PDA

View Full Version : Evil Robot versterkers



petpas
26 april 2012, 12:00
Weet iemand een nederlandse dealer van deze versterkers?? Ik weet dat je ze bij frettedamericana in de USA en Andertons in de UK kunt krijgen maar daar bestellen betekent nog een vette accijns als toetje.

HaroldA
26 april 2012, 12:02
Weet iemand een nederlandse dealer van deze versterkers?? Ik weet dat je ze bij frettedamericana in de USA en Andertons in de UK kunt krijgen maar daar bestellen betekent nog een vette accijns als toetje.

UK en accijns?

jarigitari
26 april 2012, 12:40
Voor zover ik weet is er in nederland geen dealer en zal je toch naar je al genoemde kanalen toe moeten.
Vind het ook toffe versterkers, maar helaas net te prijzig.

Goeiemorgen
26 april 2012, 12:43
Uit engeland heb je geen invoerkosten, venwege vrij vervoer van goederen binnen de EU.
ik denk dat petpas dat bedoeld met accijns?

Pepe
26 april 2012, 12:46
Gewoon de mevrouw van Fretted mailen, die stuurt je een orderform toe, 1500 plus shipping + tax.

the sure thing
26 april 2012, 13:00
Een amp uit de UK laten verschepen is geen probleem. Ze hebben daar ook 220V en idd geen invoerkostrn oid.

Sinner1980
26 april 2012, 13:02
Die c-30 is niet duur hoor, ca 800 incl verzenden etc. Ik zeg doen, leuke bakken man! Andertons levert ze vanaf juli

petpas
26 april 2012, 13:41
De C30 is de amp die ik ga kopen als Andertons een voorraadje binnen krijgt. Betaalbare prijs plus opties die de duurdere modellen niet hebben.

Bedankt voor de info dat vanuit de UK geen invoer is. Wist ik even niet.

Gitaar4LifeDude
26 april 2012, 14:02
De C30 is de amp die ik ga kopen als Andertons een voorraadje binnen krijgt. Betaalbare prijs plus opties die de duurdere modellen niet hebben.

Bedankt voor de info dat vanuit de UK geen invoer is. Wist ik even niet.

Is het misschien een leuk idee om een review te posten als je hem binnen hebt?
Ik heb ook wel interesse in deze amps nu ik het zo zie. Good enough for phil x is good enough for me :)

petpas
26 april 2012, 14:29
Duurt nog wel ff een paar maandjes voordat ik de order ga plaatsen bij Andertons maar als ik m binnen heb zal ik zeker een reviewtje pennen.

Pepe
26 april 2012, 23:14
Ik was bezig hem uit States te halen maar dit is veel handiger. Ik heb hem net besteld, het duurt nog wel even voordat ze daar binnenkomen though.

Goeiemorgen
27 april 2012, 10:38
Ze hebben al een eerst batch binnen gekregen.

Hier hun review.


http://www.youtube.com/watch?v=mgt1dX_FGPk

Dennis_Ajax
30 mei 2012, 21:44
Die Evil Robot C30 weer vertraagd, heb hem wel in de pre order staan. Gok van 800 euro, klinkt zo van Youtube wel erg lekker en precies wat ik zoek. En ach, als het me niet aanstaat kan ik hem voor hetzelfde bedrag verkopen of retourneren. Kreeg net dit mailtje en het is beter ook dat ze vertraagd zijn. Kinderziektes er zoveel mogelijk uithalen. PCB ipv PTP, vandaar die veel lagere prijs.


Dear Dennis,

Unfortunately, due to a couple delays in quality control, the EVR-C30’s are now set to ship mid-June. We apologize for the delay, but sometimes this happens with a new product and a new manufacturer.

You are welcome to email me anytime for more updates.

Thank you so much for your patience!

Kindest regards,
Debra


http://www.youtube.com/watch?v=i8JOM7cfvXE


18w/30w 1x12 Combo
Two Channels: Loudness A/B Hi & Low
Controls: Loudness A/B Volume, Tone A/B
Master Volume Control
Vibrato: Intensity & Speed
Power Tubes: 4x 6V6 fixed bias
Preamp Tubes: 3x 12AX7, 1x 12AU7, 1x 6AV6
Effects Loop: Tube buffered, Send and Return
Transformers: Ear Tuned, Hand Wound
Speaker: Custom speaker (8 ohm) 12"
Cabinet: Birch Wood
Two button foot switch (channels & vibrato)
Speaker Output: 8/16 ohm selector
Remote Speaker Out: wired parallel to main speaker
Assembly: Hand made, circuit board
Dimensions: 20"L x 9.5"W x 15"H Weight: 28 lbs

Sinner1980
30 mei 2012, 22:01
Ben wel reuzebenieuwd hoe deze map je gaat bevallen, heb er zelf ook al een paar keer over getwijfeld maar wacht toch even af, stoer dat je de gok neemt!

