PDA

View Full Version : Hulp bij "Dirty" Gitaar



Marcomeistro
26 april 2012, 12:58
Hallo, ik ben op zoek naar een 'ruige' gitaar voor erbij.
Qua geluid zoek ik een beetje iets als the black keys.
En moet er natuurlijk een beetje classic uit zien.
Ik ben bereid om er ong 1000,- aan uit te geven.
Alle suggesties zijn welkom!!

Oranjeaap
26 april 2012, 13:03
Iets met singlecoil achtige pickups of p-90s?
Gretsch? Danelectro?

Mr.Fingers
26 april 2012, 13:04
Ruig haal je vooral uit je amp, en iets minder uit je gitaar.

The Black Keys staan bekend om hun budget/illustere gitaren uit de jaren '60. Ik zou zeggen: Harmony Meteor.

Oranjeaap
26 april 2012, 13:06
Maar dat geluid is niet altijd alleen de gitaar. Meestal een kleine buizenamp gecranked of een fuzz pedaaltje er voor.

Gretsch 5120
26 april 2012, 14:05
Hier is een rig roundown van Dan Auerbach:

http://youtu.be/aAt70OcyTN4

Inderdaad een hoop oud spul, maar wel behoorlijk geupdate en bespeelbaar gemaakt...
En niet 1 versterker....

schwalbe
26 april 2012, 15:17
Ik zou eerder meerdere gitaren kopen dan eentje van 1000 euro.
Wat leuke modellen:
- Hofner Verythin
- Gretsch Double Jet
- Godin Radiator
- Thinline Telecaster (Fender of wat anders)

B-stone
26 april 2012, 17:44
Een Eastwood!

Terzo
26 april 2012, 18:19
Harmony Meteor +1. Ebay $800, $100 shipping en dan nog invoeren, zit je ruim onder je budget...

Marcomeistro
26 april 2012, 23:39
Idd gave gitaren een Thinline is zeker gaaf! Maar ook een Eastwood is heel leuk.
Ik ga ook ff research doen naar zo´n harmony.
Bedankt

lindstrom
27 april 2012, 09:15
Als je het mij vraagt kun je die sound al verkrijgen met een afgetrapte gitaar van de rommelmarkt (vooral niet stemmen)
en een goedkoop bagger versterkertje..

Ik kan het niet aanhoren :stop: black keys :stop:

pietrka
27 april 2012, 17:13
gordon smith GS1 bestellen,:punk: niet duur wel goed!

dickdekrijger
12 oktober 2012, 20:22
Pas dit fuzzpedaaltje gekocht :

http://www.thomann.de/nl/hoefner_fuzz.htm

Normaal klonk mijn gitaar (jazzmaster, P90's) ook altijd net iets te clean, dit pedaal smeert je geluid nét ff wat dicht, nog afgezien van de fuzz natuurlijk (luister ook eens naar de samples op de site van thomann).

Misschien iets voor jou?

SBe
12 oktober 2012, 21:14
Als zeer grote fan van de Black keys (vooral het oudere werk) en een enkel single coil speler kan ik je vooral aanraden om de amp open te smijten en een vintage fuzz pedaal aan toevoegen.
Een mooi Harmony gitaartje kan natuurlijk nooit kwaad :supercool:

vulvasonic
13 oktober 2012, 00:08
Ik ken die hele band niet, maar kijk uit met die ouwe budget meuk. Ze zijn geinig, hebben zeker mojo, maar ze zijn vaak veel te prijzig en je moet er OF behoorlijk aan sleutelen om er een betrouwbare gitaar van te maken OF je moet er meerdere hebben en een roadie inhuren. Want veel van die professionele meuk-rammers spelen op het podium 1 of 2 nummers en krijgen dan de volgende weer aangereikt. Da's niet voor niks. :)

Als het je om 'het aparte' te doen is, ik bedoel, als je je wilt onderscheiden van de rest, dan zijn er genoeg modellen te noemen die wel degelijk van echte goede kwaliteit zijn, maar het (vaak om estethische redenen) niet gered hebben, gezien vanuit een commercieel standpunt. Leuke zoektocht! :D

Duhsjaak
13 oktober 2012, 10:37
@TS/Marcomeistro
Je hebt een behoorlijk interessant draadje gestart.
Over een tijdsverloop van een half jaar hebben er zich verschillende mensen over gebogen. Zij hebben naar eer en geweten hun gedachten over je vraag laten gaan en zijn met een aantal bijzonder bruikbare suggesties gekomen.

Het verbaast mij dan ook dat je niet eens even de moeite neemt om te melden wat je ermee hebt gedaan. Of misschien dat je van het hele avontuur afziet.

Zou je iedereen ook moeten bedanken? Nou, dat zou erg chique zijn; misschien gaat dat voor een forum ietsje te ver. Maar even een normale terugkoppeling zou toch wel betamelijk zijn.

Vriendelijke groet, Gus