PDA

View Full Version : Betere Tele neck-pickup dan Seymour Duncan STR-1



rammybully
27 april 2012, 18:33
Ik ben al enige tijd opzoek naar de ideale neck pickup voor mijn Tele.
Het betreft een tele met elzen body en rosewood toets.

In de brug zit een Bare Knuckle the Mule humbucker en op dit moment een SD STR-1 (Vintage Rhythm)in de neck positie. Volgens SD een exacte kopie van een 50s tele pickup. Over deze laatste pickup ben ik niet tevreden.

Ik zoek een pickup die iets meer power/output heeft en iets helderder/transparanter klinkt. (misschien een beetje richting strat sound)
Wie kan me helpen!!??

The Unforgiven
27 april 2012, 22:26
Dacht gehoord te hebben dat in die tijd de pickups inderdaad zo hoorden te klinken, wat SD zegt klopt dus inderdaad. Mischien is een Dimarzio Twang King wel iets voor je.

Eko
28 april 2012, 10:09
Meer output betekent geheid meer windingen , meer windingen betekent verlies aan helderheid. Misschien dat een Nocaster pu iets is?

Antoon
1 mei 2012, 16:20
Goedkoop, makkelijk aan te komen en goed (wat jij wilt) is de Fender Twisted Tele Neck PU.

Iets anders dat met 42 (ipv traditionele 43) draad gewikkeld op extra extra hoge spoel (langere magneten) tot rond de 6kOhm voldoet ook. Gewoon strat PU past niet zomaar helaas.

rammybully
1 mei 2012, 17:23
Goedkoop, makkelijk aan te komen en goed (wat jij wilt) is de Fender Twisted Tele Neck PU.

Iets anders dat met 42 (ipv traditionele 43) draad gewikkeld op extra extra hoge spoel (langere magneten) tot rond de 6kOhm voldoet ook. Gewoon strat PU past niet zomaar helaas.

Dat is een goed idee om eens te proberen!!
Enig idee waar ik er één kan kopen?

Antoon
4 mei 2012, 17:28
http://www.ebay.com/itm/New-Genuine-Fender-TWISTED-TELE-telecaster-neck-pickup-/270917051993?pt=Guitar_Accessories&hash=item3f13ea2659