B-stone
30 mei 2012, 22:03
Zag laatst die demo idd, lijkt mij een super duper vette amp, vetter als de gewone evil robot zelfs :D ben benieuwd als een van jullie um binnen heeft. :D

Chris Winsemius
30 mei 2012, 22:07
Ik was bezig hem uit States te halen maar dit is veel handiger. Ik heb hem net besteld, het duurt nog wel even voordat ze daar binnenkomen though.

ben zeer benieuwd, eens wat anders dan de zoveelste 5E3 clone :)

Pepe
30 mei 2012, 23:02
Ik sta op het punt hem te cancelen, ik treed te weinig op.. ik heb nog een deluxe, een lightning en nog wat dingen... allemaal good enough for rock'n roll. Eigenlijk is 1 goeie amp voldoende he, de rest is ballast.

fantastik_badr
30 mei 2012, 23:44
Die filmpjes met Phil blijven altijd een genot om te zien, wat een enorm coole dude is dat toch :D

Chris Winsemius
30 mei 2012, 23:49
Die filmpjes met Phil blijven altijd een genot om te zien, wat een enorm coole dude is dat toch :D

ja, en helemaal ivm. de gortdroge/serieuze gregor hilden (als je clip zoekt kom je bijna altijd bij 1 van die 2 terecht) Gregor in het echt 'n paar keer meegemaakt en ook nog 'n keer bij hem thuis: ok-je gozer!

Mr. Dynamite
31 mei 2012, 00:09
ja, en helemaal ivm. de gortdroge/serieuze gregor hilden (als je clip zoekt kom je bijna altijd bij 1 van die 2 terecht) Gregor in het echt 'n paar keer meegemaakt en ook nog 'n keer bij hem thuis: ok-je gozer!

Chappers is ook een leuke trouwens, altijd leuk om zijn filmpjes te kijken. Phil is wel leuk maar soms lijkt ie wel een beetje gemaakt met al dat geschreeuw. Maar wel vette gear altijd.

Die Evil robot lijkt me echt wel een gave amp. In die demo's klinkt ie iig dik inorde :ok:
Ben wel benieuwd waar je dat ding kunt plaatsen, meer richting amerikaans?

Orpheo
31 mei 2012, 03:42
Wat een bagger amp...




Hij is niet eens in het paisley of roze verkrijgbaar...

Sinner1980
31 mei 2012, 17:34
Tuurlijk is de amp meer amerikaans als brits! Hij is gebasseerd op een Magnatone en heef amerikaanse eindbuizen, beter hoor!
Het lijkt me een geweldig hebbeding, maar zo weet ik wel meer hebbedingen; lang leve het materialisme!!

Qua looks vind ik de amp wel suf; zwart...boriiiiing! De US versie is natuurlijk veel mooier. Logisch gezien het prijskaartje, dan mag het ook wel mooier zijn.

En Phil X...tja, regelrechte held is het! Juist door zn drukte en enthousiasme, anders was hij ook niet zo bekend geweest. Chappers is idd ook komisch maar spreekt verder niet tot de verbeelding; dikke aardappel met malle haarband...spelen kan ie wel! En captain Lee...tja...dooie hond man!

Orpheo
31 mei 2012, 18:18
Clean voelt amerikaans, overdrive heeft britse trekjes...

Phil X kijk ik als ik inspiratie mis haha. Enorm aanstekelijk enthousiasme. Chappers vind ik nogal kansloos. Ik erger me kapot aan hem. Zijn clips kan je rustig 50% korter editen.

muziekschuur
31 mei 2012, 18:22
En toch kijkt ie ze uit..... Om zich te kunnen ergeren..... haha...

Mr.Fingers
31 mei 2012, 18:37
Ik vind het een irritante schreeuwlul die alles hetzelfde doet laten klinken. 12 seconden clean, 9 minuten 48 overstuurd...

Pepe
31 mei 2012, 19:25
Het is amusement, marketing. Men zal niet de illusie hebben dat meneer Fingers een gitaar van 10.000 laat overkomen maar als ie wat roept over ze op een forum dan werkt het filmpje.

Chris Winsemius
31 mei 2012, 19:29
Chappers is ook een leuke trouwens, altijd leuk om zijn filmpjes te kijken. Phil is wel leuk maar soms lijkt ie wel een beetje gemaakt met al dat geschreeuw. Maar wel vette gear altijd.

