZ0pDW5A

stevierayfan
3 mei 2012, 16:22
tuurlijk kan dat gewoon zonder extra spul.

demo:


http://www.youtube.com/watch?v=20uBZ0pDW5A

Kan het soms zijn dat de drive van je versterker de track van de looper beinvloedt??

Brewskie
3 mei 2012, 18:25
Kan het soms zijn dat de drive van je versterker de track van de looper beinvloedt??

Zeker. Als je een clean signaal in de loop hebt zitten en je voert dat door de versterker, dan zal de drive (gain) van je versterker het geluid vervormen. Met een looppedaal kies ik er ook voor om de versterker clean in te stellen en de overdrive-pedaal voor je looper te zetten, zodat je kunt kiezen wat je in de looptrack zet. Ik begin altijd met een clean rifje en baspartij en doe daar een overdrive-solo overheen.

stevierayfan
3 mei 2012, 21:16
Ja das waar eigelijk niet aangedacht,, ff testen

A moeder
4 mei 2012, 11:54
En wat als je geen overdrivepedaal hebt? Dan kan je met het looppedaal dus enkel 1 geluid krijgen (namelijk hoe je versterker staat)? je kan dus niet clean een loopje spelen en dan een overdrive solo daarover?

stevierayfan
4 mei 2012, 14:08
EH nee, maar misschien wel als je een effectloop hebt of ook niet??