Die Evil robot lijkt me echt wel een gave amp. In die demo's klinkt ie iig dik inorde :ok:
Ben wel benieuwd waar je dat ding kunt plaatsen, meer richting amerikaans?

Evil Robot is gebasseerd op 'n Magnatone Troubadour/Americana 213.
Wat meer gain dan 'n 5E3 Fender tweed Deluxe, een echte vibrato (dus geen tremolo zoals bij de meeste Fenders) en 6V6 eindbuizen. 6V6's vind ik zelf clean richting 6L6 gaan maar overstuurd meer richting EL34; imo zelfs een betere optie voor laag-vermogen EL34 sounds dan EL84s.....

Orpheo heeft natuurlijk wel gelijk dat ze in blauw of paisley het beste klinken LOL

Pepe
31 mei 2012, 20:11
De 6v6 kan wat bassig gaan klinken overstuurd, de el34 zit meer in het lowmid, zo hou ik me dat voor. De Kelly amp had een kwartet 6v6 en misschien nog een paar maar niet veel. Sinds de jaren negentig is het ineens el84 wat de klok slaat, zelfs bij de nieuwe Fender amps. Is dat beschikbaarheid?

Chris Winsemius
31 mei 2012, 20:21
De 6v6 kan wat bassig gaan klinken overstuurd, de el34 zit meer in het lowmid, zo hou ik me dat voor. De Kelly amp had een kwartet 6v6 en misschien nog een paar maar niet veel. Sinds de jaren negentig is het ineens el84 wat de klok slaat, zelfs bij de nieuwe Fender amps. Is dat beschikbaarheid?

6V6s zijn wat gevoeliger qua voicing v/d rest v/d amp: te veel laag in het circuit en het wordt zompig. Met een goed ontwerp hoeft dat helemaal niet imo.

EL84s zijn meestal wat goedkoper en makkelijker te krijgen; daarnaast hoeft de fabrikant maar 1 type buisvoet in te kopen ipv. 2 verschillende en kan natuurlijk lekker marketen qua klasse A met 'n setje cathode bias EL84s.......

Dennis_Ajax
31 mei 2012, 22:08
Chappers vind ik de grootste mongool op youtube. Vooral dat ding op zijn hoofd die ik al sinds 1 jaar op zijn hoofd zie zitten. Precies dezelfde. Lekker fris maar ok. Ik kan in ieder geval niet wachten, hoop hem snel te ontvangen en hier een soort van review te plaatsen. Al speel ik amper 2 jaar dus zoveel referentie met andere versterkers heb ik niet ;)


Phil X is geweldig, vind het juist niet dat bij hem alles hetzelfde klinkt. Heb dat wel bij Gregor Hilden, dat is overal dezelfde tone. Desalniettemin luister ik dagelijks naar zijn clips.

B-stone
31 mei 2012, 22:49
Phil x is leuk, net zoals chappers. Alleen zijn zijn filmpjes iet wat te lang..... Maar zeker net zo amusant

Dennis_Ajax
2 juli 2012, 15:53
Snap die Pepe wel met zn geannuleerde versterker. Mailde paar dagen geleden nog naar Debra en die vertelde me dat ze in 1.5 week verzonderen worden. Nu kijk ik op Andertons (stond 27-7) en daar staat nu opeens 10 augustus.. Wat een goede allemaal. En loop al ernstig te gassen op versterkers :soinnocent: Alleen nog geen versterker tegengekomen die ik heb getest waarvan ik dacht: die gaat nu gelijk mee. VOX AC15 miste wat opties en vond ik te schel en de blues Jr is niet variërend genoeg.

Voorlopig nog even wachten op antwoord dan.

Mr. Dynamite
2 juli 2012, 20:31
Alleen nog geen versterker tegengekomen die ik heb getest waarvan ik dacht: die gaat nu gelijk mee. VOX AC15 miste wat opties en vond ik te schel en de blues Jr is niet variërend genoeg.


Gelukkig zijn er meer amps dan die 2.. ;)

Dennis_Ajax
2 juli 2012, 21:10
Maar niet veel als je een versterker zoekt met een rock/bluesrock geluid, effects loop en channel switching ;)

Ik wacht gewoon lekker af al duurt het me nu wel veel te lang. Voordeel is wel dat ik een zomercursus volg bij de UvA van 9 juli tot 3 augustus dus kon sowieso niet spelen dan.

vpilot
3 juli 2012, 07:45
Maar niet veel als je een versterker zoekt met een rock/bluesrock geluid, effects loop en channel switching ;)



Egnater Tweaker 40? :D

Dennis_Ajax
3 juli 2012, 16:57
O goed nieuws. Ff update voor iedereen die nog twijfelt:


Finally we have some EVR-C30’s on the way! John Kasha (Evil Robot lead designer) has delayed this shipment a few times whilst he nails the final quality control. This has involved several trips to the factory in China, but it’s great to know that he is taking so much care to ensure that the amps are assembled correctly & are performing as they should before they go into mass production.

I’m also told that Evil Robot now have a permanent member of staff in the Far East who will oversee quality control of all future EVR-C30 production – this means John won’t have to keep travelling to the Far East to inspect each production run, and it means we should see production of the amps increase in the coming months.

Anyway, we have 25 on the way to us now. They have left the factory & are boarding the good ship “Ever Summit V” which is due to leave China on the 17th July. Its docking date in the UK is the 7th August, so we expect delivery sometime around the 10th August. For those of you that have time to kill (!!!) there are web sites that let you track the ships progress by satellite!

I know this shipment is about 3 months later than I first expected & I apologise about that, but I hope you understand that the delays were out of my hands, and that it’s better to wait & get a great product than to rush it & get something that isn’t quite right.
16 of the 25 are pre sold (as of the 2nd July), and we’ll let you know when all 25 are gone, but until that time, please pre order to get one of the 1st shipment. I don’t have a date for the next 25, but I hope they leave the factory at some point in the next 3-4 weeks.
Cheers
Lee



Ze komen wel met UK 240VAC transformators maar dat maakt niet uit? Alleen het snoertje vervangen of zo een plugin voor NL stopcontacten?

motionz
21 augustus 2013, 11:30
Hoi zijn er inmiddels al testen met de C30 gedaan? Ben wel benieuwd naar de resultaten!

Pepe
21 augustus 2013, 11:40
Ik neem hem wel eens mee naar een gig. Wat wil je precies weten?

motionz
21 augustus 2013, 16:57
Of de sound echt die ledzepplin etc. zoals Phil X laat horen en welke speaker zit erin. Waar is de amp mee vergelijkbaar , marshall, vox, fender. Is de amp veelzijdig. Is het degelijk gebouwd, kast knoppen feeling etc. Prijs is rond E700 incl shipment vanuit UK ofniet?
Is het een goede prijs kwaliteit verhouding?

Alvast dank, gr. Marc

Pepe
21 augustus 2013, 18:41
ah. alles dus.
Als ik tussen Marshall Fender Vox moest kiezen zou ik zeggen Brownface Deluxe, de meest Marshall achtige Fender amp. Maar het heeft zijn eigen ding going. Sound van Zeppelin is Supro (ik neem aan dat je daar op doelt) en de ER is een stuk warmer dan een Supro, breekt ook heel anders op.
Degelijk gebouwd? Ik denk dat mijn '71 Deluxe de ER wel overleeft. Prijs/sound is erg goed. Ik denk niet dat je een beter klinkende, lichter wegende 4x6v6 amp gaat vinden voor de dubbele prijs.

motionz
21 augustus 2013, 20:17
Ok thanx, gaat me niet specifiek om zepplin sound, noem ff wat dat bij phil voorbij kwam en erg goed klonk, volgens mij klinkt vanhalen er ook erg goed op. Ben zelf een nieuwe sound aan het zoeken , het liefst iets met een les paul junior oid. Maar phil had het ook over compression, dat de sound zo over zou komen via youtube maar had volgens hem met cameracompressie te maken. Hoe is de openheid van de ER? kun je er bv mooi clean uithalen als je de volumepot op 3 hebt staan? blijft er nog een bruikbaar geluid over - niet zoals de meeste amps waar het geluids echt doods en neuzig wordt?

Wat is trouwens de buizen setup en zit er echt een fan in die continu actief is. Is er nog verschil te merken in een p to p versterker met dezelfde setup? Qua kwaliteit bedoel ik ook de kast en afwerking, is dit niet chinees made?

Pepe
21 augustus 2013, 20:44
Clean is prachtig, warm en organisch, overdrive is old school, grove korrel. Hij heeft een master die uitstekend werkt, alsof ie tussen de eindtrap en speaker in zit en werkt uitstekend met je gitaar volume pot. De fan is altijd aan, ook standby. Kast is echt hout, niet op beknbbeld. De constructie zal wel niet geweldig zijn en de onderdelen ook niet maar ik heb hem niet open gehad dus het is een guess.

motionz
21 augustus 2013, 21:46
Ok dat klinkt goed dat er mooi clean uit te halen is, mn Marshall 4010 klinkt clean erg dun en is met bv een telecastervaak onbruikbaar.
Begrijp dat de ER in 2 volumes/loudness waarmee je dus tussen een goed clean en scheur kunt schakelen.
Gebruik je in de praktijk de 18W 30W schakelaar? Vibrato vind ik bijzonder op een amp als deze maar wel bruikbaar.

Heb inmiddels wat meer youtubes gekeken over de ER en het blijft mysterieus welke speaker er in zit, kun je misschien een foto posten van de speaker?

Pepe
21 augustus 2013, 22:34
De 18 watt stand is iets zachter en iets minder vol, die gebruik ik niet ook al omdat de master zo goed werkt.

De ceramic speaker is Evil Robot branded, misschien dat er ergens op het web te lezen valt wat het is.

motionz
22 augustus 2013, 10:00
Keramische speaker? dat is wel heel bijzonder. Dat wil zeggen piezo speaker! heb ik nog nooit van gehoord dat dit als gitaarspeaker wordt gebruikt..? Klinkt de amp erg anders wanneer je er een 2x12 cab. (elektrodynamisch) aankoppeld?

Kwam in de zoektocht ook TwoRock amps tegen, ook bijzonder spul maar vergelijkbaar?

Pepe
22 augustus 2013, 10:11
.. nooit gehoord dat ceramic voor gitaarspeakers (http://www.guitarplayer.com/article/all-about-speakers/7201)gebruikt wordt?

Maar goed, ik ben er wel uit, dank je wel. En succes verder he!

muziekschuur
22 augustus 2013, 11:11
By Ted Weber:

The whole 'AlNiCo mojo' is about smooth compression at high average levels, such as what you would have running the amp flat out. AlNiCo (Aluminum-Nickel-Cobalt) is an alloy magnet and all alloy magnets are easier to demagnetize than comparable Ceramic (Strontium Ferrite) magnets. What this means is that as the voice coil starts moving in response to the input signal, it generates a magnetic field of its own that tries to demagnetize the magnet. As its effect lowers the available magnetic field of the AlNiCo magnet, the speaker becomes less efficient, the voice coil moves less, etc. The physics of it is that the small magnets near the surface of the magnet poles (called 'domains') begin to change state, or flip directions. The result is smooth compression, the same kind of operating curve compression that occurs in a tube amplifier. The ceramic magnet, on the other hand, doesn't compress or demagnetize as easily, so the voice coil moves to its mechanical limit and won't go any farther. This is why some players say ceramics sound a little edgey at high average levels as opposed to AlNiCo. However, by properly designing the entire magnetic circuit, Ceramics can be made to behave quite well for desireable guitar amp tone and dynamics. You might compare the two magnetic circuits to solid state amps versus tube amps, where the solid state amp gives it all its got then clips hard, while a tube amp compresses nice and smooth. The extension of this idea, then, is that with the AlNiCo, like the tube amp, you can seem to have a louder average volume since it gets compressed smoothly. By the way, the compressing or demagnetization that occurs with the AlNiCo is not permanent. It springs right back to its design operating point.

A voice coil is like an electric motor. The bigger the voice coil, the more wire used, the more torque or pulling power you have to move the cone. With the proper match of components, you can get more sensitivity, wider frequency response, and more power handling ability.

motionz
22 augustus 2013, 14:06
Ah duidelijk ceramisch duid op de magneet niet op piezo. Ga 1 dezer dagen de amp bestellen denkik, thx voor alle info!

gr.Marc

YannickH
26 augustus 2013, 17:51
ik dacht dat nog niet zo lang geleden hier een verhaal over de evil robot ging die veel fouten had... iemand op het forum heeft hem bij een "amp dokter" moeten binnendoen...

YannickH
29 augustus 2013, 15:21
De usa versie kost 1595 dollar ofzoiets in de usa en diezelfde amp kost 1699 pond in de uk?!
Wtf dat is in euro tochwel veeeeeel meer he of zit ik er zo naast?:???:

Pat85
30 augustus 2013, 13:42
ik dacht dat nog niet zo lang geleden hier een verhaal over de evil robot ging die veel fouten had... iemand op het forum heeft hem bij een "amp dokter" moeten binnendoen...

Jep, that was me!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?158272-Evil-Robot-C-30-Probleem-tech-nodig

Super opgelost door Bernardduur, zie zijn opmerkingen in bovenstaande link.

Geluid is super, erg lekkere amp, ook op lagere volumes goed hanteerbaar.
Maar door mijn ervaringen met de bouwkwaliteit is mijn vertrouwen in het merk niet echt hoog.